Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

24-08-2015 om 14:45

regenbroek met flap over de schoen

Geen idee of ik het zo goed omschrijf, maar wie weet waar kan ik een regenbroek kopen met een flap eraan die over je schoenen valt?

Hortensia

Hortensia

24-08-2015 om 15:46

decathlon

Stomtoevallig toen ik vanmorgen sportkleding voor de kinderen bestelde zag ik zo'n broek met flap langskomen. Bedoel je deze?
http://www.decathlon.nl/regenbroek-5-zwart-id_8129813.html

en dan heb je ook nog overschoenen

Bij fietsenboer en ANWB zijn ook regenoverschoenen te koop. Ik ben lyrisch over die dingen, maar ik had die Agu-regenbroek nog nooit gezien. Die is misschien ook wel goed.

Bij die van Decathlon staat dat die voor korte verplaatsingen op de fiets is, wat mij persoonlijk niet zo veel vertrouwen geeft in de waterdichtheid.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

25-08-2015 om 10:50

Jamie en Temet

Ik heb van die losse overschoenen waar ik altijd ruzie mee heb, geen idee waarom, maar het lukt gewoon niet. Die Jamie noemt, die bedoel ik. Ik ga 'ns kijken waar ik die broek als allergoedkoopste kan vinden, dank!

Iennest

Dit soort overschoenen? http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/regenhoes-schoenen.html

Ik heb er nooit ruzie mee. Wel zijn ze inmiddels behoorlijk gesleten en zolangzamerhand aan vervanging toe.

Wat ik éen keer geprobeerd heb, maar iedereen afraad, zijn die plastic-zakachtige dingen die ze voor 1 euro bij Blokker verkopen. Mij te link, je voeten glijden veel te makkelijk van de pedalen.

Succes met het zoeken naar De Broek. laat even weten waar je m uiteindelijk gevonden hebt, ik moet ook weer eens een nieuwe broek vrees ik, dit ziet er best handig uit.

Groeten,

Temet

Lusithania

Lusithania

25-08-2015 om 13:56

zelf maken

Zo vaak gebeurt het niet dat je voeten nat worden tijdens het fietsen.
Als je twee stevige plastic tassen om je voeten doet en vastzet met een postelastiek om je enkel (bij mij knelt dat niet), heb je voor die enkele keer een snelle goedkope oplossing.

Noet

Noet

25-08-2015 om 14:16

Lusithania

Dat gebeurt juist heel veel, het water loopt van je broek af, zo je schoenen in.
Het nadeel van regenbroeken ansich is al dat ze veel te korte pijpen hebben, dus je broek wordt altijd nat. En dat blijft dan zo lekker langs je enkels soppen.

Plastic tassen zijn veel te glad op je trappers en heb je er al eens een stuk mee gelopen?
Tijdens onze fietsvakantie hebben we op een gegeven moment gewoon besloten de regenbroeken niet meer te gebruiken en te gaan fietsen in korte broek en sandalen, dan konden we op de camping een droge broek en schoenen aantrekken.

lennest

lennest

25-08-2015 om 14:21

regenschoenen

Ik heb aangepaste en dus heel dure schoenen waar ik anderhalf jaar mee moet doen. Ik doe er dan ook alles aan om de schoenen een beetje netjes te houden. Van een lange regenjas of een gewone regenbroek loopt het water zo m'n schonen in en dan haal ik die anderhalf jaar niet. Ik wil dan ook zeker weten dat de schoenen droog blijven. Bovendien vind ik het doodeng om gewone plastic zakken over mijn voeten te doen, het idee dat ik kan uitglijden, brr, ik moet er niet aan denken!
En hoe vaak gebeurt het dan ik met regen op de fiets zit? Nou, deze week al drie keer en het is pas dinsdag: gisterochtend, gistermiddag en vanochtend.
Van de broek die Jamie voorstelt, moet ik nog even nagaan of de zijkant open kan, da's een stuk makkelijker met aantrekken. 't is wat als je moeilijke voeten hebt! (Waarschijnlijk daarom ook de ruzie met de overschoenen, Temet!)

Lusithania

Lusithania

25-08-2015 om 15:07

Noet

Mijn reactie was waarschijnlijk niet zo duidelijk. Als het zo hard regent dat je bang bent dat je schoenen en voeten echt nat worden, dan gebruik je natuurlijk ook een regenbroek (plus jas).

Noet

Noet

25-08-2015 om 17:38

Lusitania

ik heb het juist over een regenbroek waar het water zo vanaf loopt. Een gewone broek absorbeert nog een beetje, duurt het natte sokken krijgen iets langer.

Liesbeth

Liesbeth

28-08-2015 om 00:17

decathlon versie die meer op de agu lijkt...

http://www.decathlon.nl/regenbroek-stad-300-kind-id_8328954.html
Handig dit forum! Deze broek heeft een flap die groot genoeg lijkt en ook in de pijp kan zitten. Dat lijkt me ideaal voor de scholieren en niet half zo kostbaar als de AGU versie. Ik gebruik zelf weleens overschoentjes maar neem die toch niet zo vlug mee als een broek als er regen voorspelt wordt.En omdat er dan zowel schoen als broekspijp om mijn onderbeen zit wordt het wel broeierig als het niet heel koud is...

waterdichtheid

Ziet er geweldig uit en is ook heel netjes geprijsd. Alleen in kindermaten, maar een niet te brede vrouw van 1.65 ofzo kan waarschijnlijk prima uit de voeten met de grootste kindermaat. Als je verder leest lijkt het er wel op dat die broek bij echte serieuze regen niet voldoet. Ook vermoed ik dat dit geen ademende stof is, dus erg zweterig zit. Mijn voorlopige conclusie: wie slechts af en toe een regenbroek nodig heeft voor een kort ritje is hier waarschijnlijk prima mee geholpen, wie regelmatig en/of op lange stukken een regenbroek moet dragen is waarschijnlijk toch beter af met de helaas veel duurdere Agu. Hoewel ik trouwens niet meer weet of die Agu van ademende stof was.

En wat betreft ademende stof: uiteindelijk zit alle regenkleding zweterig, maar de ademende variant is imho aanzienlijk prettiger dan het echte plastic.

Groeten,

Temet

Jamie

Jamie

28-08-2015 om 10:21

Daarbij

Als je een regenbroek aantrekt terwijl er al druppels op je broek zitten heb je weinig aan ademend of niet. Eigenlijk moet je die broek dus aantrekken als je nog droog bent en trek dan ook een dunnere of kortere broek aan, het is nu eenmaal warmer dan zonder regenbroek. Geldt ook voor de regenjas: geen jas óver je gewone jas, veel te warm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.