Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bleu

bleu

29-03-2011 om 20:14

Sauna wat kan ik verwachten?

Okay voel ik me daar bleu!
Ben werkelijk nog niet eerder in een sauna geweest.
As weekend gaan vriend en ik een privesauna bezoeken,omdat ik niet zo gecharmeerd ben van in mijn nakie niksie te gaan zitten waar anderen bij zijn.
Maar wie kan mij uberhaupt vertellen wat ik kan verwachten?

stomme vraag misschien wel,
maar hoe gaat het in zijn werk?
je komt binnen krijgt waarschijnlijk badjas enz aangeboden en dan?
ik weet wel, kan de sauna bellen en vragen maar hier kan dat zo heerlijk anoniem.

wie kan me vast inwijden in de wereld van sauna?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

29-03-2011 om 21:52

Lol

Vaak kun je een badjas huren, ik zou er gewoon zelf 1 mee nemen. Neem ook een paar handdoeken mee.

Procedure: je kleedt je uit, helemaal naakt, doet badjas aan, gaat douchen (zonder badjas), en daarna ga je bijvoorbeeld lekker zweten in een sauna-hok of een turks stoombad. Je kunt in de sauna lekker op een van je handdoeken gaan liggen, maar ga even een paar minuutjes zitten voor je opstaat. Begin langszaam aan, en ga eruit als het je teveel wordt. Daarna ga je of in een koud bad of onder een koude douche. Dan even gaan zitten met je voeten in een voetenbad (met badjas weer aan). Vervolgens kun je nog een ronde doen (andere sauna ofzo), even gaan zwemmen, of even lekker wat gaan drinken.

Het doel is om je te ontspannen! Veel plezier!

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 15:43

Tips

Heel veel info vindt je op www.saunachecken.nl
en www.saunagids.nl Saunagids heeft ook een forum waar dergelijke vragen beantwoord worden. Veel plezier!

Vic

Vic

30-03-2011 om 16:23

Hoe werkt het met een privésauna?

Is dat dan ook in een sauna-complex? Heb je dan aparte saunahokjes en een gezamenlijke rustruimte ofzo? Het leuke van de sauna vind ik juist de verschillende sauna's en baden. Het hele relaxen vind ik vaak wat lastig, ik krijg meer een soort pretparkgevoel (dat ik overal nog in wil).

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 18:06

Vic

Volgens mij wordt de ruimte gewoon per keer verhuurd aan een exclusief gezelschap en is er verder niemand. Hier in de stad is zo'n sauna, gewoon in een woonhuis.

Oei

Ik dacht dat een privé sauna een sauna was waar wat meer 'privé' dingen gebeurde hihi. ( of heb ik het nu verkeerd?)

Sauna is heerlijk hoor, de eerste 10 seconden is het raar in je blootje. Maar iedereen is in z'n blootje en dan ben je er zo overheen. Het saunahokje zelf is meestal schemerig en buiten de sauna kun je gewoon je badjas aandoen. Hou in ieder geval 1 handdoek over om af te drogen voor je naar huis gaat. Ik geniet het meeste van alle dingen die je afwisselend kunt doen; douchen, voetenbad, sauna, dompelbad, buiten wandelen, zwemmen, bubbelbad en dan lekker even wat drinken in de bar en dan weer zo'n rondje! Als je voor het eerst gaat is het saunapersoneel altijd bereidt je een rondleiding met uitleg te geven. Doen hoor!

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.