Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

21-04-2011 om 11:21

Schoenen-opberg-probleem

Wij hebben teveel schoenen en geen opruim mogelijkheid. Of, laat ik het anders zeggen, mijn dochter heeft te veel schoenen, bij ons valt het wel mee. Alleen door haar schoenen komen die van ons ook in de verdrukking. We hebben een kleine keuken en aan een kant hebben we 2 schoenenrekken staan, voor de verwarming (was de enige plek) met 3 etages.(ikea) daar passen best veel schoenen op. Maar ik heb even geteld, dochter heeft 15 paar schoenen, van allstars t/m uggs. Dus vanalles en nog wat. Op haar kamer is ook al geen ruimte, ze heeft een kamertje van 2,5 meter bij 2 meter, met een schuine wand, inbouwkast en er staat ook nog een 2 persoonsbed in met lades eronder (daar zitten haar schoolspullen in) Er is geen ruimte voor een schoenenkastje, ook niet bij ons in de keuken of gang (die gang is voordeurbreed) en daar hangt een radiator aan de muur, er zit een deurtje naar een heel klein meterkastje, aan de andere kant, waar de deur tegen open gaat zitten wat haken aan de muur waar de jassen aan hangen, daar kan ik geen schoenen meer kwijt (deur gaat al tegen de jassen open)
Het enige wat ik nog kan bedenken is de hoogte in, ik dacht er eerst aan (zag ik op een marktje) om een stang op te hangen, waar ze haar schoenen aan zou hangen, maar hoe dan? Daar hingen de allstars aan hun veters aan elkaar gebonden en dan over die stang, maar ja.. ze heeft ook heel veel schoenen zonder veters.
Ik heb ook al gegoogled op shoe-storage enzo, maar zie daar ook niets. Heeft iemand nog een ideetje waar ik misschien helemaal niet aan denk??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

21-04-2011 om 11:34

2-persoonsbed?

Hallo
Het eerste wat me opviel - een 2-persoonsbed in zo'n klein kamertje?
Misschien toch maar een 1-persoonsbed? Dan heeft ze gelijk meer ruimte voor haar spullen? Het zijn ten slotte HAAR schoenen! Dan past er wel een schoenenrek/schoenenkast op haar kamer?
En heb je geen ruimte op de overloop?

Misschien

kan je de schoenendozen bewaren, foto van de schoen op de voorkant en dan stapelen. Lijkt me lastig in de keuken dus dan moet je dat doen op een andere plek (in of op een kast). Zelf hebben wij hier de schoenen die we niet vaak aanhebben in dozen of liever in kratten. En de schoenen die ze vaak aanhebben, staan voor het grijpen. Als dat rek je toch erg aanspreekt, kan je eens op zoek gaan naar speciale knijpers: van die grote waarmee je beide schoenen aan elkaar knijpert en zo weer aan het rek kan hangen. Of misschien kan je iets met een kleerhanger op een of andere manier (met een doozichtig zakje er aan met daarin de schoenen).

Merel

Merel

21-04-2011 om 12:05

Oke

Als eerste, ze heeft een 2 persoonsbed omdat haar vriend heel regelmatig blijft slapen, het wordt meteen gebruikt als bank,loungeplek om tv te kijken. Als ik dat bed wegdoe en er een schoenenkast neerzet dan hebben we weer gedoe met slapers, dan past dat weer niet. En het zijn inderdaad haar schoenen, maar ik ben de beroerdste niet om met haar mee te denken over het opbergprobleem. Ze doet bijna iedere dag wel een ander paar aan, dus om ze nou helemaal weg te bergen, dat is ook niet handig. Tenminste, als ik dat doe, vergeet ik dat ik ze had en dan doe ik ze helemaal niet meer aan. Zo'n stang met van die knijpers is misschien wel een idee, dan kan ze ze in de lucht hangen, is meteen decoratief haha.

Bibi72

Bibi72

21-04-2011 om 12:19

Zoiets?

Bedoel je zoiets?
http://shop.bonprix.nl/schoenencarrousel-36.htm
Google anders eens op schoenencarrousel, ik zag nog veel meer links!

