Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ruitertjes dossiermappen

Ik heb een dossierkast in mijn kantoor, vol met hangmappen. Elke hangmap heeft een ruitertje, zo'n plastic dingetje dat uitsteekt en waarin een kartonnetje zit met de naam van het dossier. Nou heb ik nog genoeg hangmappen, maar de ruitertjes zijn op. Bruna en Mado verkopen ze niet (hier althans). Als ik ze via internet wil bestellen kosten 25 van die dingen maar 3 euro, ik moet daar bovenop alleen ook nog 7,50 verzendkosten betalen.
Waar kan ik die dingen kopen? Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van welk merk zijn de hangmappen?

Misschien heb ik dan nog wel iets voor je liggen.
Want er zijn veel verschillende soorten 'ruitertjes'.

Groet, Moppeke

Pennetje

Pennetje

12-02-2012 om 20:41 Topicstarter

Ikea

Ze zijn van Ikea, maar ik had eerst een ander merk die precies even groot waren (weet niet meer welk merk, was afgedankte zooi van mijn vorige werkgever). De gleufjes waarin de ruiterjes gestoken moeten worden in de hangmappen zitten 2,5 cm uit elkaar. De ruitertjes zelf zijn zo'n 6,5 cm breed.
Zou leuk zijn, Moppeke!Geheel o.t.: hoe is het met je dochter?

Ik speur morgen even voor je ! (lang)

Hoi Stoepkrijt,

Ik speur morgen even voor je. Ik heb een la vol met dit soort dingen.

Met mijn dochter gaat het goed. Ze zit nu in de eerste van de het VO. Wordt een stuk beter begrepen door klasgenoten omdat vorig jaar eindelijk duidelijk werd wat ze heeft: dyslexie en problemen met korte termijn geheugen. Dat werkte ook door in haar contacten met andere kinderen. Onzekerheid, 'ik weet het niet meer', enz. Dat had nogal wat gevolgen.

De overstap naar de andere basisschool was in eerste instantie een zegen. Ze kwam terecht bij een leerkracht die haar goed begeleidde en ze bloeide helemaal op. Helaas kreeg ze in groep 8 echt een hork van een leerkracht. Die nam haar niet serieus, totaal geen begeleiding en haar werd ronduit gezegd dat ze haar best niet deed. En hoppa..... daar gingen we weer.

Bij de overstap naar het VO hadden we net voor de zomervakantie de diagnose en uitslagen van alle testen. En vanaf dag 1 heeft het VO waar ze nu op zit haar serieus genomen, die dyslexieverklaring is voor haar en voor ons een zegen. Eindelijk duidelijkheid en eindelijk de begeleiding die ze nodig heeft. Wat een verademing.

Contacten met meiden onderling blijft lastig, ze is een kind dat haar eigen koers blijft volgen en zeker niet bij een type Queen Bee zal aansluiten. Dat getuigd van kracht maar maakt haar ook kwetsbaar. Dat zul je vast herkennen, jouw dochter blijft ook bij zichzelf, kan ik me herinneren.

Een belangrijke ontwikkeling is dat ze nu beste vriendin heeft op school en die twee gaan super leuk samen. Dat geeft zelfvertrouwen en blijheid.

Het draadje krijgt ineens een geheel andere wending
Hoe is het met jouw dochter?

Groetjes, Moppeke

Pennetje

Pennetje

13-02-2012 om 08:15 Topicstarter

Fijn! (ook lang)

