Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suz@nne

Suz@nne

08-03-2012 om 19:22

Rolgordijn probleem!

Graag jullie visie:
We zijn druk bezig met een ruime zolderkamer om te toveren tot stoere kinderkamer.
Het is een kamer met een flinke dakkapel. Het raam in die dakkapel (228x120cm) heeft in het midden een kiepraam dat best ver open gaat.
Wat moet ik nu doen qua gordijn? Ik wil graag een rolgrodijn, maar ineens realiseer ik me dat dat kiepraam dat wel heel moeilijk maakt.
Is het een raar/lelijk gezicht als ik het rolgordijn zo ver naar voren hang, dat hij het openstaande raam niet zal raken? dan hangt hij wel ver over de vensterbank heen. Iemand hier ervaring mee?
Suus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Speciale

er zijn speciale rolgordijnen daarvoor, die op het raam bevestigd worden. Dan lopen ze langs een geleider zeg maar en hangen niet door.

Suz@nne

Suz@nne

08-03-2012 om 20:38

Lilian1

Dank voor de tip. Ik had dat idd al gezien op Internet. Maar dan heb ik 3 rolgordijnen voor één raam hangen. Dat lijkt me ook niet mooi. (en het begint dan ook een beetje buiten ons budget te vallen..)
Suus

Tip

Wij zijn hier ook mee bezig.
Je kan een plank/balk iets verder vanaf het raam op het plafond maken en hier je gordijnen aan bevestigen. Hierdoor voorkom je dat er nog licht naar binnen komt. Dit heb je wel als je rolgordijnen in het raam hangt.
Hier werden wij op geattendeerd door degene die de dakkapel gaat zetten.
Wij krijgen deze als het goed is volgende week en daarna gaan we ook gelijk aan de slag. Kan je dus geen foto's laten zien helaas.

Suz@anne

Is het een optie om 1 groot rolgordijn te nemen en die via geleiders naar beneden te laten lopen, een stukje voor het raam. Wij hebben op het werk van de ijzeren geleiders op de muur met zeg maar "in-kepingen" erin waar het rolgordijn dan in kan vallen,zodat je verschillende standen kan doen.

Merel

Merel

10-03-2012 om 15:13

Hier

He had ik net een heel berichtje getypt, sluit safari ineens af. Nou ja, wij hebben ook een kiepraam en het rolgordijn aan het plafond. Ten hoogte van de vensterbank, rolgordijn zou daar net voor langs kunnen als je het zo ver uitrolt (hoeft natuurlijk nooit) Ik denk dat dat ongeveer 20 cm vanaf het raam is. Als het kiepraam helemaal open gaat, op de uiterste stand (hij kan ook op kleinere standen) dan zie je het rolgordijn wel opbollen, maar vaak doe ik het raam een klikje dichter en dan gaat ie er net voor langs. Je ziet dan wel licht aan de zijkanten van het rolgordijn, maar dat vinden we niet erg, het hoeft niet pikdonker te zijn.

Ava

Ava

12-03-2012 om 16:50

Een idee?

Ik zag laatst bij iemand die weliswaar geen schuine wanden had, een eenvoudig sympathiek systeem waarvan ik mij afvraag of dat niet ook zou kunnen bij een schuin dakraam Het was een lap dikke stof met gestanste gaten erin, met zo'n rond ijzertje aan uitsteeksels. Ik vond het wel stoer staan. Er waren aan weerskanten op dezeflde hoogte haken.. en dan op verschillende hoogtes: aan weerskanten op 1 meter, op 1,5 meter etc.. Naar gelang de stand van de zon, vouwde ze het gordijn uit of vouwde ze het dubbel. En misschien is er zoiets mogelijk bij een schuin dakraam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.