Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Foo

Foo

08-09-2012 om 12:53

Recepten met papaya

Ik heb 8 papaya´s gekregen. Weet iemand wat ik daar allemaal mee kan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Beertje37

Beertje37

08-09-2012 om 13:07

Heel veel!

Kijk maar eens op smulweb bijvoorbeeld.
Ik gebruik ze voor door de sla en als Mexicaanse dip.

beertje

Mwah

Hoe rijp zijn ze? Met onrijpe papaya kun je andere dingen doen dan met rijpe. Voor het geval je dit nog niet wist: papaya bevat een eiwitsplitsend enzym, net als ananas en kiwi. Verwerk dus geen rauwe papaya met zuivel of gelatine, dat kan tot spectaculaire mislukkingen leiden.

Ik vind rijpe papaya wel lekker, maar een tikje laf. Citroensap schijnt de smaak wel op te halen, maar als ik 8 rijpe exemplaren zou krijgen gaf ik er 6 weg . Van de onrijpe schijn je Thaise slaatjes etc te kunnen maken, maar dat heb ik nooit gedaan.

Groeten,

Temet

Jam

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets met papaya heb gemaakt. Maar als ik 8 papayas zou krijgen, dan zou ik daar jam van maken. Lijkt mij wel leuk om samen met een kind te doen. Een recept is vast wel te googlen.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-09-2012 om 16:15

Bericht uit een papayastreek

Waar ik woon groeien ze en zijn niet duur, dus ik koop ze vaak.

Wat ik nog het vaakste doe is gewoon in blokjes snijden en opeten zoals je doet met meloen. Valt de rijpheid tegen, dan wat suiker en citroen- of sinaasappelsap erover. Een traditioneel Canarisch toetje bestaat uit blokjes papaya geweekt in een royale hoeveelheid sinaasappelsap. Eventueel afmaken met wat suiker, dat hangt van de zoetheid van de de beide vruchten af.

Of ik maak er een shake van in combinatie met bijvoorbeeld sinaasappel of aardbei want papaya alleen is wat laf van smaak.

Onrijpe papaya verwerk ik in salade of eet ze als "groente" met rijst en pindasaus, als een soort alternatieve gado-gado.

Laminaat

Laminaat

09-09-2012 om 19:22

Stoofvlees

Het eiwitsplitsend enzym van papaya maakt het ook uitermate geschikt om in een stoofschotel te verwerken. Het vlees wordt er lekker mals door. Ik hou zelf helemaal niet van papaya, dus ik gooi de hele papaya in de stoofpot (wel in stukken), maar wie graag de papaya eet, kan ook alleen de schil meestoven.

Groetjes,
Laminaat

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2012 om 21:49

Laminaat

Dank voor de tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.