Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sausjes

Mijn gezin wil graag een sausje over groente (zoals bloemkool en broccoli). Ik koop nu steeds zakjes bij de supermarkt, maar eerlijk gezegd smaken mij die niet zo (te sterk).
Kun je zelf ook een saus maken? En hoe moet dat? Ik ben niet zo'n kokkerellig iemand, dus geen moeilijke recepten. Wie kan helpen?

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

11-01-2012 om 16:21

Groentebinder

Ik neem nog wel eens sausbinder voor groente. Dat maak ik aan met het kookwater en je kan het verder op smaak maken met kruiden, geraspte kaas, tomatenpuree, kerrie, etc.

Monet

Monet

11-01-2012 om 16:59

Melk of kookvocht met maizena

Ik gebruik vaak wat maizena, dat is smaakloos. Je bindt het kookvocht ermee, of je doet het met melk. Om er extra smaak aan toe te voegen doe ik net als Puck, zelf kruiden, kaas, tomatenpuree, kerrie, mosterd oid toevoegen

Van alles.

Gewoon een kwak creme fraiche doet het vaak prima. Koken in een half bouillonblokje en wat kookvocht binden met mais of aardappelzetmeel werkt ook prima (voor prei of zo, of andere kleffige groente) Kan dan ook nog een schep creme fraiche of scheutje (slag)room door.

Al dit soort dingen kunnen in combi met geraspte kaas (parmezan, of wat anders)