Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Opruim-Miep

Opruim-Miep

19-07-2018 om 13:47

Schoenenrommel in de gang!

Kastje per dag gaat mij redelijk goed af (even afkloppen). Alleen blijft de berg schoenin de gang me maar aanstaren. Hoe krijg ik dat opgelost? Ze moeten uit het zicht, liefst, van de vloer en het moet overzichtelijk. De berg met laarzen, schoenen, slippers ed in de gang moet maar eens voorbij zijn!

Alleen, waarmee? Nauwelijks muur vrij (voor een schoenenkast oid) dus dan maar achter de deur van de cv kast. Een tijd geleden heb ik een schoenenrek in de winkel gekocht zonder goed na te denken. Dat ding was zo gammel dat het na zelfmontage (klik-systeem) spontaan uit elkaar viel. Goed, over zoiets moet dus beter nagedacht worden. Nadeel is ook de soort deuren in huis: er zit een hoek in aan de bovenkant (zogenaamde opzet deuren, geloof ik) dus niet alles past even goed.

Ik leg het daarom aan de ervaringsdeskunigen voor: wat is nou een goed merk of een goed systeem voor dit soort dingen?

Limi

Limi

19-07-2018 om 14:00

Ik zag

Laatst een schoenenhouder die je verticaal tussen plafond en vloer kon klemmen.

Opruim-Miep

Opruim-Miep

19-07-2018 om 14:05

Ha!

ha Limi, heb je ‘m zelf en hoe bevalt het ding?

margaretha

margaretha

19-07-2018 om 14:05

kan er iets gehangen worden

aan de binnenkant van de deur cv-kast?

Opruim-Miep

Opruim-Miep

19-07-2018 om 14:08

Margaretha

Ja, dat kan, ruimte genoeg. Daar was dat rek wat ik eerst had gekocht ook bedoeld maar dat viel van ellende dus uit elkaar. Ik zoek daarom een sollide, betrouwbare oplossing itt wat ik eerst had.

Alison

Alison

19-07-2018 om 14:34

Klemmen

Dat ding waar Limi het over had heb ik gehad. Nooit in elkaar gekregen. Het idee op zich is goed al heb je nog best veel ruimte in de breedte nodig. Als je het koopt zet hem dan meteen in elkaar want na een half jaar ofzo kun je niet meer teug naast de winkel ermee. Ik spreek uit ervaring

Triva

Triva

19-07-2018 om 14:35

tips

Google even op afbeeldingen met 'schoenenzak kast'

Verder heeft Ikea allerlei handige schoenenoplossingen maar ik weet niet of dat kan en past.

Verder had de Lidl laatste een schoenencaroussel in de aanbieding (google voor afbeelding) maar ik vind het maar een lelijk ding voor in de hal.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-07-2018 om 14:36

eerst even verwijderen wat nu niet wordt gedragen

en op een opbergsysteem of in schoenendozen in een hoek op zolder zetten. Misschien ook wat winterschoeisel in een schoenendoos op de bodem van de kledingkast van de desbetreffende persoon.

En dan aan de slag met de al genoemde tips!

margaretha

margaretha

19-07-2018 om 15:14

Heb je een kapstok met een stang?

dan kun je daar schoenezakken aan hangen, prima plek voor vooral slippers en pantoffels ed maar ook voor handschoenen, mutsen.

Kaori

Kaori

19-07-2018 om 15:38

kamer

schoenen horen bij de kleding dus die staan bij ons behalve het paar dat we net dragen in onze eigen kamer, bij mij in een bak onder mijn bed dan wel in de betreffende sporttas (meerdere sporten met heel verschillende schoenen) en bij dochter in haar kast of in haar sporttassen.
De laarzen staan in de berging en mogen ook zeker niet in huis.

Opruim-Miep

Opruim-Miep

19-07-2018 om 15:40

Reactie

Oh, al heell veel,reacties! Dank, dank.

