Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Regenjas voor op de fiets

Net als Snuggle's sta ik ook voor mijn eerste autoloze herfst en winter. Voor op de fiets wil ik daarom een regenjas kopen. Liever geen regenpak wegens een hoop gedoe met die broek aan en uit. Het gaat ook alleen maar om korte stukjes naar de winkel enzo. Is een lange jas handig? Flappert die niet om je benen? Ik zit aan iets als dit te denken: http://tinyurl.com/8bvbej7 Ik wil meteen een goeie en mooie kopen waar ik de komende jaren mee door kan. Maar ik heb nog nooit met zo'n lange jas gefietst dus ik vraag me af of dat wel lekker fietst?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
regenbui

regenbui

25-09-2012 om 13:37

Bij halfords

zouden ze zulk soort jassen verkopen. Een collega heeft er een en ik denk erover om er zelf ook een aan te schaffen.

tonny

tonny

25-09-2012 om 15:17

Oh ja, die is leuk

maar zou voor mij veel te lang zijn, ik ben maar 1.53.

Meestal pak ik een poncho. Kan lekker snel over iets anders heen en is niet zo benauwd. Een regenpak doe ik alleen voor echt langdurige zware regen, ik heb zo'n hekel aan die regenbroek.

MariaV

MariaV

25-09-2012 om 15:45

Leuke jas

Ik stelde hier een tijdje geleden dezelfde vraag en kreeg de tip om te kijken op www.happyrainydays.nl En daar ben ik inderdaad geslaagd.
Maria

Smiley69

Smiley69

25-09-2012 om 16:23 Topicstarter

Maar lang of niet?

Dank voor de tips waar te kopen maar ik zit nog met de brandende vraag of een lange jas handig is op de fiets of dat ik beter voor een trenchcoat of parkamodel kan gaan? En lang is dan in de zin van kuitlang.

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2012 om 17:32

Benen

Ik denk dat je benen dan nog wel nat worden. In de zithouding wordt zo'n jas een stuk korter.

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2012 om 18:29

Tip regenbroek

Ik heb een hele handige regenbroek die je supersnel aan en uittrekt, met wat gespjes en klittenband. Van rainmates. De achterkant van je broek is niet bedekt, alleen als het kei en keihard regent houd ik het hiermee niet droog

jutter

jutter

26-09-2012 om 09:13

Toch regenbroek, maar

dan een korte. Ik gebruik rainlegs, zelfs toen het maandag noodweer was met zware regen en wind, bleef ik lekker droog, zonder het zweterige gevoel aangezien met mijn rainlegs alleen de bovenkant bedekt is (soort cowboybroek eigenlijk). Ik fiets 10 km naar mijn werk (en terug), dus ervaring genoeg. Voor een goed jack met een goede capuchon!, kijk bij decathlon of de lidl en de rainlegs kan je bij de anwb kopen.

succes

jutter

jutter

26-09-2012 om 09:17

Oeps, dubbel

Ik zie dat mijn tip al was gegeven. Ach in ieder geval 2 tevreden klanten.

Rafelkap

Rafelkap

26-09-2012 om 14:06

Rok

En van het merk dat ik noemde zag ik dat ze ook een rok-variant hebben. Ziet er ook handig uit.

Smiley69

Smiley69

27-09-2012 om 13:11 Topicstarter

Maar maar maar

Maar blijft de vraag, lang of niet? Is een lange jas hinderlijk bij het fietsen?

lennest

lennest

30-09-2012 om 22:07

Regenjas

Ik heb een lange regenjas met een extra stuk 'stof' vanaf de knieën: dat fietst een stuk makkelijker, van Agu geloof ik, de jas is een jaar of zes oud. Het was een dure jas, maar ik heb er al veel plezier van gehad. Wel een grote maat zodat ik er een warme jas/vest onder kan dragen in de winter. Oh en lekker lange mouwen die over het handvat van de fiets vallen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.