Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

korfbalmoeder

korfbalmoeder

06-07-2012 om 18:18

Schoenen?

Mijn zoon gaat na de zomervakantie korfballen en we hoorden voor de zomervakantie dat hij schoenen moet hebben met hele kleine nopjes voor de kunstgrasvelden.

Hier nog tips, waar moet je op letten want hij gleed bij het trainen constant uit dus hij moet wel iets goeds hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
winacoye

winacoye

06-07-2012 om 19:09

Geen gras?

Onze dochters spelen op zowel kunstgras als gras. Sommigen hebben daarom 2 paar noppenschoenen + nog een paar voor in de zaal. Wij hebben ervoor gekozen om toch iets grotere noppenschoenen te kopen omdat die bruikbaar zijn voor beide. Het hangt er natuurlijk vanaf of jouw zoon bij andere verenigingen ook op kunstgras speelt. Veel speelplezier gewenst!!

Annet

Annet

06-07-2012 om 19:42

Kijk naar hockeyschoenen

die zijn ook voor kunstgras. Zaalschoenen hebben een lichte zool, die zijn heel anders.
Ik zou vooral letten op een goede pasvorm (aangenomen dat je schoenen vindt voor kunstgras). Asics bevalt hier goed, die hebben niet zo'n brede leest en zijn in jeugdmaten redelijk betaalbaar. Grays valt breder.

Maakt niet veel uit

Je kunt kijken naar hockeyschoenen. Hockey is altijd op kunstgras. Hier in de loop der jaren verschillende merken gehad en alles was prima (behalve le Coq Sportif).
Echt duur hoeven ze niet te zijn, wij komen meestal tussen 30 en 40 euro uit. Perry Sport, Inter sport en de lokale grote sportzaak hebben altijd genoeg aanbod.
Wel kan het nu minder zijn omdat het seizoen is afgelopen en er na de zomer weer volop nieuwe schoenen binnen komen. Qua maar ook wel handig om na de zomer pas te kopen.

Annet

Annet

06-07-2012 om 19:44

Enne.... kijk ook tweedehands

De kleine maatjes (ongeveer t/m maat 34) zijn vaak maar weinig gebruikt en zien er nog prima uit.
Google dan bij Marktplaats op hockeyschoenen. Die bestaan niet voor op gras dus dan zit je nooit fout.

Primavera

Primavera

06-07-2012 om 20:32

Decathlon in de buurt?

Als je een Decathlon in de buurt hebt kun je daar vaak spotgoedkoop sportschoenen voor kinderen scoren. Ik zou zoeken tussen de voetbalschoenen met kleine noppen voor kunstgras.

Annet

Annet

06-07-2012 om 21:53

Toch niet primavera

Volgens mij hebben voetbalschoenen een andere bovenkant (geschikt voor trappen tegen de bal), al is de zool geschikt voor kunstgras. De noppen zijn vast hetzelfde.
De hockeyschoenen bij Decathlon zijn volgens mij de Dita schoenen. Die zijn niet goedkoper dan op andere plekken.

Pluto sport

Op internet via plutosport vaak goede aanbiedingen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Primavera

Primavera

07-07-2012 om 00:13

Zou het uitmaken, annet?

Ik heb geen verstand van korfbal noch van voetbal. Een zoon van mij had echter plotseling tennisschoenen nodig en het viel me op dat ze daar zo goedkoop waren. Onder de 11 euro en de voetbalschoenen waar we eerst langskwamen hadden een soortgelijke prijs.
Voor het uitglijden helpen ze natuurlijk wel. Verder heb ik geen idee of een stevigere bovenkant (waarvan ik me voor die prijs afvraag hoeveel steviger die dan zullen zijn) lastig is voor korfbal en of het kind op een niveau speelt dat het er inderdaad toe doet.
Il vraag me af of de sportclub of andere teamgenoten geen goed advies hebben voor wat minimaal nodig is en wat alleen een investering is als je meer geld wil uitgeven. Sportuitrusting heb je nou eenmaal in alle soorten prijzen en ik zou me eerst informeren of het goed genoeg is om een stel schoenen te hebben met kleine noppen, die lekker zitten of dat er nog andere eisen zijn waar aan die schoenen moeten voldoen.

Annet

Annet

07-07-2012 om 11:17

Zaalschoenen en gymschoenen kunnen hetzelfde zijn

Oudste gebruikt ook die combinatie. Anders blijf je aan het kopen.
Voor zaalschoenen moet je erop letten dat er geen zwarte zool onder zit (of dat ze geen strepen geven ondanks donkere zool, dat staat er dan op).
Bij hockey begint de zaalcompetitie begin december. Geen idee hoe dat bij korfbal zit.

Annet

Annet

07-07-2012 om 17:25

Nee

De schoenen met noppen zijn voor op het kunstgras, alleen buiten dus. Op het gras gaat denk ik ook wel, kinderen nemen hun hockeyschoenen ook mee naar sportdag en zo.
De gymschoenen (voor gym op school in de zaal) kunnen ook gebruikt worden voor korfbal in de zaal.

Janna3

Janna3

08-07-2012 om 21:00

Gewoon hockeyschoenen

Die hebben kleinere noppen dan voetbalschoenen maar minder glad dan zaalschoenen. Op zaalschoenen kun je echt niet buiten spelen. Op gras zijn ze zeker voor korfbal ook prima te gebruiken. Wij hebben zowel hockeyers als korfballers in het gezin en ze spelen allemaal op dezelfde soort schoenen. Wij hebben meestal Dita of Grays, tot nu toe de beste prijs/kwaliteit verhouding. Kijk ook even bij de club waar je zoon speelt, vaak hebben ze acties of kortingsregelingen bij bepaalde sportzaken.

Kim Groothof

Kim Groothof

09-07-2012 om 10:33

Turfschoenen

De schoenen met kleine noppen worden vaak verkocht onder de naam 'turfschoenen', zoals hier:
http://www.beslist.nl/products/schoenen/r/turfschoenen/
Hier worden ze gebruikt bij het kaatsen. Dita's zijn 'het merk', maar daar hebben wij slechte ervaringen mee: duur, zwaar, laten vooraan bij de neus snel los. Bij Bristol of Scapino zijn ze ook gewoon verkrijgbaar, zoon heeft nu een paar van Nike die goedkoper waren dan Dita's.

Puck

Puck

09-07-2012 om 11:16

Gewoon op de doos kijken

Sportschoenen moeten aangepast zijn aan de bodem waar je op speelt en in de zaal ook nog voor een deel aan het soort sport dat je beoefent. Verkeerde schoenen kunnen het risico's op blessures vergroten.
Vaak staat al op de doos aangegeven of op de display in de winkel of het kaartje bij de betreffende schoen voor welke ondergrond een schoen geschikt is of voor welke sport de schoen ontwikkeld is.
De naam "turfschoenen" zegt mij helemaal niets, nog nooit tegen gekomen, het zijn gewoon kunstgrasschoenen.

Turfschoenen

lijken mij schoenen voor "natuur" gras.

winacoye

winacoye

13-07-2012 om 18:31

Na de herfstvakantie

Na de herfstvakantie gaan de korfballers meestal weer de zaal in, om dan na de voorjaarsvakantie weer het veld op te gaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.