Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

18-12-2011 om 20:34

Schoenen aan in huis?

In het draadje over geluidsoverlast schrijft Belle Epoque over haar bovenbuurvrouw die altijd met blokhakken aan in huis loopt.

Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Ik hou sowieso al niet van schoenen met wat voor hakken dan ook, dus die zou ik direct uittrekken zodra ik over de drempel stap. Maar ook m'n platte schoenen gaan zo snel mogelijk als ik thuis ben. Enerzijds vanwege hygiëne (ik ben absoluut geen poetser, dus moet ik zorgen dat het minder snel vies wordt maar vooral omdat ik het veel fijner vind om niets aan m'n voeten te hebben. Veel comfortabeler. In de winter wel een paar dikke sokken om warme voeten te houden, maar ik wil wel lekker kunnen bewegen, lekker soepel, en als ik op de grond zit ofzo is dat ook veel prettiger. Of met m'n voeten op de bank/stoel/tafel. De rest van het gezin doet het ook zo.

Hoe gaat dat bij jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sokken

mijn kinderen hebben geen schoenen aan en doen hun sokken ook altijd uit (beide doen dat, zo gek de kleinste deed het ook vanaf het moment dat ze het zelf voor elkaar kreeg, ook als ze het koud hebben).

wij doen ook schoenen uit bij de deur, maar we lopen dus wel wat vaker met schoenen aan vanwege vuilniszak gesleep en snel weer naar binnen om nog iets te pakken etc.

Cicade

Cicade

18-12-2011 om 20:57

Goh

wij hebben juist altijd schoenen aan. Lijkt me sowieso erg koud en de vloeren zijn hier nogal glad als je met sokken zou lopen. En het lijkt me lastig om steeds schoenen aan en uit te moeten doen als je naar buiten en weer naar binnen gaat (lees: daar ben ik te lui voor
Maar ik zou me ook ergeren aan rondslingerende schoenen en sokken want daar hebben we eigenlijk weer niet een geschikte plek voor bij de deur.

En ja, de vloer moet dus regelmatig geveegd, stofzuigd en gedweild worden; maar dat moet dan maar...

Trouwens in de zomer als het echt warm is loop ik wel vaker blootvoets in huis, maar meestal draag ik dan toch slippers.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-12-2011 om 21:23

Schoenen of sloffen

Ik moet iets aan mijn voeten. Blootvoets of sokvoets vind ik onplezierig. De rest van het gezin loopt vooral zonder schoenen of sloffen rond.

Geen schoenen

Hier gaan schoenen bij binnenkomst direct uit. Ik loop graag op blote voeten en evt sokken net als de rest van de familie. We hebben op de hele benedenverdieping vloerverwarming dat scheelt. Kan me ook niets voorstellen bij blokhakken in huis!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

18-12-2011 om 21:48

Sokken

Ik denk bij een dame met hakken in huis er gelijk een camera bij eerlijk gezegd. Wat heeft het anders voor nut?

Ook uit

Wij hebben een schoenenrek bij de kapstok en daar gaan de schoenen op, meteen als we thuiskomen. In de zomer lopen we op blote voeten en in de winter op van die heerlijk dikke sokken of sloffen.

tonny

tonny

18-12-2011 om 22:12

Sloffen, sokken, slippers, blote voeten

dat hangt van het jaargetijde af, maar nooit schoenen.

Vic

Vic

18-12-2011 om 22:17

Schoenen uit

Wij doen ook onze schoenen uit in huis en lopen op sloffen. Ook kinderen die komen spelen doen hun schoenen uit, daar hoef ik niet eens om te vragen. Sommige volwassen gasten doen ook hun schoenen uit, maar die zouden ze ook mogen aan houden.

Uit

Hier geen schoenen in huis. Ik begon daar ooit mee vanwege een kwetsbare vloer, en als je er eenmaal aan gewend bent is het vervelend om schoenen in huis aan te houden, vind ik.
Volgens mij heeft het bijgedragen aan de totstandkoming van onze relatie. Vriend voelde zich, met zijn Indonesische achtergrond, meteen een stuk beter thuis toen hij zag dat ik a) een ruwe stenen vijzel in huis heb en b) op teenslippers loop (Indonesiërs dragen nooit schoenen in huis).

Teenslippers met sokken. Dat kan eigenlijk niet en staat ook belachelijk, maar ik heb snel koude voeten. En een gladde (en niet altijd schone) vloer, dus alleen sokken is ook geen goed idee.

Kinderen dragen nepcrocjes in huis, althans, dat is de bedoeling. Dochter loopt het liefst op blote voeten.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

18-12-2011 om 22:51

Zonder

Absoluut altijd zonder schoenen. Enige uitzondering is als ik binnen een half uur weer weg ga, dan is het me te veel moeite (lees, dan kost het me een half uur om de kinderen hun schoenen uit en weer aan te laten trekken).

Met schoenen aan kan ik ook niet lekker met opgetrokken benen op de bank zitten en zo.

Kinderen lopen het liefst op blote voeten. Sloffen hebben hier ook nooit gewerkt.

