Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roomba

Ik zie telkens meer informatie over Roomba stofzuigerrobots. Het lijkt me ideaal, zo'n klein ronddraaiend robotje dat voor je gaat stofzuigen terwijl wij op ons werk zijn. maar is het ook echt wat?

in het archief is het laatste draadje van 2008- toen dit soort dingen nog echt in de kinderschoenen stond. Zijn er mensen die zo'n Roomba hebben? hoe bevalt het, maakt het wel echt goed schoon? kun je zo'n apparaat ook een dag boven neerzetten zodat de bovenverdieping ook wordt gedaan?

ben benieuwd naar 'echte' ervaringen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag in de volkskrant

Toevallig vandaag in de Volkskrant een heel stuk over robotstofzuigers.

Groeten,

Temet

Hier

Ik heb de stofzuiger gehad, ik heb m nog steeds maar hij zuigt niet meer. Op zich wel handig maar je moet wel zorgen dat de vloer redelijk vrij is dat het ding zijn gang kan gaan. Hij zoog ook onder de bank, handig dat wel, maar met speelgoed weer niet. Het zet geen meubelstukken aan de kant en het zuigt ook nergens achter.
Als je een ruime lege kamer hebt kan het handig zijn. Ik heb nu een steelstofzuiger die pak je makkelijk even tussendoor. De robot maakt ook veel herrie.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mijn vriendin

Mijn vriendin heeft er 1 (hebben winkel in electronica en witgoed, dus dan probeer je alles uit...) en is er 'matig' tevreden over. De robot zuigt niet als er wat in de weg ligt. Dan gaat ie weer retour waar die net ook al gezogen had. Dus b.v. kleden in huis kan je wel vergeten. Ook kan die lastig om b.v. stoelpoten heen, onder de eettafel b.v. waar toch altijd wel veel kruimels liggen. Er moet ook geen rommel los in huis liggen. Voor een grote (lege) gang is het weer wel handig. Bij vriendin werd ie voornamelijk op een gegeven moment voor grote lege ruimtes gebruikt. De hal beneden, de gang boven, de badkamer, de (ruime) woonkamer na opruimen. Voor de eetkamer (= leefruimte meestal) en keuken was ie ongeschikt, ook doordat je 'm de hele tijd hoort. Tot ie op een gegeven moment van de trap is gedonderd. Vriendin deed hekje bij trap altijd dicht als roomba daar ronddartelde tot 1 van de dochters 'even' iets moest pakken en het hekje niet sloot.
En dat was het einde van roomba. Uiteindelijk is ie gerepareerd en deed roomba het weer, maar toen had ze een jonge hond en die vind roomba maar niks en blafte aan 1 stuk naar het ding.
Dus nu ligt roomba in de kast.
groeten albana

gruffalo

gruffalo

18-04-2012 om 10:20 Topicstarter

Hmm

dat klinkt niet echt positief. de verhalen zijn zo wisselend..en het is toch een flink bedrag wat je er voor neer moet leggen. bij ons staan idd ook stoelpoten dicht bij elkaar, dat zou je dan elke keer uit elkaar moeten zetten wil je dat daar gezogen wordt. verder is de kamer wel redelijk ruim, geen frutsels overal en geen vloerkleden.
ik zag gister dat ie bij de bcc 30 dagen op proef is, maar mwah ik weet het nog niet.

Mmmm

Ik heb al heel lang geleden mijn zinnen gezet op zo'n ding maar nog altijd niet aangeschaft. Nu ligt er bij ons altijd een hoop losse zooi, dat zou tegen de aanschaf pleiten.

Die 30 dagen op proef is dan wel heel aantrekkelijk. Ik wil het geld er best voor uitgeven, maar als het in de praktijk niet werkt is het natuurlijk doodzonde.

Ik heb een intense hekel aan stofzuigen. Nu doet de hulp dat eens in de twee weken en ik trek af en toe een swiffer over de vloer. Maar da's niet genoeg, het is af en toe gewoon vies.

Dat het ding veel lawaai maakt weet ik en vind ik ook niet erg: ik zet m wel aan als ik er zelf niet ben.

Overigens had ik begrepen dat-ie zelf ziet waar de trap zit. Ook iets om uit te zoeken.

Groeten,

Temet

Engelandvaarder

Engelandvaarder

19-04-2012 om 00:24

Leuk ding

Wij hebben er een, en we zijn er lang heel tevreden mee geweest. Ja, je moet wel de grond leegmaken voordat je hem aanzet, maar dat zorgde er dan ook weer voor dat we af en toe opruimden, en dat was wel goed voor ons. De enige reden dat we hem nu niet meer gebruiken is dat we het idee hadden dat we beter moesten zuigen ivm de allergieen van onze zoon. We hebben dus een stofzuiger met veel zuigkracht en een goede filter gekocht.
Maar als je geen allergische huisgenoten hebt kan ik het zeker aanraden. Het enige gevaar is dat het je niet veel tijdswinst oplevert omdat het zo leuk is om het ding bezig te zien

Peetje

Peetje

20-04-2012 om 14:24

Eentje gehad

Hoi,

Wij hebben een roomba gehad, in het 'begintijdperk'. Ik vond 'm hardstikke handig, zolang de vloer leegwas en je de hoeken en rondom tafelpoten zelf zuigt (of van te voren naar het midden veegt, bv onder de bank vandaan). Maar voor tussendoor (tijdens boodschappen of werk laten draaien) beviel de roomba heel goed. Wij hadden een uitloopmodel (lees: goedkoop), die twee dagen na de garantie ermee ophield...
Er zijn er trouwend mét "oog" zodat ze niet van de trapvallen en zonder *kaboem*.

Bij ons had 'ie een naam, vernoemd naar de ontzettend luie zwemjuf. En riep zoon (toen 4) altijd: "werken Riek, luilak!" als de Roomba aanging (nee, zo heet ze niet echt, maar je begrijpt het wel). Daar hebben we het nog wel eens over, luie Riek die hier aan het werk werd gezet .

Dus wat mijn ervaring betreft: handig ding, maar zelf stofzuigen blijft (afhankelijk van je schoonbehoefte) wel nodig.

groet,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.