Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

03-05-2013 om 07:24

Rondslingerende schoenen

Intussen staan er twee paar laarzen en minimaal vier paar schoenen geparkeerd in onze kleine woonkamer. Onze eigen schoenen staan op onze slaapkamer, het is ook wel praktisch als onze kinderen de schoenen beneden hebben. De laarzen moeten er bv wel staan om de tuin in te lopen.
Maar waar laten jullie die dingen in de woonkamer? Ze worden ook steeds groter Moet ik maar twee mandjes kopen of zijn er nog andere ideeen? (het kan alvast niet aan een deur)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

03-05-2013 om 07:51

Heb je geen gang?

Hier slingeren alle schoenen in de gang. Onze eigen schoenen in een schoenenkast, ondiepe kast met kieplades. Die van de kinderen op de grond.
In de bijkeuken hebben we een schoenenrekje staan (van Ikea geloof ik). Supersimpel maar efficiënt.

En als dat bij jullie niet past, zou ik idd gewoon manden gebruiken en daar de schoenen in doen. Of voor mijn part een (beneden-)keukenkast ervoor opofferen. Uit het zicht en uit de looproute zou ik het fijnst vinden.

groet, Mamvantwee

madelief

madelief

03-05-2013 om 08:45

Onder de kapstok

Daar staan de schoenen die gedragen worden. Alle andere in stapelkratten in kledingkast boven.
Kun je geen slippers oid neerzetten om zo aan te trekken? Laarzen zijn zo groot! Heb al allerlei dingen gekocht maar niets werkt feilloos is mijn ervaring....
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nathalie

nathalie

03-05-2013 om 08:56

Keukenla, meterkast, schoenenzak

In ons vorige huis kwamen we altijd via de achterdeur in de open keuken binnen. Daar had ik een onderkeukenla bestemd voor de alledag-schoenen. Verder had mijn man een stapel smalle plankjes boven elkaar gemaakt naast de meter in de meterkast in de gang waar precies 1 paar per plankje op kon. Buren hadden daar zo'n smalle schoenenzak met vakjes opgehangen (o.a. ikea, hoewel ik daar nu alleen een bredere variant zie.) En bij mijn schoonzus hangt zo'n zak achter het gordijn.

Manden

Onder mijn ouderwetse kapstok met ijzeren krullen staan twee grof gevlochten vierkante manden, één voor kinderschoenen, de andere voor onze schoenen. Erop liggen twee kussentjes, opdat het wat minder rommelig uitziet. De schoenen van het andere seizoen staan in dozen in de muurkast op de overloop. Schoenen in de woonkamer en boven is bij ons verboden

P

P

03-05-2013 om 10:14

Heb je geen hal ofzo?

Ik heb twee schoenenkasten, ideaal.

Rafelkap

Rafelkap

03-05-2013 om 11:00

Kast

We hebben wel een hal (of gang of hoe je het noemen wilt) en het is al een wonder dat daar een kinderwagen of bakfiets doorheen kan. Daar kan niets op de grond staan en daar aan de muren hangen kan ook niet. Qua kapstok hebben we enkele haken. Onze winterjassen moeten op de trap gelegd worden als de bakfiets er door moet
Ik heb diep nagedacht en het beste is idd een stuk kast op te offeren (speelgoedkast). Want uit het zicht is idd het beste. Misschien laat ik alleen de laarzen staan, voorlopig dan, want die zijn vaak vies. Ik kan wel crocs kopen (maar dan heb ik WEER een extra paar schoenen), ik denk dat laarzen ook het fijnste is op de kinderboerderij.
De 'meterkast'/trapkast staat ook al te vol en van de speelgoedkast kan ik prima wat spullen naar boven kwijt. En het zijn tenslotte hun schoenen en het is hun kast.
Ik heb al ergens 1 mand die dienst kan doen, nu nog op zoek naar een ander. En de kinderen de nieuwe routine aanleren.
Dank jullie wel. Meer tips altijd welkom.

Rafelkap

Rafelkap

03-05-2013 om 11:04

Crocs

in crocs zitten gaten, dat lijkt me niet handig voor buiten (behalve de zomer). Iemand nog een oplossing voor de regenlaarzen?

Mamvantwee

Mamvantwee

03-05-2013 om 13:24

Regenlaarzen buiten

Voor de deur, op de kop op een rekje of een aantal houten stokken die je in de grond zet (of op blok monteert ofzo). Dan kunnen ze zelfs in de regen buiten staan en worden ze van binnen niet nat. Aan de achterdeur bv.

