Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pleuni

pleuni

23-08-2014 om 11:11

schoenen jongens maat 41

Ik merk dat de meeste jongensschoenen collecties maar tot maat 40 gaan, waarom is dat? Hier iig zeker nog geen 'heer' met maat 41, wie weet leuke stoere schoenen uit te halen (geen sportschoenen) en hoe doen jullie dat?

Moeder

Moeder

23-08-2014 om 12:22

tja

Hoe oud is je zoon dan? En ja wat niet kan kan niet, er zijn ook mensen die te dik zijn en wel eens een broek aan willen maat 38, kan ook niet.

Wat bedoel je precies: bob de bouwer schoenen maat 41? Ik denk dat de meeste jongens met 13 al maat 41 hebben en die trekken dus ook geen 'herenschoenen' aan maar gewoon schoenen... bij de scapino kun je nog van alles vinden maar ja sportschoenen mogen dus niet maar dan had je vorig jaar toch ook al wel een probleem? Wat voor schoenen had je zoon toen dan? Wat versta je onder sportschoenen? Geox?

pleuni

pleuni

23-08-2014 om 12:46

haha

Wat bedoel je met 'gewoon schoenen'?
Vorig jaar geen 'probleem' want toen was het nog maat 39. Met geen probleem bedoel ik makkelijk schoenen vinden, ruime keus, die ervaar ik binnen jongens collectie en dus minder binnen heren.
Vind het gewoon een beetje vreemd, zoon is idd 13, toch nog wel een kind en er zijn vast jongere jongens nog met maat 41, dus was gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ben niet zo heel erg thuis in schoenen, maar geox heeft volgens mij ook gewone schoenen, met sportschoenen bedoel ik echt sportschoenen. Zoek dus gewoon iets stoers van leer oid. Moet iig goed zitten bij zoon, heeft stevig schoeisel nodig.

Annet

Annet

23-08-2014 om 13:54

Dure kinderschoenen

Ik kan altijd slagen bij een dure schoenenwinkel in de kindercollectie. Vorig jaar kochten we maat 40, dit jaar zal het wel 41 zijn. Dat hadden ze vorig jaar ook staan.
In de zomer loopt zoon veel op half open schoenen (outdoormodel van Keen). Omdat het herenmodel te breed is, kopen we de damesversie. Ze zijn gewoon effen zwart en niets damesachtigs te zien. Daarnaast heeft hij dan een paar sneakers voor als het slecht weer is.
In de winter leren schoenen, bijvoorbeeld iets hoger model met rits opzij. Hij heeft dan keus uit ongeveer 5 modellen. (de duursten laten we staan).

Moeder

Moeder

23-08-2014 om 17:10

scapino dus

Scapino dus, daar hebben ze ook goede schoenen, ik zou helemaal niet naar 'dure schoenenwinkels' gaan. Zonde van je geld. Scapino heeft ook merk. Kijk ook eens naar stevige bergschoenen, lekker voor de winter.

Annet

Annet

23-08-2014 om 17:15

Scapino graag!

Daar konden we voor kinderschoenen al niet slagen, behalve één keer Ecco's. Te smalle voet met lage wreef.
Met herenschoenen is het probleem nog groter. En de kinderschoenen bij Scapino gaan niet tot 41.
Helaas voor mijn zoon een dure schoenenwinkel. De beperkte keus komt door zijn voet, niet omdat ze zo weinig hebben.

Moeder

Moeder

23-08-2014 om 17:19

tja

De vraag ging niet over smalle voeten. Mijn kinderen hebben gewoon gemiddelde voeten en ik kon daar prima slagen, van maatje 25 tot maatje 46.

Mussie

Mussie

23-08-2014 om 19:22

Heel lastig

Ik ken het probleem, eerste zoon heeft nu 43 en dat is prima te doen maar zoon 2 heeft nu ook 41 en ik vind het maar lastig. Toevallig net bij scapino geweest voor gymschoenen en toen heb ik meteen even voor 'gewone' schoenen gekeken, maar ik vond er niets tussen voor zoon. Gelukkig wil hij wel graag sportschoenen en die zijn er ook in deze lastige tussenmaat wel te krijgen. En nu maar duimen dat het geen winter wordt met veel sneeuw want dan heeft hij toch echt iets anders nodig dan sneakers.

Tihama

Tihama

23-08-2014 om 23:05

Hier

is het stadium inmiddels ruim achter de rug (zoon heeft nu ruim 46).
Wat hier goed werkte, was en sneaker combineren met een inlegzool met goed voetbed. Je koopt gewoon een goede sneaker en een speciale zool.

