Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

24-11-2010 om 20:18

Rondom het schoen zetten (sorrypiet etc)

Hallo,

Beetje onduidelijke titel misschien, maar ik wist niet hoe het beter samen te vatten...
Al jaren zetten de kinderen (nu met 1 niet-meer gelovende) hier een paar keer hun schoen (meestal woensdag en zondag, omdat die dagen ze zo lekker vroeg hun bed uitkomen en dat is handiger op een schooldag dan in het weekend ).

En 2x maak ik daar wat meer van. Zo hebben we ooit een Legopiet gehad (die dus een enorme toren had gebouwd), alle schoenen in een rij vanuit de gang naar de huiskamer (en in de meeste een mandarijn), een keer de sorrypiet (overal sorrybriefjes waar er iets omgegooid was etc). Enfin, altijd een groot succes (en ik vind het ook erg leuk om te doen).

Maar nu ben ik behoorlijk inspiratieloos. Ik heb nu de sint-liedjes cd's op de bank liggen, en een half leeg theeglas van Piet die dorst maar haast had en de cd's even bekeek).

Ik weet dat er in het verleden wel wat draadjes hierover zijn gegaan, maar kan ze niet vinden.
Weet iemand de juiste zoekwoorden of misschien een leuk idee?
Dan hoor ik het heel graag!

groeten,

Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

24-11-2010 om 21:24

Rommelpieten

Hier doen rommelpieten het altijd erg goed. We hebben bijv. weleens rommelpieten gehad die de hele spelletjeskast overhoop hadden getrokken en allerlei spellen hadden gespeeld. Dit jaar hadden we Pieten die DVD's gekeken hadden compleet met halflege zakken chips en halfvolle colaglazen. Ook verstrooide Pieten zijn altijd leuk: de chocoladeletters allemaal in de verkeerde schoen e.d. Hmm...doet me eraan denken dat ik zo ook nog wat schoenen moet gaan vullen. Gelukkig nu alleen maar vullen, zonder extra's. Rommelpiet komt al op school vannacht dus dat is al weer genoeg, denk ik.

Vriendenboekjes

hier heeft zwarte piet ooit in het vriendenboekje van de meiden geschreven,was een groot succes.(ware het niet dat deze domme (mama)piet per ongeluk in het vriendenboekje van vriendinnetje had geschreven;-(.
dat heeft piet overigens een paar dagen later goed gemaakt door in het juiste boekje te schrijven

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2010 om 22:04

Rommel

Ja, de rommelpiet was altijd een succes, maar nog veel leuker was in een onbewaakt ogenblik overdag hun bedden volgooien met pepernoten of chocomunten, die ze dan vinden als ze hun bed openslaan!

Rommelpiet ook hier

De rommelpieten blijven het altijd goed doen, afgelopen weekend hebben ze ons ook weer bezocht. En onze oudste twee waren als eerste beneden, toen ik vervolgens ook beneden kwam, zei ik, tjonge jonge jongens wat hebben jullie een rommel gemaakt! Heerlijk die twee verontwaardigde koppies, mam dat hebben wij niet gedaan, maar de rommelpieten! Wat een lol kun je daarvan hebben. De avond daarvoor vroeg de oudste zich af, hoe ze nou toch binnen kwamen, we hebben immers geen schoorsteen, althans die loopt dood. Toen hebben we s avonds de mat van de kruipruimte wat verschoven

Wat we ook weleens gedaan hebben, is met zand afdrukken gemaakt van de hoefijzers van het paard, heeft ook veel indruk gemaakt. En we hadden met pepernoten de letters gemaakt van de kinderen, nou dat was ook helemaal goed, want dat hadden ze natuurlijk gezien in het sinterklaasjournaal. De sleutel hebben ze ook gevonden, en braaf weer in de schoen gedaan, zodat zwarte piet hem zal vinden.

Dat van dat vriendenboekje is ook een leuke, die ga ik onthouden. En ik ben ook wel benieuwd naar de reactie idd van dat vriendinnetje

En een piet laten logeren, zullen ze vast ook wel heel spannend vinden, haha die ga ik dus ook onthouden.

Ik zal dit draadje in de gaten houden, voor meer inspiratie, altijd leuk.

Groet,
Olijvje

joos

joos

25-11-2010 om 12:59

Chocopiet

hier is de chocopiet al 2 keer langsgeweest. Tijdens het schrijven van een briefje een chocolaatje in je hand laten smelten en dan lekkere vlekken maken op het papiertje. Gevolg: de kinderen legden de keer daarop een chocolaatje neer voor de Piet.
Afgelopen weekend logeerden de kinderen bij een tante. Ik had voor tante een pepernotenbrood gekocht en er een sleutel ingestopt. Tante (die geen kinderen meer thuis heeft wonen en niet weet wat er in het Sinterklaasjournaal gebeurt) ingeseind dat ze alleen maar verbaasd hoefde te zijn, de kinderen zouden het verhaal verder wel vertellen. Een enorm succes!

Peetje

Peetje

25-11-2010 om 14:13

En het werd...

Hallo,

Wat een leuke ideeen (sorry trema doet het niet). Zowel het vriendinnenboekje als andere suggesties gaan hier de komende tijd graag gebruikt worden.

Wat ik nog verder heb gedaan gisteren: ik had een heleboel sinterklaasetiketten en die heb ik op de bank, schoenen, tafel en raam geplakt. Opsommigen wat geschreven (onherkenbaar handschrift natuurlijk . Dus bv. op de overblijftrommel een etiket met daarop "eet smakelijk". Daarnaast vond ik een sinterklaas-kwartet (ooit bij de Kruidvat voor een euro, maar nooit gebruikt). Dat heb ik zo neergelegd alsof ermee gespeeld was . De cd's hoesjes met sintliedjes moest ik nog opruimen maar heb ik naast de schoenen gezet, met het boekje eruit, alsof ze gelezen waren. En natuurlijk een briefje (waarin vooral stond dat de tekst die oudste gebruikt voor de sintliedjes niet de smaak van sint waren en of hij beter op zijn woorden wilde letten, hahaha).

Zondag ook maar een paar zwarte handafdrukken (van de buuf want ze gaan handmaten vergelijken) op de gangspiegel, doet het altijd goed .

Leuk hoor, we genieten hier toch allemaal heel erg van.

groeten,
Peetje

Pelle

Vriendinnetje was helemaal in de wolken.dochter iets minder ,maar dat is later goedgekomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.