Aan

Hier iedereen gewoon schoenen aan.
Boven waar vloerbedekking ligt, moeten de schoenen uit, beneden niet.

Thursday Next

Thursday Next

18-12-2011 om 23:12

Nee

ik heb nooit schoenen aan in huis, loop soms op sokken en meestal op blote voeten. Ik trek mijn schoenen uit als ik binnenkom en na een tijdje zijn mijn sokken ook uit, dat doe ik niet eens zo bewust. Man loopt in huis meestal op slippers en kinderen ook op sokken of blote voeten. Als ik hier niet dagelijk sokken zou (laten) rapen kon je aan het eind van de week in de woonkamer waarschijnlijk wel 10 paar sokken in verschillende maten vinden.

Belle Époque

Belle Époque

19-12-2011 om 00:08

Hier...

Thuis, en dan z.s.m. schoenen uit, makkelijk huispak aan en als het wat frisser is, de Spaanse sloffen
Dit gaat zelfs zo ver dat ik naar hotels en logeerpartijen ook graag mijn sloffen meeneem

Gewoon... Vind ik lekker...!

Anderen hoeven het niet te doen van mij, maar ik merk dat mijn kinderen die gewoonte inmiddels ook over hebben genomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2011 om 01:03

Temet

(Indonesiërs dragen nooit schoenen in huis)
Ik heb een geboren Indonesische zwager en die zit er niet mee

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2011 om 06:16

Hier....

Ik doe mijn schoenen uit, maar als ik weet dat ik binnen het uur ofzo weer weg moet hou ik ze aan. Maar ik draag geen blokhakken..)

Rafelkap

Rafelkap

19-12-2011 om 09:31

Aan en uit

Het schijnt dat je minder vuiligheid je huis inhaalt met schoenen uit, maar ik moet vaak m'n fiets door het huis naar de schuur brengen, dus houd ik vaak m'n schoenen aan. Bezoek ook schoenen aan, in de gang is geen ruimte voor schoenen.
Binnen lopen de kinderen het liefst op blote voeten ook als het koud is, ik moet altijd vragen of ze geen sloffen aan willen. Ik vind dikke sokken of sloffen en blote voeten wel erg fijn.
Maar wat doen jullie als er bezoek komt, ontvangen jullie die op je sloffen?

Verschil zomer en winter

In de zomer loop ik vanaf het moment van opstaan tot ik naar bed ga op mijn birckenstocks. Dan hou ik dus eigenlijk mijn schoenen aan.

's Winters trek ik thuis altijd gelijk mijn wintercrocs aan.

Man en zoons lopen op sokken, dochter altijd op blote voeten.

Bezoek krijgt dus mij zomers op Birckenstocks en in de winter op wintercrocs. Ik weet het, hier zijn birckenstocks/crocs-haters, maar ze lopen zo lekker dat ik me er lekker niks van aantrek.

Maar mag ik jullie vragen...

voor diegenen, die geen schoenen in huis aan hebben, vragen jullie het bezoek ook de schoenen uit te trekken? Ik doe mijn schoenen nooit zomaar uit als ik ergens binnenkom, tenzij het mij natuurlijk gevraagd wordt...

Heb nooit geweten, dat er zoveel mensen hun schoenen thuis altijd uitdoen.

gr Nora

Tijgeroog

Tijgeroog

19-12-2011 om 09:59

Bezoek

Als er bezoek komt loop ik dus ook op blote voeten of m'n sokken. Ook als ik een rokje draag zitten daar dan in de winter slofsokken onder. En de verjaardagsvisite ontvang ik ook meestal op blote voeten. Maar ik verwacht niet dat de visite ook z'n schoenen uittrekt.
Ik heb nogal wat buitenlandse vriendinnen en een aantal daarvan vindt het wel fijn als ik daar in huis m'n schoenen uittrek. Vaak krijg je dan sloffen aangeboden, maar ik loop dan liever op m'n sokken.
En bij familie en goede vriendinnen trek ik ook regelmatig m'n schoenen uit als ik daar kom en langer blijf.

krin

krin

19-12-2011 om 10:01

Uit (en bezoek)

Ik draag als het even kan mijn schoenen alleen buiten. Lekkerder voor mijn voeten. 's Zomers op blote voeten, 's winters op sokken, soms ook sloffen. Bezoek mag de schoenen aanhouden (maar ook uitdoen). De meeste kinderen doen vanzelf hun schoenen uit zodra ze binnenkomen. Als ze boven willen spelen, moeten ze in elk geval uit.
En ja, bezoek ontvang ik dus op sokken, blote voeten of sloffen. Heb daar nooit commentaar op gehad. ALs ik bij iemand anders ben, probeer ik het eerste half uur in te schatten of ik daar ook mijn schoenen uit kan doen (zolang ik geen zweetvoeten of gaten in sokken verwacht).

