Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

KarinB

KarinB

13-10-2016 om 13:22

Schoenen besteld, rits kapot

Ik heb online schoenen besteld. Toen heb ik ze na een uur gedragen te hebben in huis ineens gezien dat 1 van de ritsen kapot is. Was al zo maar is mij niet opgevallen omdat er 2 ritsen in de schoen zitten waardoor ik de rits niet gebruikt heb. Heb ik nog recht op een nieuw paar of gaan ze een nieuwe rits erin zetten en weer opsturen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-10-2016 om 13:45

als het maar weer werkt.

Of ze nou een nieuwe rits erin zetten of een nieuwe schoen komt, maakt me niet veel uit, als het maar héél is.

Hanna

Hanna

13-10-2016 om 13:47

Even googelen

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_nl.htm
Je mag dus van de aankoop afzien of een beroep doen op de wettelijke garantie (reparatie, ruilen, of geld terug).

Triva

Triva

13-10-2016 om 16:36

Wat wil je?

Ik neem aan dat ze er ongedragen uit zien: dan zeg je toch dat ze kapot zijn en dan stuur je ze terug? Wil je heel graag een nieuw paar dan moet je ze de kans geven om het te repareren of ze moeten jou een ander exemplaar leveren maar aangezien je ze eigenlijk niet gebruikt hebt zou ik gewoon een nieuw paar eisen. Dat laten repareren is meer iets voor als het nog in de garantie kapot is gegaan. Deze waren kapot.

Triva

Triva

13-10-2016 om 16:36

Sally

Repareren duurt langer en dat kan een nadeel zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.