Merel

Merel

21-04-2011 om 12:39

Niet op de vloer

Bedankt voor het meedenken Bibi, maar ik heb geen ruimte op de vloer voor een kastje, dus ook niet voor zo'n carrousel, dat neemt toch behoorlijk wat ruimte in.

Bibi

Wat een ideaal ding! Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Is het niet ideaal voor in een kamer, dan wel voor in een kast. Bedankt

Mathilde

Mathilde

21-04-2011 om 14:18

Doe tien paar weg

Je kunt toch maar 1 paar tegelijk aan . Mijn kinderen (5 en bijna 8) groeien nog, ze krijgen 1 paar schoenen in de winter (meestal laarzen of ander warm schoeisel) en twee paar schoenen in de zomer (dichte en sandalen). Daarnaast hebben ze regenlaarzen en slipper-achtige dingen. Klaar. Wat me eraan doet herinneren, dat ik mijn eigen schoenencollectie ook wel weer mag uitdunnen .

Hanne.

Hanne.

21-04-2011 om 14:33

Ik heb toch ook wel meer dan 5 paar

Ik heb toch ook wel meer dan 5 paar (en mijn kinderen Ik vermoed dat Merel's dochter iets ouder is en geen last meer heeft van snel groeiende voeten, dan spaar je soms ook een beetje.

Ik kom toch ook al snel boven de 5 paar uit.

sportschoenen
slippers
sandalen
dichte zomerschoenen
nette (winter) schoenen
gewone (winter)laarzen
regenlaarzen

15 is misschien wat royaal, maar 2 paar winter en 2 paar zomer schoenen + laarzen staat hier toch echt minimaal pp in de kast. Als ik natte voeten heb trek ik graat iets droogs aan!

Merel

Merel

21-04-2011 om 14:48

Schoenenfreak

Nee joh, je zegt toch niet tegen een schoenenfreak dat ie ze weg moet doen? Ze heeft ze net!!
Onder het bed gaat helaas niet, daar zitten inderdaad hele mooie lades in, maar die zitten vol met haar schoolboeken enzo (ze heeft geen buro)
Het gaat gewoon de laatste tijd hard ineens nu ze een baantje heeft en ze dus meer te besteden heeft. Ze koopt voornamelijk allstars en vans enzo in alle kleuren en maten, en ze doet iedere dag wel een ander paar aan, soms zelfs 2x per dag.
Ik zit toch de denken aan zo'n buis, of misschien een plank bijna tegen haar plafond aan, waar ze ze op kan zetten (ze kan ze dan ook wel makkelijk pakken door op haar bed te gaan staan.)

Mathilde

Mathilde

21-04-2011 om 16:35

Melig

Sorry, beetje melige reactie van mij . Maar vaak is het makkelijker om je hoeveelheid spullen af te stemmen op de ruimte die je ervoor hebt. Weet ik nu, als bekeerde verzamelaar .
Kun je nog zo'n schoenenzak ophangen aan de achterkant van haar kamerdeur? Met zo'n simpele zak van doorzichtig plastic kan de deur nog dicht/open en er passen vaak wel twaalf paar schoenen in (ook pumps). Zit je alleen nog met de laarzen...

Best lastig hoor

zo'n plank net onder het plafond op de slaapkamer is een leuk plan, maar dat vraagt wel discipline. Ik zie een puber niet dag in dag uit braaf schoenen naar haar kamer brengen

Eerst toch maar eens kritisch kijken wat er met dit weer (!) niet gedragen wordt en dat verplaatsen.

Wat vindt ze er zelf van, trouwens? Is ze gemotiveerd om mee te denken?

In de schuur dan?

Is daar geen plek voor zo'n schoenencarousel?

Rafelkap

Rafelkap

22-04-2011 om 12:39

Meedenken

Ja, laat haar meedenken, het is m.n. haar probleem. En volgens mij is ze al van de leeftijd dat dit echt haar probleem gaat worden, als ze straks het huis uit gaat moeten alle schoenen mee. Misschien komt ze tot het geniale inzicht om wat te gaan minderen.
Ik zie verder wel wat in de plafondruimte gebruiken, misschien een klittebandsysteem waar je de schoenen tegenaan moet gooien (hoe weer naar beneden is het volgende probleem, maar intussen heeft ze alweer nieuwe gekocht)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.