Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Scottelbraai

Wie heeft ervaring met de scottelbraai? Is het handig op de camping? En thuis bbqen met de bqq opzet die je erbij kunt kopen? Is het zijn geld waard?

Lisetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, voor ons wel

Ik heb me er heel lang tegen verzet maar een paar jaar geleden hebben we er toch eentje aangeschaft. De reden om het toen wel te doen was omdat ik erg veel goede verhalen hoorde over de paellapan. Deze pan heeft een teflonbodem en een opstaande rand. Wij doen alles met die paellapan, pannenkoeken, nasi, pasta en zelf het bbqvlees gaat erop.

mopperkont

mopperkont

30-05-2013 om 19:57

Nee

Ik heb toch vaak gehoord dat mensen er spijt van hebben gekregen en dat hij niet gebruikt wordt. Ik denk dat ik een Cobb bbq ga aanschaffen. Mijn schoonzusje heeft er een en gebruikt hem veel.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-05-2013 om 22:50

Wij gebruiken hem thuis als barbecue (ik vond het aansteken van de bbq altijd veel te lang duren) en hij gaat mee op vakantie waar we er ook van alles in en op bakken. Heel fijn ding.

Puck

Puck

31-05-2013 om 08:48

Ook wij gebruiken hem op de camping heel veel. Als barbecue, als skottel voor éénpansgerechten, met de grill/vlakkeplaat als grill en pannenkoekenplaat. Ik denk dat hij op de camping minimaal een keer of 4 per week gebruikt wordt.

Annet

Annet

31-05-2013 om 10:13

Nee

Wij gebruiken een kleine ronde gas-bbq waarop je kunt grillen, bakken op de plaat. De plaat kan er ook af, dan heb ik een hele grote gaspit waarop de wok kan.
De skottelbraai vind ik veel te groot.

Ilva

Ilva

01-06-2013 om 22:27

Wij gebruiken de scottel vooral op de camping. Ideaal, mijn man vind het geweldig en ik kook dan dus niet. Voor de bbq gebruiken wij hem ook. Thuis niet trouwens, dan vind ik kolen toch leuker maar voor op de camping is het ideaal. Lekker verse groente met wat kip of vlees, rijst of pasta erbij, klaar. Geweldig.

Broodjes bakken op de skottel en de rest

Een aantal jaren geleden hebben wij een skottel gekocht. Ideaal. 'S morgens bakken we lekkere broodjes er op. Dan heb je de deksel nodig. 'S avonds gaat alles er op met warm eten, wij gebruiken vooral de paella pan daar kan het meeste in, wij zijn met 6 personen.

Na de vakantie heb ik altijd het gevoel dat ik ergens in de keuken thuis een plekje er voor zou moeten maken. Ik mis de grote pan echt als ik weer thuis ben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Molleke

Molleke

02-06-2013 om 11:07

Tips

Ik zit ook te denken om zo'n ding aan te schaffen. Nog tips welke ik moet nemen? We zijn thuis met zijn vieren. Oja en niet al te duur

Ik heb er hier een staan

en de groene gasflessen die erbij horen, zijn bijna op. Aangezien ik in Spanje woon en die groene flessen daar niet te koop zijn, zal de Skottelbraai teveel zijn. Ik heb de platte plaat, het onderstel uiteraard en een kleinere plaat waar grill ribbels opzitten. Tegen verzendkosten stuur ik 'm naar Nederland

Wat hebben wij en wat gebruiken wij

Wij gebruiken een rooster, bbq rooster om broodjes te bakken. Skottel aan, op zacht en de deksel er op. Af en toe omdraaien en heerlijk goedkoop een afbakbroodje bij de ontbijt! Daar heb je dus een deels open rooster voor nodig.

Daarnaast gebruiken wij de skottel niet meer zoveel maar eerst wel. Voor 4 personen voldoet hij wel. Wij sparen iedere vakantie voor iets extra's voor op de camping zo breid je hem later misschien nog wel uit.

Vorigjaar hebben wij de paella pan erbij gekocht. Daar kan wat meer in en heeft een opstaande hoge rand. Daar bakken we vlees op, aardappeltjes enz. We hebben 1 klein los pitje (van de action) om bijv. Gewoon een pannetje met groente te koken. Anders zit je aan roerbak groenten in je menu of wat wij meestal doen sla en rauwkost e.d.

Kijk even naar de voet.
Wat voelt beter. Sommigen zitten rechtstreeks op de gasfles anderen via een slang.

Subbes met kijken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.