Vic

Vic

19-12-2011 om 10:06

Visite

Als er bezoek komt heb ik ook gewoon mijn sloffen aan. Ik twijfel er nog wel over of ik dat ook zal doen als ik met Kerst een leuk jurkje aan heb. Ben ik helemaal dressed-up en dan mijn afgetrapte Spaanse sloffen eronder

amk

amk

19-12-2011 om 10:18

Uit

thuis gaan de schoenen gelijk uit en in de garderobe kast. Vriendinnetjes van dochter moeten ook hun schoenen uit doen. Maar verder vraag ik het van niemand. Het is gekomen omdat ik een tijd in een bovenhuis met houten vloeren heb gewoond en nu vind ik het gewoon prettiger. Ik heb wel altijd sloffen aan.

Vic

Vic

19-12-2011 om 10:28

Vieze sokken

Ik merk altijd direct als mijn jongste ergens heeft gespeeld waar mensen hun schoenen aan houden in huis. Dan heeft ze heel vieze sokken! Jongste doet namelijk bij voorkeur overal haar schoenen uit. Op haar allereerste schooldag zelfs op school, maar toen ze werd uigelachen niet meer. Op de bso doet ze het nog wel, net als veel andere onderbouwers, dat speelt blijkbaar lekkerder. Daar komt ze dus ook altijd helemaal vies vandaan, met zwarte knieën in haar broek en sokken die je bijna niet meer schoon krijgt.

Altijd binnen schoenen aan

Wij hebben altijd schoenen aan binnen. Ik voel me met schoenen aan aangekleder, wakkerder, actiever. Ik vind schoenen ook gewoon lekker zitten. En ik hou van het opwekkende geklak van mijn hakken (en heb geen onder/bovenburen die daar last van kunnen hebben). Op sokken of sloffen ga ik ook meteen in de relaxstandstand. Ik associeer sokken of sloffen met uitslapen of pyamadag.

Kinderen die hier komen spelen en hun sokken schoon willen houden kunnen maar beter hun schoenen aanhouden, want de vloer is hier nooit echt heel schoon.

skik

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2011 om 11:37

Altijd uit

Ik doe altijd gelijk mijn schoenen uit als ik binnenkom, kinderen ook. 's Zomers loop ik op blote voeten, 's winters op sokken. Ik heb ook van die mooie hoge gebreide sloffen, speciaal gekocht zodat ik er ook met sloffen en een jurkje leuk uitzie

Kinderen die op bezoek komen moeten hun schoenen uit, volwassen niet, maar ik baal er soms wel een beetje van als ze met hun vieze schoenen op mijn vloerkleed heen en weer stappen. Gelukkig heb ik nu een donker vloerkleed, dan zie je de vlekken niet zo goed, maar smerig is het wel natuurlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2011 om 11:45

Krin

Ik had vroeger een werkgeefster/kennis die vanwege de vloer geen schoenen in huis wilde. Dat deed ik uit beleefdheid. Ik trok haar gasten-sloffen ook aan uit beleefdheid. Ik heb daar nooit iets over gezegd. Maar ik vond het heel onplezierig.

krin

krin

19-12-2011 om 11:47

Kaaskopje

Ik denk dat je me verward met iemand anders. Bij mij mogen mensen best hun schoenen aanhouden, en sloffen voor gasten heb ik ook al niet (wel op verzoek slofsokken, trouwens).
Alleen kinderen die boven willen spelen moeten hun schoenen uitdoen (omdat ze uiteindelijk altijd op bed eindigen, lijkt het wel).

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2011 om 11:51

Skik

Jij verwoordt hoe ik het ook vind Omdat wij katten hebben die haren verliezen trek ik na het avondeten (dan is het inmiddels zo'n kwart voor 8, meestal wel meteen mijn slobberbroek en pyama aan met een vest eroverheen. Best gênant als er dan nog 'volk' komt, maar goed dat is niet anders Met die broek maakt het mij niet uit of er kattenharen op komen. Ik heb dan wel sloffen aan, maar ik sta dan dus in de 'ik hoef niets meer' stand.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2011 om 11:54

Krin

Ik reageerde op je zin 'ik heb daar nooit commentaar op gehad' Maarrrrr.... ik zie nu dat ik het ook anders kan lezen. Ai... Je bedoelt blijkbaar dat je geen commentaar krijgt op dat jij op je sloffen/sokken/blote voeten loopt?
Beschouw mijn reactie in dat geval maar als niet geschreven

Maylise

Maylise

19-12-2011 om 12:16

Uit

Ik draag nooit schoenen in huis. Alleen sokken of sloffen. Blote voeten vind ik ook niet fijn. De kinderen en man dragen ook geen schoenen in huis.
Bezoek vraag ik niet of ze hun schoenen uit doen. Ik heb wel wat extra sloffen/slippers voor bezoek die hun schoenen uit zichzelf uit doen.
Kinderen die hier komen spelen vraag ik wel hun schoenen uit te doen maar dan doen ze meestal al uit zichzelf.

Boven hebben we vloerbedekking dus daar wil ik sowieso geen schoenen. Beneden vind ik het iets minder erg.

Bezoek ontvang ik meestal in sloffen maar als we een heel bijzonder etentje geven en iedereen helemaal mooi is aangekleed dan doe ik zelf wel schoenen aan. Met kerst of iets dergelijks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.