Het probleem met veel sportschoenen is dat ze namelijk een waardeloos voetbed hebben. Door goede inlegzolen kun je dat probleem oplossen.

Bama en Footlocker hebben goede inlegzolen.

Geox heeft trouwens wel jongensschoenen in maat 41 en 42.

mijk

mijk

23-08-2014 om 23:08

hier 12 en maat 42

Winterschoenen kopen we meestal in Duitsland is de keus ook veel groter. Maar blijf het lastig vinden. Hij heeft nog zo'n smal voetje...

zebra

zebra

24-08-2014 om 10:26

hier ook lastig

puberzoon van 15 jaar past allang niet meer in de kindermaten wat schoenen betreft. En nu hij maat 47 heeft is de keuze helemaal klein om iets te vinden wat leuk genoeg is voor een jongen van zijn leeftijd. Maar tot nu toe is het nog steeds gelukt. Niet echt de schoenen van zijn dromen maar toch kon hij beide keren iets vinden wat hij acceptabel vond (brede voet, hoge wreef)

Sawo

Sawo

24-08-2014 om 10:48

Uitverkoop

Wij hebben in de uitverkoop nog leuke sneakers gekocht van van lier. Vind ik mooie compromis tussen sportsneakers en echte hersenschienen Wij kochten in de uitverkoop bij manfield, 2 paar samen voor ruim 100 euro. Anders scapino proberen. Deze sneakers zijn ook te koop bij zalando.

Barvaux

Barvaux

24-08-2014 om 17:44

zooltje

Mijn zoon koos met 12,5 een paar sportschoenen voor zijn sport maar die waren te breed. De sportwinkel had daar gewoon een oplossing voor: zolen inderdaad die aan de zijkant een beetje opliepen. Ideaal. Kunnen er ook weer uit als hij wat groeit.

Verder lopen mijn zonen zomer en winter op een soort sportschoenen, ik kijk alleen of ze, zeker in de winter, geen water doorlaten door een stukje stof of iets dergelijks. Ze ploegen echt niet door de sneeuw als dat niet nodig is en ach dat is ook niet eens elk jaar. De schoenen moeten eerder een beetje waterdicht zijn, dat is wel handig maar met sportschoenen op zich is echt niets mis.

vlinder72

vlinder72

24-08-2014 om 18:18

Barvaux

Herkenbaar. Mijn oudste zoon loopt ook op sportschoenen met een zooltje. Mijn tweede zoon houdt het meest van Converse sneakers. Hij heeft hele smalle voeten en de meeste schoenen zitten bij hem niet lekker. De Teva (wandelschoenachtig) liepen ook prima. Maar hij wou ook sportschoenen. De Converse schoenen zijn nog best netjes. Beter dan de Adidas/nike achtige dingen van mijn oudste zoon. Maar ja, iets anders wil hij niet.

Vakantieganger

Vakantieganger

24-08-2014 om 21:25

Australian footwear

Kijk eens bij dit merk. Herenmaten beginnen bij 40 of 41. Maar vindt ons kind erg leuk. En ik ook, want geen gympen, geen "degelijke" schoenen en toch hip!

Ilva

Ilva

25-08-2014 om 16:56

Sandalen, een ramp!

Mijn zoon was net 10 toen hij maat 40 had. Ik was opzoek naar sandalen voor hem. Kwam die jongen van de winkel aan met zo'n paar Jezus sandalen! Ik nog leuke sandaal maatje 38 pakken en zeg dat ik zoiets wil, zegt die knul: Ja, maar dat zijn kindersandalen! Hij is net 10 jaar, hij wil graag kindersandalen!

Nu gaat het iets beter, maar inderdaad wel op de heren afdeling. Sandalen heb ik afgelopen jaar bij de Lidl voor hem gekocht. Maar ik denk niet dat hij volgend jaar nog sandalen wil. We zien het wel.

Ilva

En van die outdoorsandalen (Teva en de imitaties)? Die zien er voor alle leeftijden vziw ongeveer hetzelfde uit.

Hier in huis het omgekeerde probleem trouwens: mijn partner heeft maat 39. En dat is ook knap lastig, de meeste herencollecties beginnen pas bij maat 41. Damesschoenen is ook geen optie, daarvoor zijn zijn voeten te breed.

Zoon wordt in oktober 9 en heeft maat 35. Dus wij hebben gelukkig nog even voordat hij aan de herenschoenen moet...

