Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijntje

Mijntje

16-12-2013 om 09:39

rolgordijnen of luxaflex in slaapkamer

De ramen in onze slaapkamer kunnen -ondanks goed luchten' wat vochtig zijn. De ikea-rolgordijnen om het goed donker te houden zijn dan ook nu aan vervangen toe.
Maar wat nu?

Zal ik houten luxaflex (voor vochtige ruimtes) kiezen, maar is dat wel donker genoeg? (vind ik wel mooi)
Of beter weer rolgordijnen om het donker te houden? En bestaan er rolgordijnen voor vochtige ruimtes?

Iemand een idee?

geen houten luxaflex

Ik heb jaren houten luxaflex van Ikea gehad. Nooit meer (dat ik ze jaren heb gehouden was om financiële redenen).

Om te beginnen: er is een reden dat je die dingen op plaatjes altijd in halfgesloten toestand ziet. Dan zijn ze prachtig. Haal je ze op, dan zit je met een enorm pakket hout bovenaan je raam, tenmisnte als je een fors raam hebt. Houten latjes zijn namelijk stukken dikker dan de aluminium lamellen van 'echte' luxaflex.

Omdat ze zo zwaar waren ging er nog het een en ander aan kapot ook, maar dat probleem zal je bij een duurder merk wellicht minder snel hebben.

Houten luxaflex sluiten ook minder goed af dan aluminium, en laten dus meer licht door, en daarbij laten luxaflex in principe altijd wat licht door vanwege de gaatjes (al zijn er dure types waar dat is opgelost).

Wij hadden serieuze lichtoverlast. Dat wende wel, maar als ik van vakantie terugkwam had ik er altijd de eerste nacht last van.

Kortom: geen houten luxaflex als je van een donkere kamer houdt en/of van plan bent die dingen regelmatig geheel open te doen.

Er bestaan rolgordijnen voor vochtige ruimtes (badkamer), zie de bouwmarkt. Of ze er ook zijn in verduisteringsuitvoering weet ik niet, maar ik vermoed eigenlijk van wel.

Overigens geldt voor rolgordijnen dat die alleen echt goed verduisteren als ze goed strak tegen de wand vallen, anders piept het licht er aan weerszijden langs (dat hadden we in de kamer van mijn zoon. Hij heeft nu gewone gordijnen nadat dat rolgordijn de geest gegeven had).

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

16-12-2013 om 11:05

hema

Hema heeft rolgordijnen en luxafles voor vochtige ruimtes. Zijn zelfs geschikt voor de badkamer.

Wij hebben ze en na 7 jaar zijn ze nog prima. Al gebiedt de eerlijkheid dat de gewone hema luxaflex na 7 jaar in de badkamer gehangen te hebben het ook nog prima doen.

De houten luxaflex ervaring van Temet deel ik. Al zijn ze bij mij nooit stuk gegaan. Ik doe ze zelden volledig open.

rolgordijnen!

luxaflex-achtigen zijn stofnesten!

Stenna

Stenna

16-12-2013 om 11:13

slechte ervaring rolgordijnen in badkamer

Wij hadden ze (onlangs!) van een duur merk, vochtbestendig gegarandeerd. Na 4maanden zaten ze vol schimmel en zwarte vlekken, ondanks voortdurend luchten en open raam in de badkamer. Nooit meer dus. Gelukkig wat het inderdaad garantie en kregen we het bedrag terug.

Mijntje

Mijntje

16-12-2013 om 11:39

dank!

O dank jullie wel. Ik ben meteen van het romantische idee van houten luxaflex genezen. Dan worden het weer rolgordijnen en ik zal eens googelen en kijken bij de hema!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.