Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rieke

Rieke

01-02-2012 om 20:37

Rondbreien

Beste mensen, ik weet dat er diverse breisters onder ons verkeren. Er is vast iemand die een goede uitleg of een site heeft over rondbreien. Ik heb een rondbreipen bij de Wibra gekocht, en wil een kol breien. Ik heb ergens gelezen dat het om een soort draai gaat maar ik snap er niets van. Dus mijn hoop is dat een van jullie een goede uitleg heeft.

Alvast dank.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk eens

op http://achterbergen.blogspot.com/. Daar staat bovenaan kunstjes met de rondbreinaald, daar wordt het m.i. goed uitgelegd.

Normale manier

Ik vind die rondbreinaalden altijd een drama, geef mij maar gewone naalden.

Ik heb ook een koldas gebreid en gewoon recht en later aan elkaar gezet. Probleem opgelost

Ik ook lis@

En op aanraden van iemand hier op het forum heb ik hem bovendien in de luiewijvensteek gebreid. Ik heb enorm veel plezier van mijn colsjaal.

En ik ook

Luiewijvensteek, gewoon recht en dan aan elkaar, was zo klaar.

Magic loop?

Rieke, het probleem met rondbreinaalden is altijd dat je precies de juiste lengte voor je breiwerk moet hebben. Als je bijvoorbeeld een kleine diameter breit (zeg 40 cm) dan is een rondbreinaald van 60 cm al te groot omdat niet alle steken op de naald passen. Je houdt zeg maar te veel naald over. Een trucje om toch een kleinere diameter te breien met een naald die eigenlijk te lang is, is de magic loop.

Ikzelf brei ook altijd liever met vier pennen, dus ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kijk anders eens op youtube onder 'magic loop', daar vind je veel instructiefilmpjes.

Succes ermee!

Chris

Rieke

Rieke

02-02-2012 om 14:47

Ik heb de strijd al opgegeven

Gister een avond zitten klungelen met die pennen. Nee niets voor mij. Heb nu gewoon weer rechte breinaalden en ga de kol idd gewoon aan elkaar naaien. Hoe gaat de luie wijven steek trouwens. De fimpjes op youtube waren trouwens wel leuk, maar allemaal van die breisters die al vinden dat ze het zo simpel mogelijk uitleggen. Terwijl ik er nog steeds niks van bakte haha. De rondbrei pen was maar 0,69 cent bij de Wibra, ik heb me gewoon laten verleiden tot iets wat ik nu al weer opgeef...

Luiewijvensteek

http://www.breienmetplezier.nl/breisteken.htm

Echt zo makkelijk!

Rieke

Ik leg t je wel bij de volgende forummeeting uit!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ideaal juist die rondbreinaalden!

als je aan het einde van een toer keert kun je er trouwens ook makkelijk een rechte lap mee breien. Vooral als het om grotere lappen gaat zit je veel minder snel met teveel steken op hè naald.
En als je veel reist, het neemt makkelijker mee en is t.o.v. Medereizigers socialer dan die uitstekende pennen. Helaas mogen ze niet meer mee in het vliegtuig.

Kleinere cirkel gast ook goed hoor, gewoon deel van de nylondraad tussen de steken uittrekken.

Bedankt!

Ik heb gegoogled op "Magic loop", wat een uitkomst, ik heb ook altijd ruzie met de breinaalden :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.