Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cornilla

cornilla

18-11-2012 om 15:01

Schutting probleem

in onze tuin willen wij graag een schutting plaatsen tussen de tuin van ons en de buren. Nu staan er twee hoge schuttingdelen en de rest is 80 cm hoog.Deze zijn door de buren geplaatst op hun kosten. Zijn we enige jaren geleden mee akkoord gegaan. Zij wilden toen laag voor hun uitzicht. Achteraf gezien hebben we hier vreselijk spijt van en willen gewoon een schutting van 1.80 m. Kunnen we nu gewoon een schutting er tegenaan zetten. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overleggen

Ik zou eerst met de buren bespreken dat je mening na 4 jaar is veranderd en dat je nu een hogere schutting wilt.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Op je eigen grond kun je neerzetten wat je wil. Er is wel een maximum hoogte. Maar voor de relatie met de buren is het wel zo handig om eerst even te overleggen.

Onze relatie met de buren is slecht en zij hebben een andere schutting-voorkeur dan wij (zij hebben een half open schutting aan de andere kant). Tzt zal er op onze grond dus een schutting komen die wij willen. Helaas geen gedeelde kosten maar dat is het me wel waard (buurvrouw is erg gluurderig van aard).

Gewoon

even laten weten dat jullie dit graag willen en hoe zij er tegenover staan. Als zij misschien ook al hun bedenkingen hadden dan kan je inkoppen dat jullie de nieuwe schutting willen betalen, dan kost het hun niets.

Relithe

Relithe

19-11-2012 om 22:44

Ooh,

dit hebben wij ook gehad ooit, samen met nieuwe buren in een nieuwbouwwijk een schutting uitgezocht die een gedeelte van de tuin open liet zodat we nog een gezellig praatje konden maken Later bleek het met de buren toch niet zo te klikken als we dachten en hadden we spijt.
Ik doe dit dus nooit weer! Ik hou van mijn privacy en wil me niet verplicht voelen een praatje te maken als ik in de tuin ben.
Je kunt op je eigen terrein neerzetten wat je wilt maar je moet dan wel 50 cm binnen de grens blijven dus dan gaat er een stuk van je tuin af. Anders moet je overleggen met je buren

Hanne.

Hanne.

20-11-2012 om 09:19

Klok klepel

"Je kunt op je eigen terrein neerzetten wat je wilt maar je moet dan wel 50 cm binnen de grens blijven dus dan gaat er een stuk van je tuin af."

Volgens mij hebben we hier een klok klepel verhaal. Je mag op je eigen terrein neerzetten wat je wil, maar bomen mag je niet binnen 50 cm van de erfgrens zetten. Een schutting mag je wel op jouw grond tegen de erfgrens aanzetten. Maar niet -op- de erfgrens. Dan zou de helft nl op de grond van de buren staan.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

21-11-2012 om 13:01

En hannah

Nog een klok en klepel: bomen mogen niet binnen twee meter of, indien de apv afwijkende regels heeft opgenomen, de in de apv vermelde afstand (meestal een meter). Heester en heggen mogen niet binnen 50 cm.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.