Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ruime en veilige auto

Het is weer eens zover, we moeten een andere auto. We zoeken vooral een ruime en veilige auto. Zelf zitten we te twijfelen tussen een Volvo V70 of een Volkswagen Touran. Gezien ons budget wordt dat een 2e handse. Heeft iemand één van deze merken, en ben je er tevreden over?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zweedse

Zweedse

21-03-2012 om 18:00

Twee totaal verschillende auto's

Een v70 en een Touran zijn 2 totaal verschillende auto's. De één is een station met een enorme laadruimte achter, de ander is meer een personenvervoerder met minder ruimte achterin. Bij de V70 zit je redelijk laag, de Touran is een hogere auto, heel fijn voor in- en uitstappen voor volwassenen, maar voor het rijgedrag minder.
Ik zou zeggen, maak een proefrit, autokeuze is zo persoonlijk. Ik rij zelf het liefst in een lage auto, zou nooit een 'bus' kopen, maar dat is puur mijn mening. Wij hebben een V70, rijdt heerlijk, gaat als de brandweer door een supermotor (wolf in schaapskleren) en is zeer veilig. Onderdelen en dus reparaties zijn wel prijzig...

Volvofan

Volvofan

21-03-2012 om 22:38

Duidelijk...

Ik ben groot fan van Volvo: ik heb V50, V70 gehad en nu een XC60. De V70 vond ik een heerlijke auto (maar die andere 2 ook hoor!).
Wij hebben drie kinderen en dan is een V70 fijner dan een V50; meer ruimte achterin. Zou ik twee kinderen hebben dan zou ik een V50 nemen (wij kamperen niet). Net iets mooier en V50 heeft ook flinke laadruimte, daar passen de weekboodschappen ook met gemak in.

Tja, en dan de Touran. Ik vind hem niet mooi en ik vind zo'n windvanger niet fijn rijden. En een Volkswagen, tja ik heb er niets mee....

En misschien niet helemaal representatief: voor mijn Volvo's heb ik Volkswagen gereden. Daar heb ik meer dan eens een mankement aan gehad (het waren lease-auto's, dus behoorlijk nieuw). Met mijn Volvo's (de V70 was 10 jaar oud!) heb ik nog nooit pech onderweg gehad...

v70 fan

v70 fan

21-03-2012 om 23:55

Ook duidelijk

Heerlijk die v70, reed er al in 1 toen ik geen kinderen maar wel twee grote honden had. Hij heeft gewoon wat, geen andere stationwagen kan eraan tippen . En rijdt heerlijk, en is zeer betrouwbaar. Ja, ik zou het wel weten ))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

22-03-2012 om 10:21

Touran

Even een beetje tegengas. Hier een touran, en dat bevalt prima. Met 3 kinderen nog genoeg bagage ruimte achterin (die is nl ook hoog). Ook met tent en slaapzakken en kinderwagen en kinderbedje ging de klep nog makkelijk dicht.

Rijstijl is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind 'm prettig rijden. De hoge instap vind ik geweldig als ik de kinderen in een stoeltje vast moet maken.

Kijk eens naar onderstaande site. Kan je wat meer vergelijken. Oa bagageruimte, maar ook verbruik!

Volgens onderstaande site is de bagageruimte van de touran zelfs meer dan die van de V70.

http://www.autozine.nl/overzicht/modellen_techniek.php?uk=64266

http://www.autozine.nl/overzicht/modellen_techniek.php?uk=41043

Wat is je budget?

Als je kijkt op sites voor 2e-hands auto's zit er al snel een verschil van mininmaal 5000 euro tussen de Volvo 70 en de Touran (zelfde bouwjaar, zelfde km-stand).

Chris

Maartje

Maartje

22-03-2012 om 22:56

Touran

wij rijden sinds 5 jaar een Touran, erg fijne ruime auto. Op de achterbank 3 losse stoelen die afzonderlijk van elkaar naar voren geschoven, neergeklapt en eruit gehaald kunnen worden. Genoeg ruimte voor 3 kinderzitjes naast elkaar. Mijn man is ruim 2 meter lang en kan er zonder klem te zitten rijden. Eerst een diesel, nu benzinemotor. Beide auto's hebben ons nog nooit in de steek gelaten. Veel opbergvakken in 'plafond', onder de voorstoelen en in de bodem (onder de matten).
Zelf geen volvo gereden, vrienden van ons hebben zo'n hoge volvo, helaas een echte pechbak.
Succes met oriënteren!

Hier ook touran

En ik ben een groot fan!
Ik rij deze auto nu 3 jaar, 2e hands gekocht, heeft inmiddels al 240.000 km op de teller, maar hij is super betrouwbaar en rijdt echt heerlijk!
Ik moet er 130 km per dag mee rijden, dus comfort is heel belangrijk. De kinderen zitten achterin ook heerlijk, en hebben veel laadruimte!
Tja, ik zou dus voor de Touran gaan...
succes met kiezen!

Dorry1

Dorry1

25-03-2012 om 19:40 Topicstarter

Proefrit

Vandaag een proefrit gaan maken met de V70. En wat een fijne auto is dat! Het gemak waarmee je hem bestuurt en heerlijke wegligging. Nu nog een beter prijs proberen te krijgen dan die ik vandaag geoffreerd kreeg. Dan is t de mijne!

Zweedse

Zweedse

25-03-2012 om 21:26

Yes!

Fijne auto hè!!! Het is echt een heerlijke reisauto, ik rij, bijna, voor mijn plezier hele dagen erin naar vakantiebestemmingen e.d. Voor de dagelijkse dingen als kinderen naar school brengen of boodschappen doen, is hij ook prima, alleen de grootte en de draaicirkel is niet echt optimaal voor de Nederlandse parkeerplaatsen. Bovendien prik je 'm niet zo gemakkelijk in een klein plekje als een Peugeot 106, ik noem maar een dwarsstraat... Maar goed, een Touran is ook niet een van de kleinsten.
Succes met onderhandelen, uit welk jaar komt ie en wat voor motor zit erin, is ook belangrijk

Dorry1

Dorry1

26-03-2012 om 13:51 Topicstarter

Hij blijft trekken...

Vandaag een proefrit in een andere V70 ingepland, kan pas zondag. Het gaat om een 2.4 motor uit 2007. Komend weekend is er een autoshow en daar geven ze meer korting. Hopelijk slagen we daar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.