Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

04-10-2015 om 11:55

Reunie, en eten. Wat is handig.

Komende zaterdag hebben we een familiereunie, van ongeveer 40 personen. De bedoeling is om een chinees restaurant eten te laten leveren. Hoe moeten ze dat aanleveren? In buffetbakken of in bakjes? We hebben vooraf een programma, de kans dat dat uitloopt is klein.

Lusithania

Lusithania

04-10-2015 om 12:52

Bij ons

Wij hadden voor onze familiedag ook de Chinees geregeld voor ruim 30 personen.
I.v.m. drukte in het restaurant kon je het of om 17 uur laten bezorgen of om 20 uur.
Het werd gebracht in buffetbakken met een warmhoudbrandertje eronder, de dag erop werd het ook weer opgehaald.
Dat was wel handig met het drukke programma.
Als je het zelf gaat halen dan kost het veel tijd, auto, wachtrij, klaarmaken.

Krullevaar

Krullevaar

04-10-2015 om 13:23

ik zou

ook 1 van de standaardrijsttafels in shaving dishes laten komen. Niet voor 40 personen aanmodderen met plastic bakjes. Je kan dan ook rustiger eten.

Jamie

Jamie

04-10-2015 om 13:27

Hier

Mijn schoonzus deed dat ook voor een wat kleiner aantal mensen (15) en het werd inderdaad met gastronoombakken met een brander er onder geleverd. Ideaal! Zij moesten wel zelf afwassen en terugbrengen.

2 soorten bakken

Chafing dishes (die warmhoudbakken) voor de presentatie, en als ze er nou tien ofzo van die lege afhaalbakjes bij willen geven kan je daar de restjes in doen

Die kleine bakjes staat lelijker, schept onhandiger (houdt de boel op) en geeft veel meer rommel. Warmhoudbakken dus.

Veel plezier

Temet

Jamie

Jamie

05-10-2015 om 08:54

Temet

Dat zijn dus (in het Nederlands) Gastronormbakken

aha

Jamie, is het nou gastronormbakken of gastronoombakken (je gebruikt 2 verschillende spellingen, eentje is vast een tikfoutje)? Niet dat ik ze nodig heb, maar nu ik dankzij jou net een nieuw woord heb geleerd leer ik het wel graag meteen goed.

Groeten,

Jamie

Jamie

05-10-2015 om 21:10

Yaron

Yaron

08-10-2015 om 20:26

Chafing dish

De bakken noem je gastronormbakken, maar de houder met brander en deksel noem je chafing dish, in de horeca ook de standaardnaam als je het compleet gebruikt.

Bij chinees zou ik het zeker in de chafing dishes laten serveren en niet in de plastic bakjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.