Om even antwoord te geven op alle vragen:
@Alisson en Limi: ik heb gezocht en iets dergelijks gevonden, met een review. Geen al te beste ervaring (weet al niet meer precies wat, iets met niet al te best klemmen). Maar het idee is heel handig als er niet 9 deuren op de gang uit zouden komen. Bovendien zit in de muur van de gang, een kromming. Sorry, het is een lastige gang.
@Margaretha: geen kapstok met stang en dat is ook niet mogelijk (in de enige verloren hoek waar dat kan, zit de deur van de cvkast).
@Wilgenkatje: goede tip, gelijk mee aan de slag. Schoeisel wat niet vaak gedragen wordt gaat in kledingkasten, in de schoenendoos (als die er nog is) met een fotoprint van het schoeisel. Maar dat is niet veel, hoor. Ik hou over, sloffen, laarzen, slippers, sportschoenen, gympen, de normale schoenen (waar je elke dag op loopt). Ik schat zo’n 25 paar.
@Trivia: kom ik later op terug, eerst eens hun site bekijken!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-07-2018 om 15:44

laarzen en sloffen

... die draag je toch hartje zomer niet? De gedachte alleen al

Kaori

Kaori

19-07-2018 om 15:46

Laarzen wel

hangt er vanaf maar de rubberlaarzen draag ik ook in de zomer.

Emmawee

Emmawee

19-07-2018 om 16:01

Mandjes

Wij hadden één mandje per persoon. Daar pasten max 2.paar schoenen in.
De rest moest in de slaapkamerkast, of onder het bed (sloffen, gymschoenen, evt feest schoenen), en in de schuur / berging (laarzen!).

Hoe dat praktisch moet met een hal met 9 deuren weet ik niet, maar dat 25 paar wat veel is om te huisvesten in zo'n hal, daar ben ik wel van overtuigd.

bieb63

bieb63

19-07-2018 om 16:05

wij hebben

Een (leuke) oude kist. Die staat in de gang onder de kapstok. Schoenen die zelden of nooit gedragen worden en schoenen die in het betreffende seizoen niet gedragen worden moeten in de eigen kamer in de kledingkast o.d.

Limi

Limi

19-07-2018 om 16:50

Geen idee hoe het in de praktijk zou werken. Ik heb er geen. Zag het op een site. (Lidl? Aldi?)
Wij hebben een rek onder de kapstok. Een bak erop voor de ki derschoenen.
Overigens 4 personen met weinig schoenen pp.

Wel zo'n textielen vakkenrek aan de kapstok maar gebruikt voor handschoenen. Het is niet heel stevig. Bij zware schoenen zou het scheuren. Het scheurde al door een gymtas met gymschoenen erin te proppen.

Miep Kraak

Miep Kraak

19-07-2018 om 18:43

Uitzitten

Uitzitten, zelf opruimen of scheiden
Ik had een gangkast met 4 planken voor elk persoon een plank waar minimaal 10 paar schoenen/slippers/laarzen/sloffen opkonden.
Ze lagen door heel het huis met 3 chaoten.
Nu woon ik alleen en dat helpt toch echt het beste

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-07-2018 om 19:17

Mand

Ik heb een hoge mand in de gang staan, type wasmand. Daar worden alle alledaagse schoenen ingegooid.

Alles wat niet dagelijks wordt gedragen of niet tegen de mand kan staat op de kamer van de eigenaar. Ook het schoeisel wat niet bij het seizoen hoort. Op dit moment liggen er dus alleen maar slippers en crocs in.

Guppie

Guppie

19-07-2018 om 19:58

Hoeveel ruimte

Ik weet niet hoeveel ruimte je al dan niet hebt. Als er geen ruimte is voor een kast is er wellicht wel ruimte voor opbergkistjes als deze:
https://dekistenkoning.nl/nl/categorie-fruitkisten/fruitkisten-speciaal/fruitkist-max-xxl.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.