Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jessica O

Jessica O

24-02-2014 om 16:38

Rotterdam tips?

Woensdag onverwachts mee naar Rotterdam. Man en zoon gaan naar die dino tentoonstelling toe. Ik zou een workshop hebben, maar die gaat jammer genoeg niet door (waar ik vreselijk van baal, ik liep me er al een half jaar op te verheugen)
Maar mee dus, maar iemand nog een leuk idee?

Juno

Juno

24-02-2014 om 19:09

Wat wil je?

Shoppen, koffie drinken of iets cultureels?

Jessica O

Jessica O

24-02-2014 om 19:24

tja

Iets leuks om in je eentje te doen. Shoppen hoeft niet, primark ook niet.... shoppen is echt als laatste zeg masr. Ik weet dat wd in het centrum zitten, heren moeten bij het wtc zijn.

Fiorucci

Fiorucci

24-02-2014 om 19:50

Kunsthal

Ik zou zelf een kijkje gaan nemen in de Kunsthal, aan de Westzeedijk. Er zijn nu vijf verschillende tentoonstellingen, oa Shoes. Erg leuk is mijn ervaring.
www.kunsthal.nl

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-02-2014 om 21:25

ergens anders heen?

Ik zou lekker een dagje ergens anders heen gaan. Persoonlijk vind ik Rotterdam echt geen reet aan als je niet een echt doel hebt. Zondag ben ik (eigenlijk de kinderen) getracteerd op miniworld en een wandelingetje door het centrum. En ik vind het maar een zielloze stad.
Dus ik zou zelf de trein naar Amsterdam ofzo nemen.

Hohoho

Niks zielloos er is zo hard gebouwd aan de stad zonder hart.
Ga lekker naar hotel new York. High tea. En naar het rotterdammuseum, dat is daar vlakbij. Of maar lantaren/venster.

Of naar het wereldmuseum.

Of neem lekker de waterbus en vaar relaxed naar Dordt. Kan allemaal vanaf ongeveer dezelfde plek, vlakbij de erasmusbrug.

Juno

Juno

24-02-2014 om 23:53

Sorry bromvlieg

Wel zielloos. Ik ben dól op steden, kom er graag en weet van veel plaatsen wel iets leuks te doen of bijzonders te zien. Nu woon ik al bijna twee decennia onder de rook van Rotjeknor met zijn Koopgoot en Kotskom en ik heb oprecht hekel aan die stad. Ik kom er niet makkelijk in en nog erger, ik kom er niet meer uit op weg naar huis, de meeste mensen in winkels zijn onvriendelijk, het is vies en zelfs na al die tijd weet ik nauwelijks iets leuks of gezelligs daar te doen. Als het kan, kom ik er niet. Ik rij wel even door naar Amsterdam of Utrecht.

Jessica O

Jessica O

25-02-2014 om 07:32

rotterdam

Ik blijf die dag gewoon in Rotterdam hoor!!Als man en zoon zijn uitgekeken zoeken we elkaar wel weer op en gaan lekker ergens wat eten.
Welk museum het gaat worden weet ik nog niet, maar ik bekijk het terplekke wel.( ik zit nog te dubben tussen 2

Shoppen is overal toch hetzelfde, in elke winkelstraat zitten dezelfde winkels... Dus of ik nou in Rotterdam of Utrecht loop, da`s mij dan om het even.

Tink

Tink

25-02-2014 om 14:21

Splashtour

Vorig jaar gedaan met man en kids: http://www.splashtours.nl/
Wij hadden een combikaartje met de Euromast erbij (ligt vlakbij de opstapplaats van de bus) en hebben op 100 meter hoogte geluncht. Er zijn ook andere combinaties mogelijk.
Superleuk, ze hebben het er nu nog over.

Lunchen kan ook heel lekker bij http://www.vlaamschbroodhuys.nl/, even klikken op Baker's Cafes voor de adressen. Er zijn er 2 van in Rotterdam.

Ik vind het een fijne stad

Ik kom graag in Rotterdam. Leuker dan de Kalverstraat als je het mij vraagt.

Heb je geen zin om zelf naar de Dino tentoonstelling te gaan?

Als ik in Nederland ben ga ik graag naar het Maritiem Museum. Wereldmuseum, Kunsthal en Boymans hebben reelmatig leuke tentoonstellingen, en een mooie eigen collectie. Het is natuurlijk nu waarschijnlijk nog niet echt lekker om veel buiten te zijn, maar wandelen door het Park, of door Arboretum Trompenburg doe ik ook graag.

Delfshaven is leuk, oud, leuke horeca, zakkendragershuisje, kerk waarvandaan de Pilgrim Fathers vertrokken, molen, oude scheepswerf.

Leuk is om na Maritiem museum aan de achterkant de watertaxi naar hotel New York te nemen.

Sawo

Sawo

27-02-2014 om 13:11

Huis Sonneveldt

Hoi

Kunsthal is leuk maar wij vonden ook het huis Sonneveld erg leuk onderdeel van het nieuwe instituut in de museumwijk. een modern huis van rijke mensen uit de 20 er jaren.

Jessica O

Jessica O

27-02-2014 om 15:32

geweest

En ik heb heerlijk op een terrasje gezeten, mensen kijken. Maar goed dat ik niet uitgebreid wat anders ben gaan doen. De dino tentoonstelling was een beetje tegen gevallen... met een uur hadden ze het wel gezien.
Daarna nog lekker bij Dönner gesnuffeld (wat jammer dat er zo veel leeg stond, zonde van zo'n mooie winkel), een lekker hapje gegeten en toen weer naar huis.

Jessica

Bedankt voor je bericht, als die dinotentoonstelling tegenvalt gaan wij maar niet. Zoon weet nog van niks, maar is volledig dinogek. Maar we zijn in dierenpark Amersfoort ook al in het dinobos geweest, ik stel me zo voor dat de ene levensgrote allosaurus best redelijk veel lijkt op de andere ...

Groeten,

Temet

13.30 in de Lantaarn Venster

https://www.lantarenvenster.nl/36-4030-12_Years_a_Slave
"Genomineerd voor 9 Oscars!
Winnaar Golden Globe en BAFTA Beste Film
De film van regisseur Steve McQueen (Shame, Hunger) vertelt het ongelofelijke verhaal van Solomon Northup en zijn strijd voor vrijheid."


http://www.youtube.com/watch?v=vUQNjfhlREk
In het Noorden zijn slaven al jaren vrij man. Een zwarte man wordt uit zijn gezin weggerukt en ontvoerd naar het Zuiden waar nog wel slavernij heerst maar al jaren geen 'verse' aanvoer meer is zodat er slaven uit het Noorden ontvoerd worden.
Een stukje onbekend geschiedenis.

Donner - o.t.

Tja, daar heersen zware tijden. Men probeert de winkel te redden ( zie facebook) maar op dit moment is nieuwe voorraad binnenhalen geen optie geloof ik. Hopelijk lukt het reddingsinitiatief!

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2014 om 13:10

Anne J.

Dat is een hele goede film, ik ben vorige week geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.