Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rolgordijntjes

In de kinderkamer heb ik rolgordijnen, slechts 3 jaar oud *maar* na een heel stil overgeslagen middagslaapje en een pot vaseline, heel lelijk geworden. Ik denk niet dat ik dat schoner krijg dan nu. Het zijn rolgordijntjes van de hema. Niet goedkoop. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was ergens of zelf nieuw stof op het mechanisme te doen. Er zit wel een lasnaad in de stof want het raam is 270 cm hoog oid. Wat zijn de ervaringen ermee ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hema?

Zouden ze bij de hema zelf geen nieuwe stof op het mechaniek kunnen zetten?

Philou

Philou

17-12-2010 om 14:24 Topicstarter

Triple

Dat doen ze helaas niet .

Karwei, gamma

even shoppen bij de bouwmarkt voor een nieuwe, is misschien nog wel de snelste en goedkoopste manier.

Marie

Marie

17-12-2010 om 21:12

Jan sikkes

hallo
Bij Jan Sikkes kun je (voor zover ik weet) rolgordijnstof "aan de meter" kopen.
http://www.jansikkes.nl/
Succes

Maxime.M

Maxime.M

18-12-2010 om 11:05

Geen gewone stof

Mijn moeder heeft ooit eens rolgordijnen 'opgeknapt' met gewone stof. Hoe netjes ze het ook heeft gedaan, het bleef raar oprollen en kreukelen. Je moet echt van die stijve harde 'stof' zien te kopen, misschien inderdaad bij zo'n Jan Sikkes, want met gewone stof, ook al is het wat stijve gordijnstof, dat lukte hier niet.
Of, ik zit nu gewoon even hardop te mijmeren, je kan misschien van dat tafelzeil kopen, zit ook op rollen, ik zie dat wel eens op markten en ook bij ons bij de stoffenwinkel. Dat zou denk ik wel gaan, maar weet niet hoe duur je dan uit bent, en of je dan niet beter gewoon een nieuw rolgordijn kan gaan kopen.

Philou

Philou

21-12-2010 om 12:16 Topicstarter

Moppeke

ik ga even kijken bij de bouwmarkten. Vorig jaar was het alleen mogelijk in hun assortiment maten te bestellen.. en onze ramen zijn niet gangbaar genoeg. Maar misschien is er wat veranderd!

Philou

Philou

21-12-2010 om 12:19 Topicstarter

Bedankt

voor alle tips, ik ga inderdaad even kijken. Sites zijn informatief! zelf heb ik nog gevonden: http://www.marjaweetraad.nl/post/1148583726/rolgordijnen-schoonmaken

wie weet.. krijg ik ze toch schoon!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.