Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marga

Marga

18-11-2017 om 15:25

Rits zonder lopertje/ stoppertje?

Leuk jasje gescoord via MP. Zit er wel een rits aan maar zonder loper/stopper. Zou ik dat gewoon kunnen kopen bij een fourniturenzaak? En er zelf aanmaken? Dus zonder dat er een hele nieuwe rits ingezet moet worden?

rode krullenbol

rode krullenbol

18-11-2017 om 16:04

Helaas ...

Dat kan niet. Er is wel een apparaatje te koop waarmee je ritsen kunt repareren die nog wel compleet zijn.

Triva

Triva

18-11-2017 om 16:13

nou

Van de week kwam ik op fb een filmpje tegen van een loper die je er zo opschuift. Het was reclame dus ik kan het nu niet meer vinden maar je kon dat spul zo uit Azië laten komen.

kleermaker

Onze Turkse kleermaker heeft een bak vol lopers van ritsen, ik heb daar wel eens geluk gehad en een passend exemplaar gevonden. Zette hij hem er ook nog gratis op voor me. Hetzelfde een keer gehad jaren geleden bij de fourniturenkraam op de markt.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-11-2017 om 16:20

Nou ...

Dat is nog eens goed nieuws!

margaretha

margaretha

18-11-2017 om 16:30

je bedoelt dat ding

dat de 2 ritsdelen samenvoegt? Helemaal bovenaan aan de ene kant (opletten welke, nl waar het "vaste"deel van de rits zit, waar je het andere deel aan de onderkant inschuift voordat je de loper omhoog trekt) een heel klein stukje wegknippen . Daar kun je de loper van een andere rits (of losse loper zoals ik laatst gekocht heb bij de lidl) omlaag schuiven. Daarna een klein kraaltje of met veel extra knopen de rits zo maken dat je de oper er niet af kunt schuiven. Kost je mogelijk een rits, maar kan een minder lange zijn dan voor een jas nodig is En je hoeft er geen nieuwe in te zetten, sneller klaar

Marga

Marga

18-11-2017 om 17:52

okay dan

Goed nieuws allemaal. Eerste zet is toch naar de Turkse kleermaker in de straat te gaan want wat Margaretha allemaal voorstelt, zie ik nog niet overheen.
Verkoopster beweerde overigens dat het zo hoorde en voor de sier was. grmbl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.