Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Recept voor kruidnotentaart?

Het lijkt me leuk om met de kinderen een kruidnotentaart te maken. Via google genoeg recepten, maar misschien heeft iemand hier ook een lekker recept?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

02-12-2012 om 17:23

Wat receptjes

Maak een cakebeslag van 200 g (room)boter, 200 g basterdsuiker (eventueel met zakje vanillesuiker), 4 eieren en 200 g zelfrijzend bakmeel: klop de boter en suiker romig, doe daar één voor één de eieren bij (volgend ei er pas bij als het ene ei goed is opgenomen door de botersuikermassa), meng dan meel erdoor (eerst voorzichtig want het stuift alle kanten op als je het te wild doet).

Vet een cakevorm of taartvorm in en verwarm de oven voor op 160 graden.

Dat is je basis.

Variatie 1: doe, met het meel, ook een lepeltje (niet te vol) koekkruiden erbij. Is overal te koop als koekkruiden of speculaaskruiden.
Variatie 2: meng wat kruidnootjes door het beslag.
Vatiatie 3: haal de helft van het beslag uit de kom. Meng wat over is met twee theelepels koekkruiden en doe in de cakevorm. Meng de rest van het beslag met een volle eetlepel cacaopoeder (de pure, dus geen chocolademelkpoeder of zoiets) en doe over het speculaasbeslag.

Bak het beslag ca. een uur middenin de oven.

Je kan de cake of de taart afmaken met een laagje glazuur (flink wat poedersuiker, paar theelepels warm water en een papje maken, pas op dat het niet te dun wordt! Eventueel een snuifje cacaopoeder of kleurstof er door) of chocola (smelt 1-2 repen au bain marie en smeer die goed over de cake/taart). Doe er nog wat kruidnoten over als garnering.

Bedoelde je zoiets?

sonj@

sonj@

02-12-2012 om 21:21 Topicstarter

Ja!

Dank je, dit is een recept waar ik wat mee kan !
Ik denk dat ik voor de 3e variant ga. Evt. nog met kruidnootjes door het onderste beslag en in ieder geval ter versiering er bovenop.
Ik begrijp dat ik dus geen nesquick moet gebruiken als cacaopoeder?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.