Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

judiths mama

judiths mama

11-04-2011 om 20:04

Rugzakje voor onderweg

Ik ben op zoek naar een rugzakje voor dagtochten. Als we op vakantie zijn en dan op pad gaan, of we gaan een stuk wandelen, dan wil ik een rugzak mee. Er hoeft niet veel in, wat pakjes/flesjes drinken, koekjes, vesten/truien dat soort werk. Wat is nou een fijne rugzak?

Ik heb wel wat dingen gezien op internet, maar ben ook op zoek naar ervaringen. Waar moet ik op letten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

11-04-2011 om 20:23

Ik heb

verleden jaar een goede rugzak gekocht van The North Face en daar ben ik heel tevreden over.
Ik had mazzel want hij was in de aanbieding en was daardoor rond de € 35,00 (scheelde bijna € 50,00!).
Ik vind hem erg fijn want je kan hem ook rond je middel dichtdoen zodat het gewicht goed op je heupen komt. En flessen water blijven er ook koel in, ook erg prettig als het erg warm is.

Inge M

Inge M

11-04-2011 om 21:25

Decathlon

Wij hebben twee rugzakjes voor dagtochten in huis van Decathlon, 1x 20 liter , 1 x 30 liter.
Hierbij de link van de 20 liter. De andere heet arpenaz 30
http://www.decathlon.nl/NL/arpenaz-20-175182061/
Deze rugzakjes bevallen ons heel goed. Ze worden gebruikt bij uitstapjes, tijdens wintersport en zomervakantie.

amk

amk

11-04-2011 om 21:32

Passen

wat bij de 1 lekker zit zit bij de ander na 5 minuten al niet goed meer.
Zelf doe ik inmiddels bijna 15 jaar met mijn Jack Wolfskin rugzak van toen wel 200 gulden. Ik heb inmiddels 1 rits laten vervangen.
Hij heeft veel zakjes, je fietshelm kan er op. Maar op die plek hang ik meestal mijn jas.
Lekker brede schouderbanden. Gepolsterde heupband, en heel goed in te stellen.
Het ding heeft ook zijn eigen regenpak, en dat is ook wel handig als je een hele dag in de druilerige regen loopt.

Maar goed, als je 'm redelijk intensief gaat gebruiken, en dat doe je als je 'm een hele dag op hebt, passen, passen passen.

Outdoor winkel

Ik heb mijn rugzak bij een outdoor-winkel gekocht. Heb vooral gekeken naar de banden en het ruggedeelte en dat is bij deze rugzak erg comfortabel. Geen idee wel merk het is trouwens, maar er is genoeg aanbod in dit soort winkels.

Andere categorie: opvouwrugzakje

Als je serieuze lange wandelingen wilt gaan maken zou ik naar een winkel gaan en gewoon passen. Handig zijn een zijvak voor een drinkfles en een makkelijk toegankelijk klein vak voor je portemonnee, en verder vooral kijken wat je zelf leuk en praktisch lijkt. 20 liter lijkt me zat.

Wat ook handig is, maar dan vooral voor "ik ga een weekend weg maar wil als ik de stad inga ook iets hebben voor mijn spullen" is een opvouwbaar rugzakje. Daar heb je hele dunne van die kapotgaan als je er meer dan twee kilo indoet (dun nylon), die bedoel ik dus niet, maar ik heb er een van cordura (echte rugzakkenstof) die bij de buitensportzaak vandaan komt. Dat ding heeft ook zijn nut bewezen: op de reis naar de bestemming gaat-ie opgevouwen in de grote tas/rugzak, eenmaal daar aangekomen gebruik ik dan alleen nog dat kleine rugzakje. Merk is meen ik Eagle Creek, maar er zijn er vast meer.

Groeten,

Temet

Rembrand

Rembrand

12-04-2011 om 09:44

Samsonite

Wij hebben voor dit doeleind jaren geleden een Samsonite rugzak gekocht. Speciaal voor als we de bergen ingingen of een dagje weg. Hij is niet al te groot, maar er kan wel genoeg in.
Die van ons lijkt op deze : http://www.samsonite.nl/wander-3-hong-kong-laptop-backpack/produkt-nl.htm?or=5739804505
M.

judiths mama

judiths mama

12-04-2011 om 11:25

Passen dus!

maar alvast bedankt voor de tips. 20 liter zal inderdaad genoeg zijn. En wat verschillende vakken. We hebben nu nog een of andere babytijd rugzakje met alleen een extra vak voor een babyflesje. Ik ga binnenkort eens even shoppen!

Saskia

Nee, geen 20 liter

Ik zou rond de 30 liter nemen met de mogelijkheid om hem kleiner te maken als je niet zoveel ruimte nodig hebt.
Van Vaude bijvoorbeeld, met een goede rug. Die dragen echt heerlijk. Bij de meeting hoorde ik enthousiaste verhalen van mensen die hem hadden gekocht nav mijn advies hier.

Reden: je geeft aan dat je ook jassen wilt meenemen. En als je dan staat te proppen in een model van 15 of 20 liter dan zul je aan dit advies terugdenken.... die kinderen worden groter dus de jassen ook.

Tenzij je alleen heel korte stukjes loopt met een heel dun zomerjekje.

Of 20+4:

http://www.vaudetassen.nl/rugzakken/vaude-rugzakken/vaude-tacora-20-4-rood-art-1475.htm

Ze hebben veel modellen die je naar beliezen groot of klein kunt gebruiken.

Inge M

Inge M

12-04-2011 om 19:37

30 liter is beter

Toevallig hebben wij een 20 en 30 liter. De 30 liter wordt het vaakst gebruikt. De 20 liter is aanvullend (als extra rugzak of als er veel minder meehoeft)

judiths mama

judiths mama

12-04-2011 om 22:00

30 liter

Ik ben blij met deze reacties. Ik vind het lastig in te schatten wat een goede grootte is.
Ik zie bij de Vaude tacora dat dat een rugzak is die speciaal voor vrouwen is ontworpen. Mijn man moet hem ook dragen, dus ik ga op die site eens verder kijken.
Zit vast nog wel meer leuks tussen.
En binnenkort eens naar de Bever, lekker struinen.

Judiths mama

Ik denk zomaar dat je man hem ook op kan hoor!

Die rugzak is misschien een stukje smaller, maar een te smalle rugzak kan je man goed dragen door de banden iets langer te maken. Een te brede rugzak daarentegen is niet goed in te stellen.

Mgoed, koffiedik, geen idee hoe erg jullie ruggen verschillen.

Oh tip: als je toch voor iets groter gaat, neem dan niet een dikke bolle zak maar liever een smaller hoger model. Dan zit het gewicht dichter tegen je rug en trekt het minder aan je schouders.

judiths mama

judiths mama

13-04-2011 om 12:16

Ha ha rode beuk

Beetje kort door de bocht getypt, inderdaad. Mijn man komt misschien van Mars, maar waarschijnlijk verschillen we nu ook weer niet zoveel!

In elk geval wel bedankt voor al je tips, over breed en smal en beter een smaller hoger model.
Mijn man is trouwens wel een stuk langer dan ik, en breed. Dus wel zo handig als we allebei gaan passen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.