Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

borstelprobleem

borstelprobleem

23-01-2015 om 09:09

Schoonhouden haarborstel

Wie kan mij helpen bij mijn borstelprobleem?

Ik heb zo'n kunststof haarborsel met van die stevige "haren" (ook van kunststof) met aan het uiteinde van elk "haar" een kunststof balletje zodat je bij het borstelen niet in je hoofdhuid drukt.

Nou zitten er regelmatig haren in de borstel die je er wel redelijk makkelijk uit kunt trekken.

Maar er zitten ook aan het begin van de haren (tegen het grote deel van de borstel aan) pluisjes. Die zijn er vaak moeilijk uit te trekken, want die kunnen dan niet voorbij de kleine balletjes. Dus dat is een heel gepiel om die pluisjes los te trekken.

Zelfs als ik de borstel was, helpt dat niet, de pluisjes moet ik per stuk met de hand lospielen.

Wie heeft een oplossing voor het verwijderen van deze pluisjes?

En nog een andere vraag: hoe vaak (en hoe) wassen jullie de haarborstel?

Limi

Limi

23-01-2015 om 09:54

Vraag 2

Ik heb mijn borstel nog nooit gewassen en ik heb hem al minstens 20 jaar. (Geen bolletjes, dus er blijft ook niks aan zitten.)

Half a twin

Half a twin

23-01-2015 om 10:20

amonia

Als de kam van mijn man heel veel vettige annslag op de tanden heeft dan collecteer ik even alle kammen en borstels bij elkaar en leg ze in een emmertje heet water met amonia. Alle vettige aanslag en stofjes/pluisjes zo losgeweekt. Even naspoelen en weer klaar voor gebruik. Ongeveer 2 keer per jaar.

Astrid

Astrid

23-01-2015 om 12:00

ik zet

Ik zet er even een kam op.
Horizontaal over de borstel, te beginnen bij de bodem en dan naar boven. Dan trek je het meeste er wel uit.
De rest laat ik zitten en wassen doe ik een borstel niet.

karin

karin

23-01-2015 om 17:15

vaatwasser

Hier regelmatig de borstel de vaatwasser in,ook na bv een vakantie.Gewoon in de bestek bak.
Ik heb net zo'n borstell als jij beschrijft en hij komt er blinkend uit.

Juline

Juline

23-01-2015 om 19:19

Ieuw

Dat vind ik niet zo'n fris idee, de borstel in de vaatwasser. Al die haren en stofjes enzo...

Barvaux

Barvaux

23-01-2015 om 21:14

Juline

Als jouw vaatwasser dat niet aan kan heb je ook een probleem om de etensresten van het bord te krijgen

Op zich ging het hier niet om haren maar om pluisjes.

Ulla

Ulla

25-01-2015 om 18:36

Vaatwasser

moet dat prima aankunnen, ja. Ik doe er de tandenborstels vaak in. Ik snap niet dat je in 20 jaar nog nooit je borstel hebt gewassen, Limi.

Limi

Limi

26-01-2015 om 10:10

Want?

Hier lees ik voor het eerst dat mensen dat doen.

Maar waarom zou ik? Hij is niet vies en mijn haar lijdt er overduidelijk niet onder....

Limi

Limi

26-01-2015 om 10:10

Want?

Hier lees ik voor het eerst dat mensen dat doen.

Maar waarom zou ik? Hij is niet vies en mijn haar lijdt er overduidelijk niet onder....

In de vaatwasser?

In mijn haarborstel zit haar en vastgekoekte bende van haarprodukten, die gaat echt niet in de vaatwasser. Af en toe ram ik er met een kam doorheen om haar te verwijderen en gooi hem in een sopje met shampoo. Die vastgekoekte randjes peuter ik eraf. Niet schoon, redelijk fris.

blondje

blondje

26-01-2015 om 15:46

Hier

Ik was mijn borstels regelmatig (zo om de week) met heet water en shampoo. En dan wrijf ik ze tegen elkaar. Die met harde haren bewerk ik altijd met een andere natuurharen borstel die vrij stug is, echt even flink raggen. Sowieso kan ik de haren er dagelijks uit want met 3 langharigen in huis blijft er een flinke bos in zitten.

