Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Isabella Caramella

Isabella Caramella

10-05-2012 om 15:38

Schoenen voor in de tuin

Ik wil graag schoenen voor in de tuin, zodat m'n eigen schoenen niet zo nat en vies worden.
Wat is handig (van lente tot herfst): gewone regenlaarzen of van die crocs?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

10-05-2012 om 15:42

Ik zou zeggen

(nep)crocks.

Tuinschoenen

ik heb ooit bij een intratuin rubberen tuinschoenen gekocht.

krin

krin

10-05-2012 om 15:53

Bedoel je

schoenen om in de tuin te zitten en lopen, of ook om in de tuin te werken? Voor het in de tuin werken zou ik geen (nep)crocs nemen; de ervaring leert dat je daar raar gevlekte voeten (of sokken) van krijgt, dankzij de decoratieve gaatjes. Je hebt bij tuincentra laarsschoenen, zoals Chris34 al schrijft. En ik heb er ook jarenlang een oud paar sneakers voor gebruikt.
Als het gewoon voor naar buiten lopen en terraszitten is, zou ik espadrilles nemen, die schiet je zo aan en zien er leuker uit dan crocs, naar mijn onbescheiden mening.

Klompen

Koopt Nederlandse waar, dan helpen wij elkaar!

Klompen, die gewone houten, hebben hun voordelen: warm in de winter en koel in de zomer, geen gaatjes, je kunt er goed mee op de spa leunen bij het spitten en als je een tuintegel op je tenen laat vallen is er weinig aan de hand . En je doet er eeuwig mee.
Echt comfortabel lopen... nee, dat nou weer niet.

Partner heeft plastic tuinklompen van de Aldi gehad. Toen ik daar een keer met blote voeten inschoot vond ik ze vervelend klef zitten, dan zijn houten klompen veel prettiger.

Laarzen zou ik niet doen. Klef, en je schiet ze niet makkelijk aan en uit. Dan nog liever crocs-achtigen.

Groeten,

Temet

Isabella Caramella

Isabella Caramella

10-05-2012 om 17:13

Leuk

die tegenstrijdige adviezen Ik denk dat ik volgende week eens in de intratuin ga kijken naar lage tuinschoenen (wil graag een beetje comfort en idd in de tuin kunnen werken)

bedankt!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2012 om 17:18

Ouwe schoenen

Heb je niet een paar oude schoenen die je eigenlijk niet meer in het openbaar aan kunt trekken?
Verder vond ik dit voor je:
http://www.allesvoorindetuin.nl/index.php?action=page&group_id=10000044&lang=NL

Inconsequent

Ik heb ook van die aldi-tuinschoenen. Bevallen wel goed eigenlijk. Ik vind gewone schoenen/gympen helemaal niks. Tuinschoenen/klompen moet aan en uit kunnen schoppen. Hoe vaak ik wel even naar binnen moet tijdens tuinieren. Maar ik ben niet erg consequent in het dragen van tuinschoeisel. Als ik op mijn slippertjes buiten loop en ik zie onkruid of iets wat afgeknipt moet worden of opgebonden dan sta ik al in de tuin voor ik er over nadenk. Dat ongeduld heb ik met alles eigenlijk. Daarom heb ik zo vaak onherstelbare vlekken in kleding, vieze handen, modderschoenen, stokjes en takjes in mijn haar...

Ja klompen

Hoeft niet perse van hout zijn, daar kan niet iedereen op lopen.
Ik wel, mijn opa was klompenmaker, heb er op leren lopen.
Maar de leren versie is goed te doen, of kijk eens bij de welkoop. Daar hebben ze een groot assortiment tuinschoenen/laarzen..

Birki's

Voor in de tuin heb ik van die Birki's (http://www.stevens-schoenen.nl/Birkis-n96m151), best wel lelijk, met een voetbed van kurk. Onverslijtbaar.

Chris

Fiorucci

Fiorucci

10-05-2012 om 18:04

Crocs

Ik zweer bij crocs, die schop je het snelste uit als je even naar binnen moet.

Klompen.

van die griezelig ouderwetse met houten zolen & dan (zwart) leer van boven. Vreselijk praktisch en onverslijtbaar. Ik voel me altijd heel authentiek dorps als ik daar op rondsjouw. Overigens draag ik ze echt alleen maar in de tuin, of als het heeel drassig is als ik de kinderen ophaal van atletiektraining en door een modderig bos/veld moet.

Ingrid

Brianna F

Brianna F

10-05-2012 om 19:27

Zweedse klompen

Die heb ik vroeger wat gedragen, erg handig voor in de tuin, je schiet er zo in.

Irene

Irene

10-05-2012 om 19:43

Jep, zweedse klompen

Die heb ik ook en dat bevalt goed. Mijn man en de kinderen hebben allemaal gewone houten klompen voor in de tuin (er staat bij de achterdeur een hele rij in alle maten). Onverslijtbaar wil ik ze niet noemen, meestal is de bodem van de houten klompen na ca. 2 jaar (of na 2 kinderen, want ze schuiven natuurlijk door) wel weg en vallen er gaten in (maar ze worden dan ook intensief gebruikt). Mijn zweedse klompen heb ik al ruim 5 jaar en die zijn nog wel goed!

Nepcrocs 4 euro bij de lidl

staan altijd klaar bij de deur. Wat Fiorucci zegt, supersnel aan en uit!

Margriet*

Margriet*

10-05-2012 om 22:57

Ha ingridt

Die worden ook in de stad gedragen hoor (wij wonen wel in een buitenwijk). Maar de buuf heeft die ook en ik heb zelf zonder achterkant ooit in Bretange gekocht. Maar dan zak ik weg in de aarde en krijg toch zwarte voeten. Met slecht weer draag ik laarzen.

Gaatjes

Ik had Crocs voor in de tuin, inderdaad omdat ze zo makkelijk aan en uit te schieten zijn, maar voor het echte tuinieren vond ik ze niet handig. Als je aan het schoffelen bent of door de aarde banjert komt die aarde door de gaatjes. En als je met Crocs door drassig gras loopt Dan zou ik liever halfhoge rubber laarzen hebben of van die tuinklompen.

skik

En voor wie in een ziekenhuis werkt ...

... OK klompen. Tenminste, jaren geleden zag ik dat bij een kennis van mij, arts-in-opleiding. Die had een paar van zijn werk meegepikt.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.