Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisanne

lisanne

09-10-2014 om 11:31

recht van verzet

Als ik gebruik wil maken van recht van verzet moet ik dat dan per bedrijf doen of is er ook een algemeen iets zoals wel bij het bel-me-niet-register het geval is? Ik word tenminste niet meer lastig gevallen door bedrijven waar we niets mee van doen hebben na inschrijving van het bel-me-niet-register maar bedrijven waar we zgn warme contacten mee hebben, bellen nog steeds. En moet ik dat ook per telefoonnummer doen? Want we hebben behalve vaste telefoon ook nog diverse mobiele nummers. Zijn we straks van dat geleur via de vaste telefoon af, begint t natuurlijk via de mobiele telefoon, zul je zien.

lennest

lennest

09-10-2014 om 16:26

volgens mij per bedrijf

Ik heb via het bel-me-niet-register laten registreren dat ik niet gebeld wil worden, maar bij al die bedrijven waar ik nu of ooit klant ben/was, hebben het recht mij wel te bellen tenzij ik gebruik maak van mijn recht van verzet.
Dit zegt internet:
"Indien uw telefoonnummer geblokkeerd is in het Bel-me-niet Register, mogen bedrijven of organisaties u niet meer ongevraagd telefonisch benaderen met een aanbod. Tenzij u klant bent of geweest bent van het betreffende bedrijf of organisatie. Of indien u gevraagd hebt om het telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een prijsopgave of bij een enquête.

In ieder telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Op het moment dat u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), dan kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’. Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren. Ook moeten zij dit voor u direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie.

Het recht van verzet heeft alleen betrekking op de bellijsten en ongevraagde telefoontjes van het bedrijf of de organisatie die u op dat moment belt. Dat bedrijf mag u in de toekomst niet meer bellen. Dit staat los van het Bel-me-niet Register. Bij het Bel-me-niet Register kunt u uw recht van verzet dus niet kenbaar maken en effectueren."

het komt op mij over: u mag mij niet meer bellen, ongeacht het nummer?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2014 om 23:21

Inderdaad per bedrijf

En per telefoonnummer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.