Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Qwenn

Qwenn

13-01-2012 om 11:33

Salade bij het lasagnapak...

Bij het pak van knorr/wereldgerechten lasagna zit een zakje met kruiden. Dit moet je mengen met rode ui, tomaat, en olie. Nu zou ik graag die salade vanavond willen maken, alleen geen lasagna eten.
Wie weet hoe ik die heerlijke salade maak maar dan zonder het pak lasagna?

Met vriendelijke groet,

Qwenn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

13-01-2012 om 11:37

Huh?

Je kunt toch gewoon het zakje uit het pak halen en dan alleen de salade maken? Of wil je helemaal geen pak kopen?
Staan de ingrediënten van de salademix niet ergens op internet? Anders gooi je er gewoon rode wijnazijn of balsamico doorheen, ook lekker.

Vic

Vic

13-01-2012 om 11:48

Ja dus

"Ingrediënten dressingmix:
Zetmeel (aardappel, erwt), maltodextrine, suiker, zout, gebrande suiker, balsamico azijn 2% (wijnazijn, druivenmost, kleurstof E150d, antioxidant E220 (sulfiet)), citroensap, ui, fructose, peterselie, mosterzaad, plantaardige olie, melksuiker, knoflook, oregano, kurkuma, tijm, rode wijnextract, gistextract, zwarte peper."
Dit zit erin.

Lol vic

'Zetmeel (aardappel, erwt), maltodextrine, suiker, zout, gebrande suiker, balsamico azijn 2% (wijnazijn, druivenmost, kleurstof E150d, antioxidant E220 (sulfiet)), citroensap, ui, fructose, peterselie, mosterzaad, plantaardige olie, melksuiker, knoflook, oregano, kurkuma, tijm, rode wijnextract, gistextract, zwarte peper."

Da's een aardig boodschappenlijstje voor de saladedressing! Wel intrigerend trouwens...Kleurstof?? Voor een zakje dressing? Zie je in de sla daadwerkelijk de kleur van de dressing terug? En waarom moet er trouwens in hemelsnaam zetmeel in een dressing? dat het dik is of zo?? Dat mengt alleen maar lastiger door de sla. En gist??? Doet dan iets anders dan dingen laten rijzen?

Ingrid

Of...

Of wil je gewoon weten hoe je zo'n dressing maakt?

Ik maak altijd graag een dressing van een geplet teentje knoflook, olijfolie en iets zuurs bijv. citroensap of azijn (dragonazijn!), beetje honing, peper en zout. Mmmmm smullen. Italiaanse kruiden erdoorheen is ook lekker.
Of bij de Jumbo verkopen ze in de koeling van de bakjes met pijnboompitjes, kruiden en andere knapperige dingen die je door de sla kunt husselen. Ook lekker.

koentje

koentje

13-01-2012 om 17:50

Qwen

kom hier maar een pakje halen. Staan er nog een paar hier. In die witte kast!

Meike

Meike

13-01-2012 om 18:37

Ja hier ook!

Ha, ik doe ook nooit iets met die zakjes dressing. Er ligt hier ook nog een aantal zakjes uit de lasagnepakken te wachten op de uiterste houdbaarheidsdatum om vervolgens weggegooid te worden. Maar als ze zo lekker zijn, ga ik ze toch een keer gebruiken!

Qwenn

Qwenn

13-01-2012 om 19:14

Bedankt voor de reacties,

Ik moest wel erg lachen om de tweede reactie. Ik had inderdaad ook al gekeken wat er in zo'n klein zakje zat. Ik heb me rot lopen zoeken naar de Basalmicoazijn, 2 winkel gehad, nergens te vinden. Ik blijf zoeken. Vanavond de rode uien met tomaatjes en wat olie gedaan, helaas niet zo erg lekker als de "zakjes van Knorr". Bedankt voor de recepten voor de dressing, ik ga ze opschijven en zekers gebruiken!

fijn weekend!

Qwenn

Guinevere

Guinevere

13-01-2012 om 21:21

Uien in dressing

Wat altijd een aanrader is en verreweg te prefereren boven dressing (en alles) uit zakjes: gemarineerde uien. Dus je snijdt die ui in ringen of halve ringen. Meng een paar eetlepels olijfolie met wat honing, limoensap, peper. Doe de ui erbij en laat een paar uur staan. Zorg wel dat het niet te weinig dressing is, het moet er wel goed doorheen zitten. Meng dit daarna met de tomaten (die je bij voorkeur een tijdje in knoflook hebt laten weken). Verse groene kruiden erbij, klaar.

Vic

Vic

13-01-2012 om 21:26

Lekkere dressing

Ik heb laatst ook een lekkere dressing gemaakt. Met rodewijnazijn, olijfolie, knoflook en fijngesneden ansjovis. Als je het een paar uur van tevoren maakt, wordt hij lekker pittig.

Margriet*

Margriet*

14-01-2012 om 10:37

Bijzonder

"Basalmicoazijn, 2 winkel gehad, nergens te vinden"

Verkopen ze werkelijk overal. Heb je goed gekeken bij de Italiaanse producten etc en natuurlijk gewoon bij de azijn?

sinas

sinas

14-01-2012 om 12:17

Qwenn

ja, die dressing, ik vind hem ook erg lekker. Ik doe het alleen door de komkommer! Ook erg lekker!! Jammer inderdaad dat er maar 1 zakje bij zit

bibi63

bibi63

15-01-2012 om 16:10

Huh

Dat zakje kruiden is toch bedoeld om in het lasagne gerecht te doen? Is toch niet bedoeld voor een aparte salade?
Gr. Bibi

sinas

sinas

15-01-2012 om 16:48

2 zakjes (knorr-pak)

In het knorr pak zitten 2 zakjes. 1 Grote voor de saus inderdaad, en een kleiner om de salade mee klaar te maken. En om die gaat het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.