Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

17-04-2012 om 16:10

Ruzie bij de buren

Hoor de hele dag al geschreeuw bij de buren. Zij maken regelmatig flinke ruzie, dat lijkt ook heel erg toegenomen. Ik hoor heel vaak ook vandaag geluiden alsof er met spullen gesmeten wordt, meubels misschien wel. Het is een (indisch)gezin waarvan de vader vaak buiten te zien is, moeder blijft altijd binnen. Beide dochters zie je wel in en uit het huis gaan maar lijken altijd schigtig door te lopen. Zeggen, als jij (nog)niks zegt ook nooit iets uit henzelf.
Ben eigenlijk bang dat er iemand mishandelt wordt, hoewel ik daar niets van zie verder. Vind het moeilijk wat en of iets te doen........

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

17-04-2012 om 17:52

Aarzel niet

Je kan altijd vrijblijvend en zelfs anoniem advies vragen bij steunpunt huiselijk geweld 0900 126 26 26
Ik doe dit soms voor dingen die ik op mijn werk meemaak.
Heb deze week ook gebeld na een aantal maal getuigen geweest te zijn van boze agressieve bovenburen, maar omdat er kinderen in het spel waren moest ik het AMK bellen
Bereidt jezelf even voor wat je wil zeggen, ze vragen naar feiten
Succes en aarzel niet
Marjanne

Herrie in de tent

Als er bij mij herrie in de tent was belde een buur aan de voordeur of er iets was en of ze kon helpen? Ideetje?
Wedden dat het meevalt om te doen?

koentje

koentje

18-04-2012 om 10:47

Anne j.

en dan? Ze bellen aan.... liet je haar ergens mee helpen dan?

Koentje

Zo'n buur binnen was genoeg om de paniekaanval van dochter even te dimmen. Genoeg zodat ze kalmeerde en weer voor rede vatbaar was. En ik hoopte natuurlijk dat dochter steeds meer greep kreeg op die paniek. Alle beetjes helpen. Inmiddels is dat wel gelukt.

Maar annej

Ik lees in het verhaal helemaal niets over paniekaanvallen bij dochters?
Neemt niet weg dat het misschien goed is om even aan te bellen. Desnoods met iemand erbij als je het eng vindt om in je eentje te gaan. Daarmee geef je in elk geval het signaal (of de waarschuwing) af dat alles wat er gebeurt je niet is ontgaan. Buurman weet dat hij in de gaten wordt gehouden.
n@nny

Paniek

Misschien heeft vader wel paniekaanvallen. Je weet niet wat er zich achter die voordeur afspeelt. Het is wat kort door de bocht om aan te nemen dat er iemand mishandelt wordt. Zou kunnen, weet je niet.
En inderdaad kan het een waarschuwing zijn dat er mensen meekijken. Het publiek maken kan ook bescherming betekenen.

Margriet*

Margriet*

18-04-2012 om 20:39

Dan zou ik toch

voor directe actie gaan en aanbellen als je iets hoort (kunt ook met een smoes aanbellen). Als je het de dag erna doet kan het ontkend worden en kom je niet in gesprek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.