Ik koop ook best vaak een nieuwe met van die stokjes/haren. Want er breekt nogal eens een stokje af.
Momenteel heb ik er een van hout, di vind ik wel fijn omdat je haar er niet zo statisch van lijkt te worden als bij een kunststof borstel.

Ik heb geen vaatwasser maar zou er ook niet opkomen om daar een haarborstel in te doen. Dan eerder in de wasmachine (nooit gedaan zou dat wat zijn?).

Die ammoniak truuk ga ik denk ik een keer doen, maar dat heb ik eigenlijk niet standaard in huis; is dat geen puur gif? Of valt dat mee?

Juline

Juline

26-01-2015 om 17:08

Haha Barveau

Mijn vaatwasser zal het wel aan kunnen, maar ik niet

Half a twin

Half a twin

26-01-2015 om 21:18

amonia truc

Is op twee manieren adembenemend. De damp slaat op je keel en als je het resulta as t ziet stop je ook even met ademhalen. Ik doe het altijd buiten. Kammen, en borstels in de emmer, amonia er op en aanvullen met heet water. Even laten staan en brandschone borstels is het resultaat.
Ik gebruik ook altijd een kleIn scheutje amonia in mijn emmertje sop om de ramen buiten te lappen. Ik weet niet waarom maar elke 4 a 5 weken vliegt er hier wel een vogeltje of grotere vogel tegen het raam. Dat vet van die veren krijg je moeilijk van de ramen af, met alleen een drupje afwasmiddel wordt je hele raam dan wazig met strepen.
Ik heb ooit half internet afgespeurd wat de truc was om vet van meeuwenveren van mijn raam te krijgen. Na 6 keer lappen was het nog niet weg en toen heb ik die amonia trucs gevonden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-01-2015 om 22:23

ieks??

Ik ben echt helemaal niet vies uitgevallen, maar een haarborstel in de vaatwasser vind ik echt ranzig. Al die huidschilvertjes over de vaat, echt vies!!!

Ik was nooit een borstel. We hebben een tangleteezer waar je makkelijk alle haren en pluis uittrekt. En de andere borstels vervang ik gewoon af en toe.

Juno

Juno

26-01-2015 om 23:14

Haha

Ik heb niet eens een borstel. Of een kam. Dat scheelt veel schoonmaakwerk.
Over rillingen gesproken, heb weleens gehoord dat mensen hun wc-borstel in de vaatwasser stoppen.

Ely

Ely

27-01-2015 om 01:20

Juno!

Nee! Dat meen je niet! De wcborstel in de vaatwasser? Iiiieeeeeuuww! Hebben die mensen een speciale plaquette op de deur ofzo? Om te waarschuwen niks te eten of te drinken? Please say yes....

O enne, voor mijn voorstellingsvermogen: wat voor kapsels/haar hebben jullie als je geen kam en geen borstel hebt? Mijn ervaring is dat je zelfs redelijk kort haar het best in model krijgt met een kam of borstel.

Juno

Juno

27-01-2015 om 10:10

Ely

Ik heb halflang haar met krullen. Als ik het was ontwar ik het met mijn vingers. Niets meer aan doen, hooguit een beetje olie. Oudste heeft volgens mij ook krul maar dat wil hij niet dus gaat hij met zeer grote regelmaat naar de kapper. Beetje wax, niets meer aan doen. Ook hij heeft geen kam of borstel. Middelste heeft lang haar en een borstel, jongste heeft heel fijn haar dat tot zijn grote verrukking vanzelf in een hanenkam groeit. Niet kammen, hooguit een beetje wax en man heeft zoals we dat hier noemen 'kaal haar' en ook geen kam. Oudste twee kinderen en ik hebben heel veel en heel dik haar met slag of krul, van dat soort waarbij het na het borstelen geen elastiekje omheen kan en waarbij de haarclips spontaan kapot klappen vanwege de spanning die er op komt te staan. Ik wil het wat korter en twijfel of ik naar een curlsyskapper zal gaan of gewoon hier in het dorp.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.