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

25-08-2014 om 21:38

Maat 36

Mijn 12 jarige zoon heeft maat 36. Mijn 10 jarige 34/35 en mijn negen jarige heeft 33. Oja, en onze guppie van 5 heeft maat 27. Wij kunnen voorlopig nog terecht op de kinderafdelimg. Alleen jammer dat mijn 12 jarige alleen sportschoenen aan wil en sandalen zijn helemaal uit den boze. Teenslippers of crocs mag nog wel. Op vakantie dan niet naar school natuurlijk .

Mijn 12 jarige wil heel graag grotere voeten want dan zijn er veel meer keuze mogelijkheden met betrekking tot sportschoenen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-08-2014 om 21:42

er zijn toch genoeg leuke herenschoenen?

Ik herken het probleem eigenlijk niet... Er zijn toch gewoon heel veel leuke vlotte 'herenschoenen'? Pubers en volwassen mannen lopen ook met allerlei leuke, coole, stoere, hippe schoenen. Hier ook jongens met grote voeten, maar schoenen vinden is nooit een probleem. Wij lopen gewoon een of meerdere schoenenzaken binnen en vinden altijd wat.

Bristol

Voor mezelf vind ik het niks, maar voor zoon (14, maat 42) slaag ik eigenlijk altijd. De collectie loopt gewoon soepel door vanaf de kindermaten naar de volwassenmaten. Ik heb inderdaad gemerkt dat bij andere winkels (bv Van Haren) de "tussenmaten" (grofweg 38-42) heel lastig kunnen zijn.

Annet

Annet

25-08-2014 om 22:07

Het probleem zit bij het begin van de groeispurt

Als zoon boven de 39 uitkomt maar de groei gaat alleen in de lengte en niet in de breedte, dan wordt het lastig om schoenen te vinden.
De goedkopere schoenenwinkels gaan met kinderschoenen tot ongeveer 39. De herenmaten beginnen bij 41, soms 40. Maar die zijn vervolgens te wijd, ook voor jongens die geen smalle schoenen nodig hebben gehad in hun kindertijd. Het is net zoals hun lijf, groeien in de lengte, niet in de breedte.
Als je geluk hebt, kun je dat oplossen met een zooltje.
Als kinderen altijd al brede voeten hadden, zal het probleem minder zijn.
Na een jaar of 2 (?) zijn de voeten ook in de breedte gegroeid en kunnen ze herenmaten aan.

mijk

mijk

25-08-2014 om 22:11

precies dat ijnsvogeltje.

Mijn zoon kon in sommige schoenen zo in de breedte heen en weer schuiven dat je dat aan zijn lijf kon zien zonder dat zijn schoenen bewogen. Niet echt comfortabel

Mijk

Ilva

Ilva

27-08-2014 om 20:00

Temet

Bij de ANWB hebben ze ook vaak wel leuke sandalen. Dus dat gaat nu wel lukken (duurde wel even voordat ik ze had gevonden hoor). Inmiddels is zoonlief 12 en zit op de middelbare school. Oudste wilde toen ook geen sandalen meer dus ik moet het volgend jaar nog even zien wat deze zoon wil. Sportschoenen zijn hier juist weer niet zo populair dus dan is het nog best moeilijk zoeken. Hoewel het dit jaar best snel ging.

Zebra

Hier ook met 46 hoge wreef en brede voet. Wij gaan altijd naar Timberland. Dit is niet goedkoop maar wel een keuze en een kwaliteit dat de schoenen met veel draagplezier een paar jaar meegaan en het geld waard is. Heb gemerkt dat kind er ook zuiniger op is...

Ilva

Ilva

28-08-2014 om 16:58

Flanagan

Ja, als de schoenen een paar jaar meegaan is het geen probleem om wat meer uit te geven. Maar mijn jongens groeien nog flink, ze zitten nu in maat 42 en dat was een half jaar geleden nog 41. Zolang gaan de schoenen dus niet mee. Hele duren schoenen koop ik nu dus niet. Als ze niet meer groeien dan heb ik er geen problemen mee.

Ilva

Net zoals het voor een smalle voet moeilijk slagen is, zo is dat zeker ook voor een brede voet met een hoge wreef. Vaak knelt het bij de bal van de voet omdat de opening niet wijd / ver genoeg is. Schoenen van Italiaanse makelij staan bekend om de smalle voetbodem, Timberland om de hoge wreef schoenen.
Klopt, ook dure schoenen in een jaar vervangen, maar wel elke dag met veel plezier erop gelopen omdat ze lekker liepen en niet kapot gingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.