Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oei

Oei

26-07-2013 om 17:00

Rood staan

Door omstandigheden leek het mij verstandig om (tijdelijk even) mijn roodstandlimiet bij de bank te verhogen. Als ik dat via internetbankieren wil doen, moet ik direct allerlei inkomensgegevens invullen en wordt er gerept over BKR-registratie.
Vroeger kreeg je toch bijna standaard een roodstandlimiet? Is dat allemaal zo aangescherpt?

amk

amk

26-07-2013 om 17:51

Ja aangescherpt

maar vroeger kreeg je ook die registratie bij bkr, alleen werd het niet zo duidelijk gemeld. Als je een creditcard hebt of een mobiele telefoonabonnement sta je er ook al geregistreerd. Dat is ook helemaal niet erg zolang je je maar aan je betaalverplichtingen houdt.

anno

anno

26-07-2013 om 17:58

Klopt

en je betaalt je scheel over de rente die het bedrag dat je rood staat kost. Verder mag je niet meer roodstaan dan er maandelijks binnenkomt. Bij kwartaallimiet verhogen betaal je 13.5% rente (variabel meen ik) en bij de continue limietverhoging betaal je 9.9% rente.
Verder moet je 24 uur een positief saldo hebben bij aanvragen. Al met al niet zo makkelijk meer

Oei

Oei

26-07-2013 om 18:46

Relaties?

Dat is niet helemaal goed gegaan met plaatsen, ik was mijn bericht al kwijt.
Dus dat heb ik goed gezien, van die eisen. Nou ja, ik heb het idee maar even laten varen. Het is ook geen prettig idee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.