Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puck

Puck

10-12-2011 om 00:02

Reisgeschiedenis ov-chipkaart bekijken

Oudste reist soms met de bus naar school en is niet zo precies met uitchecken vermoed ik. Zowel op de anonieme kaart als op zijn persoonlijke kaart is er saldo "verdampt". En natuurlijk weet hij "echt niet hoe het komt, ik weet zeker dat ik het goed gedaan heb" Ik wil dus op de website van connexxion nakijken wat zijn reishistorie is. De enige info die ik kan vinden is dat je daarvoor een account moet aanmaken. Dat heb ik dus braaf gedaan en dan houdt het op. Ik kan er niets mee, ook geen kaartnummer toevoegen ofzo. Wat een waardeloze website! Zelfs de zoekterm reishistorie (die de digitale helpdesk zelf aangeeft) levert geen enkele hit op. Wie weet hoe ik bij Connexxion de reishistorie van de kaarten kan opvragen. Ik heb al een mailtje naar Connexxion zelf gestuurd, maar zij "streven ernaar om binnen 15 werkdagen te beantwoorden". Ik vermoed dat ik hier op het forum binnen 15 uur een passend antwoord heb

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andere website

ik check reisgeschiedenis via www.ov-chipkaart.nl , via mijnov. Alle transacties, van alle maatschappijen.

henk57

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-12-2011 om 09:13

Ov-chipkaart.nl

Inderdaad, je moet gewoon op de site van OV-chip zijn. Daar zie je alle transacties, dus waar en wanneer je hebt in- en uitgecheckt, wanneer je je saldo hebt opgewaardeerd etc.

Merel

Merel

10-12-2011 om 13:41

Niet met anonieme kaart?

Maar dat kan dus niet met een anonieme kaart zie ik (op die site van ov) hoe moet je dan controleren of het goed is gegaan?

Merel

Bij een anonieme kaart kan je je transacties controleren op die automaten waarop je ook je kaart kan opladen.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

12-12-2011 om 08:53

Temet

Maar zie je dan alleen het saldo wat er op je anonieme kaart staat of kan je ook je reishistorie checken. Saldo heb ik namelijk niet zoveel aan, ik weet dat er te weinig opstaat, maar ik wil dus weten hoe dat gekomen is.

Rolt een bonnetje uit

Puck, in Rotterdam kreeg ik een bon met de laatste 10 transacties uit die automaat.

Vic

Vic

12-12-2011 om 10:29

Klopt

Via het apparaat waar je je kaart kunt opwaarderen, kun je ook een bon uitdraaien met je laatste 10 reisbewegingen.

Puck

Puck

12-12-2011 om 10:47

Oke, daar kan ik wat mee

Kaarten moeten toch opgewaardeerd worden dus ik zal vanmiddag wel eens kijken of we die automaat zo ver krijgen dat hij zo'n bonnetje wil uitspugen.
Dank jullie wel, ik had wel gelijk: het forum is veel sneller dan het OV

Puck

Puck

13-12-2011 om 08:23

Schade viel mee

Gistermiddag dus beide kaarten eens in de automaat gestopt en de schade viel wel mee. Voor een busritje betaal je 4 euro bij aanvang en het busritje is 2.21 of 1.67 bij daltarief. op beide kaarten is hij 1x vergeten uit te checken voor zover ik kan nagaan bij de laatste 12 transacties. Wat er daarvoor gebeurt is weet ik niet, dat moet ik nog opvragen dus. Dat printen was overigens niet echt een optie, je kan hier alleen per transactie een bonnetje printen, geeen overzichtje ofzo.
Ondertuseen had ik ook al antwoord van connexion: ik moest maar bellen met ov-chipkaart. Dat is nog eens een lekker antwoord op een concrete vraag......

tonny

tonny

13-12-2011 om 18:27

Blonde vraag

dus de bus rekent niet op alle uren van de dag hetzelfde tarief? Wanneer zijn die daluren dan? Hoef je daarvoor niet een of ander abonnement te hebben?

Ik heb al sinds mensenheugenis een dalurenkaart voor de trein, maar wist niet dat de bus ook aan daluren doet.

Puck

Puck

14-12-2011 om 08:52

Tonny

net als met de trein kan je hier ook voor de bus een dalurenkaart aanschaffen. Hij kreeg die vorig jaar cadeau bij aanschaf van een gepersonaliseerde kaart. Normaal betaal je daar iets van 17,50 voor. En ik heb geen idee of dat alleen voor connexion geldt of een landelijk iets is. Ik krijg steeds meer het idee dat alle vervoersmaatschappijen hun eigen assortiment hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.