Tango

Tango

03-05-2013 om 13:46

Schoenenkast

Wij hadden dit probleem ook. Inmiddels een schoenenkast gekocht die nog net in de hal paste. Gelukkig is hij niet zo diep. Er kan wel veel in. Naast schoenen liggen er ook mutsen en handschoenen, regenkleding en buitenspeelgoed in. Een hele verbetering. Soms slingeren er nog schoenen onder de salontafel, die mik ik dus in de schoenenkast.
Rubberlaarzen dragen ze hier eigenlijk zelden. Vinden ze niet lekker zitten. Zoon draagt wel crocs, ook als het regent. Zolang het maar niet giet, gaat dat best.

Vera*

Vera*

03-05-2013 om 16:57

Hoog ophangen

Wij hebben deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239961/
Bij ons staan ze opgestapeld op de grond maar je kunt ze ook ophangen.
Zou dat lukken als je ze hoger dan de bakfiets hangt?
Je kunt ook een plank op 2 meter hoog ophangen en met een krukje/trapje spullen (die uit de speelgoedkast?) er op leggen.

Rafelkap

Rafelkap

03-05-2013 om 18:04

Ikea

Ik heb intussen plek vrijgemaakt onderin de speelgoedkast en er een plastic bak ingezet maar ik ga idd over een poos eens bij de ikea kijken want de ruimte daar kan wel wat beter benut worden. Zal ook eens naar dat ding van jou kijken, Tango. Bedankt allemaal.
by the way: de bakfiets staat in de tuin

Rafelkap

Ik heb nog 2 (of zelfs 3?) van die zwarte ikeabakken in de kelder liggen die Vera bedoelt. Kan ze een x in utrecht droppen als ik er ben.

Hier is een oud cd kastje de perfecte schoenenkast gebleken. Maar dat past dus ook in de hal.

Sjansje

Sjansje

04-05-2013 om 01:09

Rek aan deur

Wij hebben bij Formido een rek gekocht wat je aan een deur kunt hangen. Bovenop is een langgerekt bakje, en eronder zijn haken waar je je schoenen overheen hangt. Aan die haken kun je 12 paar schoenen kwijt.
Het ding kostte 14 euro, dus geweldige kwaliteit is het niet, maar goed zat.
Wij hadden overigens te dikke deuren, dus de bijgeleverde haken pastte niet. Man heeft 'm toen aan de muur bevestigd.
Ik zie dat Blokker 'm ook heeft:

http://tinyurl.com/cpd4v73

2 meiden

Hier 2 pubermeiden dus wij zijn zeer ruim ervaren in het bergen van schoenen Dat snappen jullie...
Even zien in de garage staan op kop op zo'n uitdruiprek de regenlaarzen (die wij dus wel hebben en soms gebruiken) en meteen ernaast de gewone laarzen met zo'n veer erin (stuk of 6 totaal). Bij de kinderkapstok waar de meeste kinderen nog steeds hun jas ophangen (macht der gewoonte) staan de schoenen van jongste. Bij de voordeur bij de kapstok staat een ladenkast die ooit commode was en daarin de voorraad schoenen die we dat seizoen het meeste aandoen. Gympen, hardloopschoenen, daagse schoenen, slippers, hakken, werkschoenen, uitgaansschoenen. Van oudste mij en man. Alleen wat we eigenlijk die dag aan hebben of morgen aan willen staat onder de kapstok. Paar keer per week pak ik de schoenen die zijn blijven staan op en kieper ze in 1 van de laden. Zo opgeruimd.....Man doet het ook wel als de rij naar zijn idee te breed is en dus het jas ophangen belemmerd. Schoenen die je voorlopig toch niet aan doet gaan naar boven en moet iedereen op z'n eigen kamer maar opruimen (b.v. nu winterschoenen). Die gaan op de trap en diegene van wie ze zijn neemt ze maar mee. Blijven ze te lang liggen op de trap dan dreig ik met in de vuilnisbak kiepen
Iedereen weet dat als ze niet meer onder de kapstok staan dat ze dan in de laden liggen. Werkt prima.
groeten albana

En albana

Wat is nu precies je tip aan rafelkap?

