Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

30-11-2011 om 16:54

Recept met doperwtjes en peentjes gezocht

Zo lekker makkelijk: af en toe een pot peen en erwtjes opentrekken.
Maar hier vinden de meesten het vies.
Eigenlijk zou ik het eens op een andere manier willen proberen dan gewoon opwarmen. Heeft iemand een lekkere tip? Verwerken in iets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

30-11-2011 om 16:59

Hmmm

"Maar hier vinden de meesten het vies." Ja, gek hè?!
Ik zal eerlijk bekennen dat ik voor mijn jongste ook wel eens zo'n potje haal, maar die eet verder ook bijzonder weinig andere groenten. Ik kan me niet voorstellen dat 'normale' mensen het op tafel zetten als avondeten

liora

liora

30-11-2011 om 17:24

Gecombineerd met andere groenten

En ik zou altijd diepvrieserwten nemen.
Nigella heeft een lekker recept voor doperwtjessoep.

Combineren met bijv haricots verts, groene asperges, heerlijk!

Erwten

Ik hou ook niet zo van doperwten. Uit blik of pot vind ik het echt niet te eten, maar diepvries is wel te doen in een risotto ofzo. Ik heb een lekkere variant met pancetta en doperwtjes.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ovenschotel

Gesnipperde ui bakken, gehakt erbij rul bakken, kruiden, groenten erbij, laag aardappelpuree erover, in de oven tot er een bruik korstje op komt.

Dit is tegenwoordig mijn standaard ovenschotel, de groenten zitten door het vlees heen dus er moet wel iets van gegeten worden, bovendien tel ik aardappels ook als groente (want anders is het groenteverbruik hier helemaal deprimerend laag).

groente wisselt, vaak iets koolachtigs, maar ook wel eens boontjes in stukjes, en komende week ga ik m maken met stukjes wortel (winterpeen) en diepvrieserwtjes. Worteltjes uit een pot vind ik vies.

Kruiderij is hier trouwens, naast p+z, een flinke schep goede kerriepoeder, wat garam masala, zoete chilisaus en een beetje worcestershiresaus. En dan door de aardappelpuree vaak nog een schepje gefruite uitjes (hier standaard in huis wegens Indonesische invloeden).

Groeten,

Temet

Annet

Annet

30-11-2011 om 21:28

Ik ben blij dat ik niet de enige ben

die erwtjes en worteltjes uit blik of pot niet te eten vindt.
Diepvrieserwten kan ik ook mee leven, wortelen zijn zo simpel te maken (winterwortel) dat we die sowieso altijd vers eten. (bospeen vind ik erg veel werk voor weinig resultaat)

Das toevallig!

Ik zette vanavond ook erwtjes uit blik op tafel!

Met verse puree (uit bezwaard gevoel haha) en bio burgertje. Zoon2 eet toch alleen het vlees, zoon1 eet alles wel als ik hem bij de les houd.
Ik vond er zelf niet veel aan trouwens.

app-sent

Margriet*

Margriet*

30-11-2011 om 23:21

In de curry

met gebakken kip erbij, curry (veel kerriepoeder met kokosmelk of cremefraiche of een bakje of pot van Patak) en tomaten zonder vel in blokjes gesneden erbij. Met rijst. Oud Allerhande recept geloof ik. Dit is de enige manier waarop ik het dan lus.

+ Brunette +

+ Brunette +

01-12-2011 om 00:48

Smerig spul.

Vind ik dan, mijn dochter lust geen diepvriesdoperwten maar poterwten gaan nog wel. Verse wortelen vindt ze heel vies maar uit pot iets minder want "die hebben tenminste niet zoveel smaak".

Massi Nissa

Massi Nissa

01-12-2011 om 20:35

O jee

Ik durf het haast niet meer op te schrijven, maar ik maak met een pot erwten en worteltjes (de middelgrote pot, niet die hele grote) 'studentenhussel'. Snijd een goede hamburger van de slager in blokjes, bak de stukjes burger samen met een pak krieltjes lekker aan, uitje erdoorheen fruiten, knoflookje, reepjes paprika, champignons, wat je maar hebt liggen in de groentelade, en dan op het allerlaatst nog zo'n potje erwtjes en worteltjes. Opdienen in een soepbord en op schoot bij de tv eten, dat spreekt.
Groetjes
Massi

Primavera

Primavera

02-12-2011 om 09:30

Kortom

Kortom, als je doperwtjes uit blik smakelijk wilt opdienen heb je er zoveel werk aan, dat je in die zelfde tijd net zo goed diepvries of verse erwten kan klaarmaken en daarmee is het gebruiksgemak van zo'n blik/pot nihil geworden

Jacquel

Jacquel

02-12-2011 om 12:09

Naar aanleiding van dit draadje...

... gisteren een van mijn favoriete gerechten gegeten: rijst met doperwtjes en peentjes, flink veel pindasaus erover, en zelfgemaakte kipsaté. Eventueel handje kroepoek erover kruimelen en opeten bij de tv.

Kipsaté: marinade van goede ketjap manis (niet die gore Conimex, maar diverse merken in witte vierkante fles, o.a. bij AH en toko's), beetje bruine suiker, ketoembar (= gedroogde koriander), citroensap, veel knoflook. Half uurtje marineren, rijgen en roosteren.

Nely

Nely

03-12-2011 om 14:56

Door spaghettisaus

of door een aardappelsalade kun je die erwtjes en worteltjes ook prima kwijt, dat doe ik meestal met restjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.