Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

21-01-2013 om 23:16

Schoonmaakazijn

Ik weet dat hier Françaises op het forum zitten. Weten zij hoe je schoonmaakazijn in het Frans zegt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen française

Maar ik houd het op Vinaigre Blanc
Groet,
Miriam Lavell

neteret mut

neteret mut

22-01-2013 om 12:25

Vinaigre de nettoyage

zo staat het op mijn fles schoonmaakazijn.

Brianna F

Brianna F

22-01-2013 om 15:30

Prachtig

Dan kan ik mijn dochter gericht op pad sturen. Ik had gezegd dat ze schoonmaakazijn aan het laatste spoelwater moest toevoegen. Ze kan het natuurlijk ook vragen in de supermarkt, maar haar moeder mailen is waarschijnlijk gemakkelijker? Toch lastig, zelf wassen en poetsen op je studentenkamer in Zuid Frankrijk

neteret mut

neteret mut

23-01-2013 om 16:29

Brianna

geen idee of schoonmaakazijn wel te vinden is in Frankrijk. Ik heb een belgische fles, gekocht in een Kruitvat, maar vandaag nog eens heel goed gespeurd in mijn grote supermarkt ( carrefour). Daar was alleen iets van froggy antikalcair vinegar te krijgen, net niet wat wij onder schoonmaakazijn verstaan denk ik. De eerste paar jaar haalde ik de azijn uit NL, pas kort geleden heb ik het dus in het K ontdekt.

Brianna F

Brianna F

23-01-2013 om 19:35

Die moet ze niet hebben, het gaat in het laatste spoelwater ipv wasverzachter. Voorkomt verkleuren. En ze moet heel veel bij elkaar doen om een machine te vullen, dus afgeven ligt op de loer. Kan er dan ook gewone azijn in?

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2013 om 20:45

Maar

Schoonmaakazijn gebruik je ook om te ontkalken...dus die froggy zou dan best kunnen lijkt mij.

De laverie!

Ze verkopen in Frankrijk wel gewoon van die doekjes tegen kleuren doorloop (gewoon te vinden bij de wasmiddelen). Die gebruik ik altijd in die mega machines.
Groet,
Miriam Lavell

Brianna F

Brianna F

24-01-2013 om 12:05

Miriam

Die had ze ook gevonden, maar daar stond op dat als je teveel spullen bij elkaar stopte dat het niet meer werkte.
Toch maar aanraden dan?

Een mens moet wat

Ik kan niet kiezen. Mijn eigen wasmachine staat nog in de opslag. Dus moet het met zo'n grote, vaak zelfs met de grootste (die van 18 kilo).
Daar stop ik dan drie van die kleurdoekjes in.
Niet te heet wassen. Dat is niet nodig, bovendien kun je wel weer heet drogen (behalve die dingen die daar niet tegen kunnen).
Ideaal voor het kleurbehoud is het vast niet, maar een mens moet wat. Mijn was is er nog niet paars uitgekomen.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.