Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jm

jm

26-10-2011 om 15:59

Schoonmaakster

Ik heb op de zaterdag, sinds een hele lang tijd een schoonmaakster. Zij komt om 8.15 uur en gaat weer weg om 14.00 uur. Ze is een geweldige schoonmaakster. Wij zijn allemaal thuis, (vader, moeder en 2 kinderen). Zij heeft hier geen moeite mee, ze vindt het wel gezellig. Maar je zit 'smorgens een kop thee te drinken en om 10.00 uur, 2 koppen koffie, zo toch weer 3 kwartier en als je alleen bent neem je snel een kop koffie en ga je weer verder.
Tussen de middag eet ze bij ons en ben je al gauw weer een uur verder. Je houdt toch altijd rekenschap met haar.
Je moet er ook altijd vroeg uit. Dus dat vindt ik allemaal niet zo leuk.

Maar nu wil ik het zelf weer gaan doen het schoonmaken, omdat ik wat minder ben gaan werken. En omdat het elke week toch weer 35 euro is.

Maar hoe kan ik het nu het beste aan haar voorleggen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-10-2011 om 16:01

Gewoon doen

Je zegt dat je nu je zelf minder werkt het financieel minder ruim krijgt en je geeft haar een maand opzegtermijn. Is vrij gangbaar lijkt me.

Fiorucci

Fiorucci

26-10-2011 om 16:16

Nou....

Wil je ermee stoppen, dan moet je dat aangeven. Ze komt zes uur, en werkt al met al vier uur. Dan is 35 sporgoedkoop,want nog geen tientje per uur. Kan ze niet op een andere dag komen?

Rosase

Rosase

26-10-2011 om 18:23

Waarom niet de helft

De ene week zij, de andere week ga je het weer zelf proberen?

Hoe je het toch nog een beetje warm, mocht zelf doen je tegenvallen.

35 euro is niet duur en goeie poetsen zijn dun gezaaid. Zuinig op zijn dus!!!!

Spotgoedkoop

ten eerste heb je een hele goedkope werkster,de mijne komt drie uur ( kwartier koffiepauze)voor €37,50.
Ik zou als ik jou was eerst kijken of ze 1x per twee weken zou willen komen,,mocht dat nog teveel zijn dan zou ik haar helemaal opzeggen.
zeg je haar nu meteen op,en krijg je spijt,dan vind je nooit meer zo,n goede werkster voor zo weinig geld.

Overleggen

Ik heb het idee dat die 35 euro een typfout is en dat het 65 euro moet zijn? Maar goed, als je haar wilt opzeggen zou ik dat gewoon doen. Tijdens de koppen koffie vertellen dat je minder bent gaan werken en het huishouden weer zelf wilt gaan doen.
Als je twijfelt zou je kunnen overleggen om haar eens in de 2 weken te laten komen en het liefst op een andere dag. En eventueel minder uren. Dus bijvoorbeeld 4 uur op een doordeweekse dag, eens per 2 weken.
Is het misschien beter in verhouding met de uren die je minder bent gaan werken.
Als ze echt goed is zou ik haar nog even koesteren.

guera

guera

27-10-2011 om 14:34

Komt ze voor de gezelligheid?

pfff als ze goed is zou ik de volgende deal sluiten.
35 euro voor 3 uur (dat is aan de goedkope kant) incl kwartier pauze. Op een dag dat je er niet bent.
En dan doorwerken.
Het lijkt wel of ze zelf voor de gezelligheid komt ipv voor het werk/geld.
Anders heb je als hulp toch ook geen zin op zaterdag uren kwijt te zijn?
Van 8 tot 14 uur incl koffiepauzes en lunchtijd is totaal 2 uur pauze. Dan heb je haar du 6 uur over de vloer. Terwijl het werk met doorwerken waarschijnlijk in 3 a 4 uur kan.
Ik zou er geen zin in hebben elke week zo n mens over de vloer maar goed.
Werken en niet ouwehoeren dus.

Fiorucci

Fiorucci

27-10-2011 om 18:22

Guera

Ik zou niet trappen in 3 uur voor 35 euro.) Dat is geen deal,hoor, dat is voor een duppie op de eerste rang zitten.

Pff... en dat op je vrije zaterdag!

Knap dat dat zo'n tijd goed is gegaan! Zowel van jullie kant met al die pauzes (echt waar, EN thee, EN koffie EN meelunchen met het gezin??) maar ook voor haar; schoonmaken terwijl er een gezin met 2 kinderen over de vloer is lijkt me niet heel simpel. Of prettig.

Kan me dus heel goed voorstellen dat je dit wel wilt stoppen. Je vraag is eigenlijk; hoe breng ik dit? Tsja, ondanks alle gezelligheid rondom koffie/thee/brood is het toch gewoon een zakelijke overeenkomst. Dus ik zou het zo zakelijk mogelijk brengen, wat niet wil zeggen dat het niet persoonlijk kan zijn. Het moet ook geen discussie of overleg zijn; het is jouw mededeling dat je helaas, om die en die redenen, besloten hebt om de schoonmaak stop te zetten. Met een mooie bos bloemen voor de moeite, of met een maand 'opzegtermijn' of waar je je ook prettig bij voelt gezien de plezierige verstandhouding.

Overall; wij hebben een geweldige schoonmaakster die altijd komt op vrijdag. Soms is mijn man of ikzelf dan vrij, maar meestal werken we of zorgen we dat we weg zijn. We drinken samen even een kop thee als ze binnen komt, maar na 10 minuutjes staat ze zelf op om aan de slag te gaan. Los van wat er in 3 uur in ons (vrij grote) huis moet gebeuren verrast ze ons iedere keer door spontaan bedden te verschonen, een flink stuk strijk weg te werken of ramen te lappen.
Geweldige vrouw, die we dan ook koesteren met lekkere extra's (geld met vakanties, kado's met verjaardagen, pakketten met kerst etc.). Maar ze werkt echt hard bij ons, en dat voor een tientje per uur...

Als je over haar schoonmaak wel tevreden bent is het misschien toch het overwegen waard hetgeen hierboven ook al werd gesuggereerd; vraag haar toch nog een uur of 2/3 te komen iedere week als jij werkt.

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.