Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 14:47

Satijnen hoofdkussen?

Heeft iemand ervaring met een satijnen hoofdkussen om klitten in het haar enigszins te voorkomen? Twee van mijn koters gaan slapen met uitgekamd haar en ontwaken met halve dreadlocks....zelfs vlechten bij mijn dochter zijn een warboel 's ochtends.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn ex buurvrouw

sliep altijd op satijn de nacht nadat ze bij de kapper haar "haar had laten doen" ( =wassen en watergolven). Ze zweerde erbij :o)

Je bedoelt een satijnen sloop

denk ik......

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 18:36

Ik bedoel een sloop inderdaad..)

Merel

Merel

13-01-2013 om 22:44

Knot?

Ik heb geen satijnen hoofdkussen, maar draag mijn haar vaak in een hele hoge knot, echt bovenop mijn hoofd, zodat je er niet op ligt. Zo blijft het de hele nacht prima zitten, dat zou je misschien ook eens kunnen uitproberen?

En de inhoud van het kussen?

Ja een satijnen sloop voorkomt 'klitten' in het haar. Maar de inhoud van het kussen doet ook het een en ander. Wij (dikke bossen, veel haar, krullen) hebben alleen donsveren kussens...Als we eens in een hotel of huisje slapen waar ze dat niet hebben is ons haar heel veel meer geklit. Hoe dat werkt weet ik zelf ook niet goed. Ons haar wordt er semi-statisch van ofzoiets....Net zoals dat het erg droog weer is...je weet wel. We hebben ook (soms) last van de bekleding in auto's die om de hoofdsteunen zit. Soms raakt ons hoofd die hoofdsteun niet eens...Enkele auto's hebben we het erg extreem in. In de auto van mijn vader gaat mijn haar al rechtop staan als ik zelfs afstand houd van de hoofdsteun...net of er een magneet in zit.
groeten albana

Tineke

Tineke

14-01-2013 om 08:18

Oef albana

Ik dacht, nu komt de ideale tip, maar helaas niet voor ons weggelegd. Jullie mogen blij zijn dat jullie niet allergisch zijn! Wij klitten lekker verder...

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2013 om 09:16

Albana

Ook een goede tip, gelukkig geen allergieen hier.

Nu je het zegt, albana

Als ik per ongeluk het kussen van Genistus heb, heb ik veel meer klitten (ondanks vlecht), dan wanneer ik mijn eigen donzen kussen heb. Van dat satijn had ik nog nooit gehoord. Wellicht kan ik daar mijn dochters klittenleed nog enigszins mee verzachten.

Rafelkap

Rafelkap

14-01-2013 om 10:09

Klittenleed

die houden we erin

Hier werkt het niet

Mijn dochter rolt met haar hoofd om in slaap te komen, waardoor er ook heel veel klitten ontstaan. Ik heb een satijnen kussensloop uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Een donsverenkussen is nog wel een optie om te proberen !

Zusenzo

Zusenzo

14-01-2013 om 23:59

Klittenleed

Hebben je kinderen erg droog haar. Hier droge blonde krullenbollen en veel klittenellende. Wat wel hielp was zo nu en dan olijfolie na het wassen in het haar laten trekken, een nacht lang. Daarna heb je wel een extra was maar dagenlang minder klitten.

Baby-olie

Nu met dit weer, met die erg droge lucht smeren wij baby-olie in het haar
Ja ik weet het doet de nodige wenkbrauwen fronzen...maar anders lopen we naar buiten en bij elke stap gaat ons haar meer en meer rechtop staan en we worden zo statisch als wat..(au!)
2 maal daags...'s morgens en 's avonds...beetje baby-olie op de handen en door de haren smeren.
Hoe het werkt weet ik niet, maar het werkt. En met wax wat we normaal meestal gebruiken bereiken we dat effect niet. Wax houd de boel wel wat beter in 'model' zeg maar...maar ja, dat moet dan maar even. Met die mutsen en oorwarmers op de fiets allemaal zien we er toch allemaal al enigzins gekreukt uit...En het is nou ook weer niet zo dat we er écht raar mee uitzien. Die haren omhoog dat is pas écht raar.
groeten albana

