Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tante Sidonia

tante Sidonia

27-12-2014 om 10:12

reistwijfel....

Zal ik wel of niet een autorit van bijna anderhalf uur ondernemen van Noord-Holland naar Gelderland, voor een verjaardag?
Natuurlijk ook terug nog 1.5 uur. Ik had me erop verheugd, maar nu met de gladheid....

Juno

Juno

27-12-2014 om 10:32

Bij twijfel

Niet gaan.
Maar goed, dat is mijn mening.

four

four

27-12-2014 om 10:34

hoe is je auto en waar moet je langs?

Gaat het voornamelijk om snel- en doorgaande wegen en heb je winterbanden dan zou ik het wel aandurven. Hangt natuurlijk ook af van je eigen rijervaring.

Moet je langs veel wegen waarvan je denkt dat ze niet gestrooid worden dan zou ik thuisblijven.

Tine Winkel

Tine Winkel

27-12-2014 om 10:43

en plan B

Kun je evt daar overnachten of is dat uitgesloten. Kun je met goed fatsoen toch eerder weg? Is er evt een tweede chauffeur? Allemaal dingen die bij mij ook zouden meewegen in de beslissing.

Sneeuw

Gelderland heeft nu een dik pak sneeuw. Tsjor

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-12-2014 om 10:50

Is er code rood?

Dan zou ik het niet doen. Anders zou ik het aflaten hangen van inderdaad: je auto, je banden, en de rijomgeving.

Ik zou met dit weer liever naar Zuid Limburg rijden dan hier naar de stad. Grote kans dat de snelwegen alweer helemaal vrij zijn.

Moni

Moni

27-12-2014 om 10:55

Fileberichten al gezien GInny?

Zuid Limburg is slecht bereikbaar. Veel files. Treinen hebben ook problemen.

Ik zou de fileberichten in de gaten houden en alleen overdag willen rijden. In de avond kan al dat vocht opvriezen. Dan wordt het pas echt glad.

Katniss

Katniss

27-12-2014 om 11:07

Ja hoor

Maar ik laat me niet snel tegenhouden. Mijn zusje heeft wel eens met drie pannen soep gezeten op haar verjaardag. Ik was ziek en de rest had afgebeld vanwege sneeuw (allemaal op minder dan 10 km reizen). Het jaar daarna ben ik door de sneeuw geploegd en toen was ik de enige

Katniss

Katniss

27-12-2014 om 11:09

Rotterdam

Ik moet vanavond richting Rotterdam. Sneeuwt het daar ook?

Vlaardingse

Vlaardingse

27-12-2014 om 11:14

nu sneeuwt het In vlaardingen

zie titel.

Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 11:34

natte sneeuw en gewone sneeuw

Door natte sneeuw over snelwegen is geen probleem als ze het niet aan kunnen met strooien is het een ander verhaal. Het is ook nogal een verhaal of je diep of niet diep Brabant in moet en of je nog veel over binnenwegen moet, hoe ervaren je bent etc

Katniss

Katniss

27-12-2014 om 11:38

Wat een verschillen

Hier, omg Haarlemmermeer, is het alleen maar gestaag aan het regenen. Bah! Ik ben benieuwd of ik vandaag nog sneeuw ga zien.

Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 11:46

hmm

Ik zie op fb allemaal foto's van flinke pakken sneeuw in Noord-Brabant... kweenie hoor maar als je nu nog moet gaan ga je waarschijnlijk pas na het eten terug. Het blijft wel de hele dag boven nul maar ja dat zegt ook niets.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-12-2014 om 11:49

Nee nog niet gezien

Maar ik heb veel vertrouwen in de strooiers. Geef ze even een uurtje en de snelwegen zijn weer vrij.
Hier in de stad loopt het vaak chronisch vast.

off topic

Ik vind het woord reistwijfel wel heel mooi, met een korte ei en een lange ij!

Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 19:47

Moedermop

Ja inderdaad, mooi woord voor 2015...!

tonny

tonny

27-12-2014 om 19:49

reistwijfel

Inderdaad mooi woord. Mooier dan rijtwijfel.

Morgen hebben wij vanuit regio Drechtsteden een verjaardag in Oost Groningen. Ik denk niet dat dat wat wordt. Mensen met verjaardagen in deze tijden van het jaar kunnen het best een deal sluiten met de plaatselijke Chinees. Want inderdaad, je weet nooit wie er komt, ook al zijn ze het zeer van plan.

Katniss

Katniss

27-12-2014 om 21:46

Ging prima

Vanaf Den Haag en zuidelijker heeft het gesneeuwd maar er is prima te rijden.

Moni

Moni

27-12-2014 om 21:51

Vanaf Utrecht waren er problemen

Misschien was de sneeuw het probleem niet maar wel de vele ongelukken. Vanaf de hoogte Utrecht richting Zuiden waren er veel files en zelfs wegen afgesloten. Op de lokale weg ging het inderdaad prima, ondanks sneeuwval tot ongeveer 17.00 uur.
Het openbaar vervoer richting Zuiden was ook hopeloos. Mijn kind heeft 4 uur gereisd terwijl het normaal in 1.45 uur kan.

Moni

Moni

27-12-2014 om 21:51

Vanaf Utrecht waren er problemen

Misschien was de sneeuw het probleem niet maar wel de vele ongelukken. Vanaf de hoogte Utrecht richting Zuiden waren er veel files en zelfs wegen afgesloten. Op de lokale weg ging het inderdaad prima, ondanks sneeuwval tot ongeveer 17.00 uur.
Het openbaar vervoer richting Zuiden was ook hopeloos. Mijn kind heeft 4 uur gereisd terwijl het normaal in 1.45 uur kan.

Astrid

Astrid

28-12-2014 om 10:55

Gisteren

Van Den Haag naar Zoetermeer, relatief korte afstand natuurlijk, dat ging prima. Geen vallende sneeuw en wat er lag was hooguit in de stad wat in de bochten; snelwegen waren sneeuwvrij. Wel veel last van pekel op mn ramen, wat het zicht verslechterd.

tante Sidonia

tante Sidonia

28-12-2014 om 11:12

toch gegaan...

Ondanks de reistwijfel....! Geen problemen op de terugweg. Heenweg was enigzins lastig met de sneeuw. Maar ging prima!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.