Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

18-11-2012 om 11:46

Reflectietape

Ik wilde op de fietsen van mijn kinderen wat reflecterende tape plakken, zodat ze in het donker nog beter zichtbaar zijn. Nu zie ik dat die tape ook in het zwart bestaat en dat dit dan wit oplicht. Dit valt het minste op overdag (kinderen zijn pubers, dus opvallende reflecterende tape op je fiets is gênant, en ze hebben zwarte oma fietsen) weet iemand waar je dat een beetje betaalbaar kan vinden? Ik heb al wat gegoogled, maar ben nog niet naar winkels geweest hoor, ik zie alleen dat het behoorlijk prijzig is (dat lees ik op fora van motorrijders) dus ik ben benieuwd of iemand hier iets weet toevallig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

18-11-2012 om 16:51

Ook gezocht

Via motorwinkel vond ik wat tape die eigenlijk bedoeld was voor op de helm. Deze tape bleef niet op de fiets zitten.
We zijn toen overgegaan op fietstassen met reflectie. Mij ging het vooral om de zichtbaarheid van opzij.Toen het erg mistig was, viel mij op dat ik fietsers helemaal niet kon zien.
Mijn puber vindt de fietstassen geen probleem, wel makkelijk eigenlijk voor andere dingen dan de rugzak van school.

Merel

Merel

18-11-2012 om 17:24

Oh nee

Nee fietstassen willen ze niet, soms moeten ze mijn oma-fiets lenen (identiek aan die van hun maar dan met fietstassen ) en dan moeten die eraf (doe ik niet) maar nee, niet op hun eigen fiets dus.
Hmm, jammer dat die tape dan niet bleef zitten zeg? Ik googlede trouwens vanmiddag en kwam een fietsenfabriek tegen die tegenwoordig aflevert die gespoten zijn met reflecterende verf, dus de gehele fiets licht op in het donker, dat lijkt me wel wat!

Dit?

Ik kwam reflectiedingen voor de spaken tegen. Misschien een goed alternatief? Denk dat ik ze voor mijn puber ga kopen.

http://www.halfords.nl/shop/fietsaccessoires/fietsverlichting/107009

Merel

Merel

18-11-2012 om 19:06

Leuk

Ja dat met die spaken ga ik ook maar kopen denk ik, dat is een goed alternatief. Meteen ook even op zoek naar (weer) een goede achterlamp. De fietsen hier moeten buiten staan en iedere keer lopen de achterlampjes waterschade op en dan doen ze het niet meer. Raar want het voorlicht heeft dat probleem nooit. (en we hebben hier al een hele lading van die witte en rode lampjes liggen van de hema/blokker, voor noodgevallen) nou ja, de witte hou ik altijd over, heb meer rood nodig eigenlijk.

P

P

18-11-2012 om 19:46

Annet

Vanaf opzij zijn ze juist zo goed zichtbaar door de reflecterende wielen, dat viel mij juist van de week nog op toen ik in de mist reed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.