We kunnen wel verhuizen naar de rubriek Gezellig
Wat fijn zeg, dat het met je dochter zo lekker gaat. Een vriendin is zo belangrijk op die leeftijd. Fijn ook dat de school haar uitdagingen serieus neemt.
Met mijn dochter gaat het heel goed. Na twee ontzettend leuke jaren op de andere basisschool had ze vorig jaar een vervelend jaar in de eerste. Een meisje van haar eerste basisschool had een vriendin die bij dochter in de klas kwam en kon het niet laten te vertellen hoe leuk het was om dochter weg te pesten. Was op de basisschool gelukt, dus moest het die klas op het VO ook wel lukken. Het was een klas vol van die overdreven tutjes, type Amerikaanse High School televisieserie, allemaal klitten aan elkaar en allemaal graag bereid te pesten als ze zelf maar niet gepest zouden worden. Bij zeker de helft natuurlijk pure onzekerheid, maar toch, daar gingen we weer. De mentor bleek achteraf in scheiding te liggen en was bovendien van het blije soort dat alleen het goede in alle kindertjes ziet. Dus daar hadden we niet veel aan. Gelukkig ontmoette dochter vier meisjes uit andere klassen en daarmee vormde ze al snel een leuk groepje. Drie zaten bij elkaar in de klas en de vierde zat in een parallelklas (en dochter in weer een andere klas). Na veel toestanden (ja mevrouw, we gaan het probleem natuurlijk niet verplaatsen) hebben we het voor elkaar gekregen dat dochter en meisje vier bij hun drie vriendinnen in de klas kwamen. En vanaf dag een gaat dat supergoed. Natuurlijk zitten er in die klas ook minder leuke kinderen, maar omdat dochters groepje al uit vijf meiden bestaat, worden ze lekker met rust gelaten.
Als ik die vriendinnen zie, passen ze ook beter bij dochter dan de meiden uit haar oude klas. Inmiddels ken ik de ouders van die vriendinnen ook wat beter en die passen ook beter bij mij De mentor is een leraar die eruit ziet als een beroepsmilitair en die niet van gezanik houdt. Dus ophouden is ophouden, of anders. Heerlijk, zulke duidelijke types. Bij het tien minuten gesprek was hij oprecht benieuwd wat ik kwam doen, dochter deed het goed in de klas en haalde goede cijfers, dus gezellig dat ik even langskwam, maar nodig was het niet.
Helaas worden de klassen waarschijnlijk volgend jaar weer door elkaar gegooid. Met de ouders van de vriendinnen willen we dan vragen of de meiden bij elkaar mogen blijven. Hopen dat het lukt.
Een vriendin van mij deed laatst de uitspraak: "een moeder is zo gelukkig als haar ongelukkigste kind" en zo is het volgens mij. Nou heb ik er maar eentje, maar wat kan je tobben als het daar niet goed mee gaat!

Stoepkrijt

Waar woon je? Hier in Amsterdam zou ik zeggen: probeer Van der Heide - een zeer goed gesorteerde kantoorboekhandel - maar elders zou ik ook gewoon de best gesorteerde kantoorboekhandel proberen te vinden. Even van tevoren bellen of ze die dingen hebben.

Groeten,

Temet

Pennetje

Pennetje

13-02-2012 om 11:03 Topicstarter

Durp

Ik woon in een dorp in het midden van het land (driehoek Hilversum/Amersfoort/Utrecht), met een kleine Bruna en een kleine Mado. In de steden rondom zou ik eigenlijk ook geen goed gesorteerde kantoorboekhandel weten, maar ik kan natuurlijk even googlen op kantoorboekhandel in die steden. Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou roepen dat V&D die dingen verkoopt, of een andere grote zaak die overal te vinden is

Vera*

Vera*

13-02-2012 om 12:23

Bestellen

Hier kun je 'alles' bestellen bij de kantoorboekhandel. Zal jouw Mado of Bruna dat ook niet willen of kunnen?

Stoepkrijt:

Ik heb verschillende soorten
Volgens mij een stuk of 3, 4 verschillende. Wat buigbaarder plastic, maar ook van hard plastic.

Mail even even fotootje van het bewuste ding naar [email protected]. Dan kan ik even kijken welke het precies is.

En die driehoek komt goed uit dan, als ik passende voor je heb dan is dat dichtbij

Pennetje

Pennetje

14-02-2012 om 08:23 Topicstarter

Kijk eens aan

Ik heb Moppeke inmiddels gemaild, dus wie weet! Anders ga ik zeker naar Hilversum, dank voor de tip. We winkelen vaker in Hilversum, bij ons in het durrep is niet veel te vinden (een cd of dvd kun je bijvoorbeeld alleen bij Bart Smit nog krijgen en af en toe bij Blokker). Bestellen via de Bruna of Mado hier lijkt me geen goed plan: ik heb ooit een doosje voor visitekaartjes besteld en toen kwam na lang wachten een totaal verkeerd model, zeker niet wat ik had besteld.Maar omdat ik het besteld zou hebben, moest ik het afnemen. Niet gedaan overigens, maar het werd een vervelend gesprek. Dus om de gok te nemen met ruitertjes?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.