Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pippe Lientje

Pippe Lientje

28-02-2013 om 12:32

Roest

wie weet hoe ik roest van zogenaamd roestvrijstalen badkamerartikelen afkrijg: zoals de wc rolhouder en de wcborstel houder? Liefst zonder dat ze losgeschroeft hoeven te worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

28-02-2013 om 14:43

Volgens mij

in Cola laten 'weken'.
Gr. Bibi

Merel

Merel

28-02-2013 om 14:46

Schuursponsje

Ik heb het hier ook wel eens op 'roestvrijstalen' dingen en dan ligt de roest er eigenlijk los op, of er is een heel klein krasje in de coating gekomen, waar het dus nu wel gaat roesten. Over het algemeen krijg ik het er heel makkelijk af met een schuursponsje.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-02-2013 om 14:49

Zout met citroen

Papje van maken, in laten trekken en afnemen.

Rosa van der Zanden

Hombre

Hombre

01-03-2013 om 12:52

Kofschip

"zonder dat ze losgeschroeft hoeven te worden?"

je hebt vast netjes aan het kofschip (of het fokschaap) gedacht toen je het opschreef, maar het is toch verkeerd. Want 'schroef' eindigt weliswaar op een F, maar de stam van het werkwoord 'schroeven' eindigt op een V ('schroev') en dus schrijf je 'geschroefd' met een D.

bibi63

bibi63

01-03-2013 om 14:22

Zo zo hombre

Krijgt Pippe Lientje nu Nederlandse les van je? Beetje vage posting van jou.
Bibi

Hombre

Hombre

01-03-2013 om 17:51

Is maar hoe je het bekijkt

Ten eerste is het heel concreet.

Ten tweede is het iets wat veel mensen niet weten c.q. zijn vergeten. Ik heb het ook pas een paar jaar terug (her)ontdekt.

Dus, wat is het probleem?

Ik leerde pas nog van iemand hoe ik mijn veters (goed) moet strikken. Had ik bijna 50 jaar fout gedaan!

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2013 om 18:42

Welnee hombre ot

Dat is onzin, er zijn meerdere manieren om veters te strikken hoor...

Hombre

Hombre

01-03-2013 om 21:21

Onzin?

"Dat is onzin, er zijn meerdere manieren om veters te strikken hoor..."

Natuurlijk. Er zijn ook meerdere manieren om woorden te spellen. Sommige zijn goed en sommige zijn fout.

Bij veters is het simpel. Een veter die uit zichzelf losgaat is fout. Een veter die een extra 'dubbele knoop' nodig heeft om vast te blijven zitten is fout.

Haha hombre

Weer roomser dan de vorige paus
En de hoofdletters skip ik expres..

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2013 om 10:03

Hombre

Er zijn ook meerdere goede manieren....zelfs om veters te strikken.

bibi63

bibi63

02-03-2013 om 15:48

Nou hombre

Ik zau het toch egt niet leuk vinden als ik ongevraagt op ieds dergelijks wort gewezen. Je geefd niet eens antwoort op haar vraag..... Overigens kan je je lol op als je behoefte hebd aan dergelijk commentaar geven: lees eens alle postings en let op de spelling. Succes zau ik zeggen.
En verder, even serieus, er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat Pippe de regels van het kofschip niet kent. Als ze er over na zou denken, is er een zeer grote kans dat ze het echt wel zou weten. Net als dat veel mensen 'het betekend' schrijven. Dat is automatisme omdat je het in die versie (voltooiddeelwoord) vaker tegenkomt en men geneigd zijn het in de gauwigheid zo te schrijven.
Bibi

Hombre

Hombre

02-03-2013 om 21:17

Bibi

"En verder, even serieus, er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat Pippe de regels van het kofschip niet kent."

Ik schat in dat ze de regel wel kent, maar dat ze de regel toepast op de 'f' in plaats van de stam 'v'. Da's niet vreemd, want dat doen heel veel mensen verkeerd, incl. ikzelf nog niet zolang geleden.

"Als ze er over na zou denken"

Maar da's juist het punt. Dit is een fout die mensen maken die er juist *wel* over nadenken. Mensen die niet nadenken maar hun gevoel volgen schijven het waarschijnlijk wel goed.

Ik zou er persoonlijk wel blij mee zijn geweest als iemand me erop had gewezen, maar ja, ik vind het dan ook leuk om af en toe iets bij te leren. Andere mensen kunnen daar weer heel boos over worden...

Pippe Lientje

Pippe Lientje

03-03-2013 om 00:43

Precies hombre

gelukkig maar dat dit forum anoniem is. Ik sta mij er altijd op voor dat ik meestal foutloos schrijf, maar nu ging ik toch de mist in. Met verhuizen, dat is ook zo'n valse. maar toch bedankt!

Automatisme?

Dat mensen 'het betekend' schrijven, is anders wel een vrij recent verschijnsel. Tien jaar geleden zag je dat echt niet.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

03-03-2013 om 15:55

Maar...

...hoe krijg ik die roestvlek van mijn rvs messen af...? Ook zout en citroensap? Het staadt zo lelijk en ik ben ook bang dat ze beschadigdt raken als ik te fanatiek met iets agressiefs poets (het zijn van die hoogglanzende Haags Lofje-messen)...

(voor de zekerheid maar even dt gebruikdt; gelieve de foute letter weg te strepen; ik was ooit een ware kofschipkapitein, maar met het klimmen der jaren verlies ik mijn spellingsvaardigheden...)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-03-2013 om 18:54

Niet echt poetsen, spul maken en er op doen en in laten trekken. Je kan het eventueel 'scrubben' en dan afspoelen. Ik heb zo alle geërfde verroeste bakvormen en koekuitstekers goed gekregen.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.