Vic

Vic

04-05-2013 om 13:19

Albana

Jij hebt een garage en een gang van 30 vierkante meter. Dat kun je niet vergelijken met een krappe stadswoning. Ik sprak laatst iemand die een gang had van 27 meter lang (?) Tja, dat is hier de hele straat, dus die situaties kun je niet vergelijken. Die man had overigens een boerderij in Noordoost Groningen ofzo, daar waar verder niemand wil wonen.
Wij hebben de (open) trap in de gang en de schoenen liggen op een hoop onder de trap of onder de kapstok die ernaast hangt. Daartussen zwerft speelgoed, kattenspeeltjes, boodschappentassen en de voorraad wc- en keukenpapier. Ik ga ooit nog wel eens een draadje beginnen om daar orde in te scheppen

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2013 om 13:46

Blokker

Heb net bij de blokker een klein handig plastic ladenkastje van 7,50 gekocht, is handiger dan 1 bak (nl ook de hoogte gebruiken). Voor in de speelgoedkast. Jongste vindt het heel leuk en trekt nu de schoenen van zijn broer aan (schoenen = speelgoed is nu de logica). Als de schoenen groter worden moet er wat anders komen, er kunnen 2 schoenen in per la. De regenlaarzen staan er nog, maar hebben nog wel een 'schattigheidsgehalte' (maat 30/31), die mogen nog bij de open deuren blijven staan.
Geeft niks albana, ik lees graag over allerhande schoenenopruimproblemen (ook voor later) en ook al kan ik het hier niet toepassen.

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2013 om 17:03

Vertigo

Wat lief. Maar niet meer echt nodig. Je mag ook wel zonder op de koffie als je durft
Niet dat deze oplossing helemaal ideaal is want er passen maar net twee paar schoenen in. Voor de wandelschoenen van oudste is het al te krap. Maar als ik wat anders heb kan ik dit weer in de schuur kwijt.

Ladenkast/zak/schoenrek toch handiger

Als wij al die schoenen uit de commode/ladenkast zouden halen was w.s. de hele gang 1 grote berg schoenen. Elke kast/zak/rek lijkt me praktischer dan zo los op een berg als ik eerlijk ben. En waar een berg schoenen kan liggen kan ook een rekje/smal schoenen kastje staan toch? Want in zo'n rekje of schoenen kastje zet je zo 8 paar ofzo en dat maakt inderdaad een behoorlijke berg, en buiten dat kost het je altijd tijd om het paar bij elkaar te zoeken.
En de schoenen die je voorlopig niet meer aan doet, meteen naar de slaapkamers. Dat scheelt de helft.
Op de slaapkamers leg je ze op de kast, onder in de kast of onder het bed...ergens waar je er niet goed bij kan is prima. Je hebt zo over een half jaar pas weer nodig.
groeten albana

En overigens is onze gang

Zeker geen 30 vierkante meter. Die is 2 bij 1,5 ofzoiets. En ook een open trap. Naast de open trap kan nét de kapstok en haaks erop staat dat kastje.
Dat is onze hele gang.
groeten albana

Rafel ot

Mijn mail is oudersonlineadres-apestaart-gmail.com, lijkt me gezellig, wanneer het een x uitkomt voor beide kanten.. Als je je mailadres mailt, weten we dat vast can elkaar

Rafelkap

Rafelkap

07-05-2013 om 06:04

Vertigo -o.t.-

je hebt mail

Wie weet...

Zelf heb ik nu nog 2 bescheiden bakken en een rekje maar dat bevalt niet zo. Daarom was ik op zoek en misschien brengt dit je op een idee?

Ik weet natuurlijk niet hoe je gang eruit ziet maarrrr hier nog wat mogelijkheden voor het geval je een verloren hoekje hebt:

http://www.laredoute.fr/vente-range-chaussures-telescopique.aspx?productid=324364964&documentid=999999
of
http://cgi.ebay.fr/Range-chaussure-sac-a-main-360-carrousel-24-poches-de-rangement-a-suspendre-/321031277847?pt=FR_MaisonJardin_Malles_Coffres&hash=item4abef48d17

of meer ideeën (scroll ook iets naar beneden): http://www.apartmenttherapy.com/creative-ways-to-organize-and-114132

Rafelkap

Rafelkap

07-05-2013 om 12:09

Judith

Niet voor in onze gang, maar wel ontzettend leuke links!!
De dozen met foto's erop welke schoenen erin moeten zijn hier ook handig.

Ot rfelkap

Hm hij is er niet. Adres klopt wel : oudersonlineadres apestaart gmail com
Nog een x proberen?

Rafelkap

Rafelkap

07-05-2013 om 14:22

Ot vertigo

weer een poging. ik neem daarbij aan dat je oudersonlineadres je nickname is

Rafelkap

Rafelkap

07-05-2013 om 14:24

Vertigo 2

Mijn mailadres is hetzelfde (gmail) maar dan natuurlijk mijn nickname (voor als ie nog niet aankomt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.