En grrrr

Vanmorgen was jongste de eerste die opstond en die kwam melden dat de baby-olie verdwenen was.....Ik kon het wel raden. Die heeft oudste meegepikt en die is slapen bij vriendin zodat ze op tijd bij een open dag kan zijn van de HBO.
Grrr ikke boos. Want we gebruiken die op deze dagen allemaal en wij dan??? Gelukkig kon ik me nog een vakantieflesje baby-olie herinneren van afgelopen zomervakantie en die wist ik lens en brilloos en bibberend in m'n pyama nog te vinden. Maar erna kon ik van irritatie aan oudste door deze ego-actie niet meer slapen.
Ze mag van geluk spreken dat ik niet thuis ben vanavond als ze retour komt...maar haar vader. Die maakt er vast niet zo'n spul van als ik. Ja die zegt het even, maar ondervind de problemen er niet van.
Ben eigenlijk nog steeds boos....
Als ik thuis ben, eis ik van haar een flesje op. Dat haalt ze maar mooi om het goed te maken. Is ze nu helemaal gek geworden?
Grrr pubers! En ik dacht nog wel dat we dit soort kunsten 'gehad' hadden...
groeten albana

Albana

Ik durf te wedden dat een piepklein beetje zonnebloemolie net zo goed werkt.

Of cremespoeling, of wasverzachter.

Groeten,

Temet

"klittenleed" (ot)

Rafelkap, bij nader inzien hou ik die er toch maar niet in. Bij herlezing klinkt het meer als een intiempiercing die problemen geeft

Ik geloof je zo

Maar ik vind die baby-olie toch in een wat makkelijkere fles zitten zo in het kastje in de badkamer Daar past geen zonnebloemolie-fles in. Wasverzachter en cremespoeling durf ik niet aan. Wij krijgen nogal gauw allergische reactie in het gezicht van smeerspulletjes voor in de haren.Dan springen onze krullen onderweg tegen de wangen met dat spul erin en onze huid vind dat niet zo prettig.
Maar die zonnebloemolie houd ik in gedachten voor als oudste het ooit nog waagt....om het flesje mee te nemen.
(denk het niet na mijn 'preek' over egoïsme gisteren
groeten albana

Valkyre

Valkyre

16-01-2013 om 16:21

John frieda

Van dat merk is er een serum tegen pluizend haar. Best duur, maar het gaat heeeel lang mee. Na het drogen een klein drupje (pompflesje) verdelen op je handen en dan in het haar wrijven (vooral in de punten). Bij vriesweer gebruik ik het eerst in vochtig haar, en dan ook nog eens op droog haar. Goed doorkammen met een grove kam, klaar.

Overigens gebruik ik dan ook nog gewoon cremespoeling na het wassen. Mijn favoriet is Three Minute Miracle van Aussie (regelmatig bij Etos 2 voor de prijs van 1). Ook handig: voor het slapengaan borstelen met een borstel van echt (varkens?-)haar. Die verdeelt het natuurlijke vet van je hoofdhuid goed over het hele haar - ook minder klitten.

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2013 om 18:29

Valkyre

Dat serum, dat lijkt me wat voor zoonlief. Want ergens heb ik het vermoeden dat hij niet gaat slapen met een knot bovenop....

Merel

Merel

16-01-2013 om 19:51

Fiorucci

En een slaapmuts ? Vroeger gingen vrouwen ook wel slapen met een netje op, wellicht ook om die reden?
P.s. vriendje van mijn dochter heeft ook lang haar en heeft doodleuk ook zijn haar in een knot hoor (soms gewoon zelfs naar school, dus 's nachts een knot, als niemand het ziet, het is het proberen waard toch?)

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2013 om 07:47

Merel

Ik zal het eens in de groep gooien, als ik een stuk vilt in zijn haar heb uitgekamd,zucht...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.