Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-01-2014 om 22:32

Receptvraagje

Ik maak met Kerst altijd een 'Christmastree', gesmolten marshmallows vermengd met ricecrispies met tummetjes erdoor in kegelvorm. Nu heeft kind van de week een feestje en ze wil dit graag maken. De hoeveelheden moet ik verdrievoudigen en ik zit een beetje met de vorm in mijn maag. Kan ik eerst een kleine kegel maken en als het uitgehard is de volgende lading er om heen boetseren of zou de boel dan instorten?
Man kwam met de oplossing om het gewoon te storten op platen, maar de lol is juist die kerstboom.

Annelies B.

Annelies B.

01-01-2014 om 23:45

3 stuks ...

Ik zou gewoon 3 stuks maken. Geen gestress

SdV

SdV

02-01-2014 om 10:22

recept

Dit klinkt lekker (en leuk). Heb je het recept?
Ben heel benieuwd!

Segolene

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-01-2014 om 11:57

Segolene

1 pak ricekrispies
1 zak tumtum (of 2, als je ruig wil doen)
1 zak marshmallows
3 eetlepels boter

Meng de ricecrispies en de tummetjes in een grote kom. Smelt de boter in een grote pan, niet bruin laten worden. Doe de marshmallows erbij en roer af en toe. Als het gesmolten is doe je de ricecrispies met tumtummetjes erbij. Snel door elkaar spatelen en stort het op een met bakpapier bekleedde plaat. Zorg dat je handen zijn ingevet met boter en vorm zo snel mogelijk een kegel. Steeds goed aanduwen, beetje als een zandkasteel. Even laten uitharden.
Voor het snijden heb je een broodmes nodig. Wil je geen kegel dan kan je ook een dikke plaat maken van zo'n 4 cm dik. Aanduwen met beboterde handen, anders krijg je het effect van Asterix en Obelix bij de Helvetiers bij de kaasfondue.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.