Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rundvlees worstenbroodjes

Vandaag kreeg mijn dochter een berichtje mee dat ze voor de kerstviering een pakje mini worstenbroodjes mee moet nemen. Ze moeten wel met rundergehakt zijn.
Weet iemand of die bestaan, ik ken ze nl. alleen maar met varkensgehakt.
Leuk bedacht van de leraar, maar ik ben bang dat het moeilijk zal zijn.
Hopelijk weet één van jullie waar ik ze kan kopen. Zelf maken is niet de bedoeling. Ze moeten al eerder meegenomen worden.

Groetjes,
Angiefn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lidewei

Lidewei

16-12-2010 om 19:48

Inderdaad

Leuk bedacht, maar hier in Brabant heb ik ze nog nooit gezien rundvlees worstenbroodjes. Uit ervaring weet ik ook dat moslimkinderen eten ook laten staan als ze vermoeden dat er varkensvlees in zit. Dus of rundvleesworstenbroodjes veel zin heeft?

Lidewei

Nou, een leerkracht met zulke specifieke eisen...

...die mag dan ook fijn vertellen waar in de buurt je het kan halen. En als het niet in-de-buurt-genoeg is zou ik gewoon iets anders meenemen. Runderhamburgers of zo, met de broodjes er los bij. Ik zou trouwens wel aardig raar staan te kijken hoor bij zulke 'eisen'. Waar is de intekenlijst gebleven? Zodat je nog iets te kiezen hebt? Voor hetzelfde geld heeft je dochter een pesthekel aan worstebroodjes, en dan is het toch helemaal niet leuk om die mee te moeten nemen? En hoezo verboden zelf te maken!? Vertrouwen ze jouw bak- en kookkunst niet of zo?

Ingrid (0verigens, we zijn hier niet zo multi-culti in drenthe, maar als bij jullie varkensvlees in de klas niet ok is, dan heb je vast ook wel slagers in de buurt die geen rundvlees verkopen. Wie weet hebben ze daar worstebroodjes van koe of lam of zo...)

amk

amk

16-12-2010 om 20:36

Gewoon van unox

zelfs in light variant en kip.
dus bij de gewone supermarkt. Bij de plus deze week zelfs in de aanbieding.
Of bij de turkse super natuurlijk.

Bloem

Bloem

16-12-2010 om 20:39

En dan nog....

....is het niet HALAL. Dus erg zonde van de moeite.

Ik persoonlij zou geen isue van het rundvlees maken, maar iets anders maken. Gehaktsandwiches bijvoorbeeld.

Men neme de juiste hoeveelheid rundergehakt voor de te draaien ballen, men gooie daar een pakje stroganov-gehaktmix en een eitje doorheen, men draaie den ballen die vervolgens worden gebakken. Ballen op plakjes snijden, plakjes tussen twee boterhammen, de boterhammen op blokjes snijden, sateprikkertje in, op schaaltje leggen en klaar....

Nog nooit gezien eigenlijk

worstenbroodjes liggen toch verpakt bij de super. Die heb ik nog nooit specifiek gezien met rundvlees.
Die van Unox, daar bedoelt amk volgens mij de knakworsten mee, die kan je wel in verschillende diersoorten krijgen.

groetjes van Purk

Margriet*

Margriet*

16-12-2010 om 21:54

Halal worstjes

van de AH zijn ook goedgekeurd door vriendinnetje van dochter (ze kon het Arabisch eigenlijk niet goed lezen maar dat dat erop stond vond ze het wel ok).

Verder eten sommige 'moslim' kinderen wel vleeswaren. Zoon had ooit een vriendje met een islamitische vader en engelse moeder. De filet American was zo op. Dus altijd even checken lijkt mij.

angie_fn

angie_fn

16-12-2010 om 22:03 Topicstarter

Wat een reacties

Zo wat een snelle reacties. Ik vind het ook nogal wat hoor en vooral als ik nu lees dat, ook al zou ik ze toch zelf maken, de moslimkinderen het waarschijnlijk toch niet vertrouwen.
Ik zal het maandag eens bij de leerkracht aankaarten. Moet maar iets anders worden dan. Hij neemt zelf knakworstjes mee had ik begrepen van mijn dochter (runder waarschijnlijk), da's lekker makkelijk zo uit een potje.
Maar worstje met bladerdeeg vind ik wel een goed alternatief.
Ik weet in ieder geval dat ik mijn zoektocht verder niet meer hoef te doen. Ze bestaan waarschijnlijk niet.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

groetjes,
Angie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.