Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

24-09-2012 om 11:42

Recept voor buitenlands hapje

In het kader van de boekenweek ( thema is me even ontschoten, ik weet alleen de opdracht nog...) moet een enkele "buitenlandse" hapjes maken. Ik kom niet verder dan loempia of pizza hapjes. Ik verwacht dat dit ruimschoots vertegenwoordigd zal zijn op de intekenlijst. Wie heeft nog een goed idee dat, belangrijk, in de smaak zal vallen bij kinderen. Graag niet te exotische ingrediënten, omdat ik niet de beschikking heb over turkse winkels of toko.
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

24-09-2012 om 12:25

Paar ideeen

In frankrijk maakt schoonfamilie vaak kleine knakworstjes gerold in bladerdeeg. Als je kant en klare bladerdeeg koopt, kun je ze er zo inrollen en in de oven doen en klaar. Mijn kinderen zijn er gek op.

Verder Griekse fetahapjes:
http://allrecipes.nl/recept/6242/feta-en-kruiden-driehoekjes-van-filodeeg.aspx
Vinden mijn kinderen ook lekker.

69er

69er

24-09-2012 om 12:45

Zou je de koriander kunnen vervangen door peterselie?
en hmmmm, warm serveren, dat wordt lastig.
69er

dc

dc

24-09-2012 om 14:51

Koud

We eten beide ook koud als er over is, en dan is het nog lekker hoor.

Ik zou het even proberen of het met peterselie ook lekker is, ik ben niet zo goed in kruiden

Chippie

Chippie

24-09-2012 om 17:01

Engelse scones

Engelse scones, Franse croissants, Zweedse balletjes, Mexicaanse torillachips met dip, Frans stokbrood met franse kaas, USA brownies, USA pancakes, Japanse sushi, Duitse worst, Griekse salade met feta, ....

Kortom: neem een land en bedenk er iets bij!

merel

merel

24-09-2012 om 20:53

Braziliaanse brigadeiros?

Braziliaanse Brigadeiros, dat is een zoete lekkernij, zelf nooit gemaakt, maar een vriendin van mij wel. Denk dat dit wel in de smaak valt bij kinderen. Of moeten het alleen hartige dingen zijn?
Heb het receptje opgezocht: http://www.smulweb.nl/recepten/1363173/Brigadeiros

69er

69er

24-09-2012 om 23:36

Merel

Dat ziet er goed uit. Benieuwd of ik gecondenseerde melk kan vinden...., er schijnen 2 varianten te zijn, met en zonder toegevoegde suiker.
69er

Kim Groothof

Kim Groothof

25-09-2012 om 07:07

Smørrebrød

Smørrebrød is Deens, royaal belegd (licht)roggebrood. In het Zweeds heet het smörgås. Hier een foto en wat recepten:
http://www.food.com/recipe/smorgasbord-or-smorrebrod-denmark-423442
Hier hebben ze wat donkerder roggebrood gebruikt, persoonlijk vind ik lichter lekkerder, maar je kun natuurlijk ook zuurdesembrood of gewoon brood gebruiken. Ziet er feestelijk uit en is niet lastig klaar te maken.

Merel

Merel

25-09-2012 om 13:27

Gecondenseerde melk

Daar was laatst ook een draadje over en toen heb ik even gekeken in de supermarkt. Het staat bij ons bij het koffie en suikerschap, volgens mij gewoon blikjes van friese vlag.

Australisch fairy bread

Wit brood (liefst zonder korst) met boter en gekleurde spikkeltjes, die je op taart of ijs doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.