Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emmawee

Emmawee

13-12-2014 om 21:26

Rommelmarkt regio Leiden

Weet iemand in de regio Leiden een leuke rommelmarkt / vlooienmarkt waar je met een kraam vol kleding en speelgoed e.d. leuk zaken kunt doen? Zijn er sowieso mensen die ervaring hebben met het "op een rommelmarkt staan?"

Ik zag een vlooienmarkt - binnen - kraamhuur kostte € 25,=, dat leek me best fors. Nou goed, ervaringen zij zeer welkom. De IJhallen lijkt mij ook leuk, maar koud en ook € 25,= per dag. Daarmee haal ik de reiskosten er niet eens uit (ik moet dan een auto huren).
Graag tips en ervaringen. Mijn doel is een leuke dag, veel spullen kwijt en een zakcentje verdienen voor de kinderen. Met Koninginnedag / Koningsdag kunnen wij vaak niet.

groeten, Maw.

Carla

Carla

14-12-2014 om 00:06

site

Kijk even op de site van de gemeente, daar worden vaak alle programma's vermeld en dus ook waar en wanneer er vlooienmarkten zijn (niet te verwarren met hobbymarkten).
Welke leuk zijn weet ik niet, maar 25 euro voor een kraam betaalde ik ook al in 2007, dus dat bedrag is niet per se hoog.
Kleding kan hard gaan, maar je kunt er ook mee blijven zitten. Hetzelfde voor speelgoed, al kun je sommige dingen dan juist weer in de vroege ochtend heel goed kwijtraken voor de betere prijzen.
Handig is vooraf te prijzen, delen te hangen en delen te leggen, maar leg het niet op een berg, dan weet je zeker dat dingen niet worden opgemerkt die je anders misschien wel verkoopt. Dus schaf voor je kraam waslijnen aan en hang voor en achter aan kledinghaken je kleding in de "lucht".
Verwacht niet teveel hogere bedragen of wat jij het nog waard vindt.
Mensen komen naar de vlooienmarkt om voor een prikkie iets te kopen en daar moet je vanuit gaan: je raakt het kwijt, hebt een leuke dag en alles aan geld is meegenomen.
Het meest raak je kwijt in de vroege ochtend, dan komen de fanatiekelingen.
Als je markt tot 4 uur duurt, ga dan om zeker 2 uur al afprijzen en aanbiedingen doen,(5 halen 3 betalen bv) en geef bij een mooie aankoop iets anders gratis erbij.
Blijf je ermee zitten en is het goed spul, kijk of er een tweedehands winkel in de buurt is en geef hen bv je spullen zodat je er niet weer mee naar huis hoeft.

Barvaux

Barvaux

14-12-2014 om 09:11

tja

Leuk zaken doen kun je wel uit je hoofd zetten. De mensen die daar komen hebben vaak ook entree betaald en willen alleen maar bijna niets betalen. Je ziet het ook op mp, vroeger was je alles zo kwijt voor een leuk bedrag maar dat is allang niet meer zo. Ik zou daar zeker geen 25 euro voor uitgeven. Goed spul zet je op mp, maak pakketjes van dezelfde maat voor kleding.

Oja: zoek facebookgroepen in de buurt voor de verkoop, dat levert vaak veel meer op omdat mensen geen verzendkosten hebben.

Barvaux

Barvaux

14-12-2014 om 09:11

en reken ook jouw eigen tijd mee en de reiskosten, dan houd je niets over!

Emmawee

Emmawee

14-12-2014 om 10:10

Leuk zaken doen

Daarmee bedoel ik vooral dat d'r veel mensen komen. Ik vind Marktplaats veel teveel tijd kosten.
Ik ga liever een dag met mijn zoon op zo'n rommelmarkt staan. Ik hoef er niet rijk van te worden, maar €25,= voor een kraam lijkt mij een slechte start.

Barvaux

Barvaux

14-12-2014 om 10:28

klopt

25 is een slechte start inderdaad maar ja de organisatie moet de hal ook huren. Vaak heffen ze ook entree en dat trekt vaak alleen maar ouderen die het als uitje zien en vaak veel allochtonen of mensen met gewoon een heel klein budget. Al die groepen betalen dus gewoon niet veel en het valt dus vaak erg tegen.

Ik weet natuurlijk niet wat je hebt maar kleding loopt gewoon nooit zo lekker of je moet echt goed spul hebben maar dan heb jij weer een te hoog bedrag in je hoofd.

Verder: mp kost veel tijd zeg je maar je wil wel een dag op een rommelmarkt staan? Vreemd.

Emmawee

Emmawee

14-12-2014 om 10:52

Tijd

Ik heb veel goede spullen, die ik voor 1, 2 of 3 euro t stuk wil verkopen. Als ik dat via MP doe kost me dat veel tijd. Foto's maken, plaatsen en mails beantwoorden, pakketjes maken en versturen, mensen ontvangen voor de grotere spullen. En dat allemaal tussen de bedrijven door. Dat kost me echt meer tijd en vooral teveel versnipperde aandacht dan een dag rommelmarkt.
Ik vond net een leuke vrijmarkt in een speeltuingebouw... Op mijn verjaardag! Helaas.

Nastia

Nastia

14-12-2014 om 10:55

Vreemd?

Het op MP zetten is één ding, maar vervolgens krijg je weken lang mailtjes, telefoontjes, mensen die dingen op komen halen, administratie en tripjes naar het postkantoor. Met zo'n rommelmarkt weet je ook dat je er in één keer vanaf bent. Wat je niet verkoopt kan naar de kringloop of terug naar de vliering. Ik snap dat wel.

Rijswijk

In de Broodfabriek in Rijswijk is volgens mij ook elke maand een rommelmarkt. Check de site even. Maar aan een huur van 25 euro ontkom je denk ik niet, dus je mag blij zijn als je er iets aan overhoudt.

Carla

Carla

14-12-2014 om 12:14

Dat betaal je echt zo goed als overal, behalve voor de kindervlooienmarkten met kleedje op de grond. Maar dan raak jij ook de spullen die jij hebt niet kwijt, dat is een hele dag zitten om een paar speeltjes kwijt te raken bij wijze van.

De auto zou ik niet eens meetellen of maar half(weet niet wat het kost) maar zou ik zien als een vervoersmiddel dat je normaal ook nodig had voor een dagje uit (of trein). Kun je niet een dag een auto lenen van iemand en de benzinetank weer aftanken naderhand?

Zoetermeer heeft ook leuke markten, alleen moet je dan even wachten tot het voorjaar denk ik.

GS

GS

17-12-2014 om 14:56

Dagje Amsterdam op 27 april?

Zie startbericht. Dan kan maw dus net niet.

Emmawee

Emmawee

18-12-2014 om 20:01

Inderdaad. En daarbij...

Mag ik gokken dat je in Amsterdam woont, GS?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.