Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paprika

Paprika

13-10-2014 om 13:50

recept idee gevraagd

Ik sta op een lijstje om te koken voor een gezin die door omstandigheden in het gezin niet de tijd en energie vinden om te koken. Wij koken om de beurt en brengen het langs. Zo wordt er al maandenlang 4x per week voor hen gekookt.

Nu wordt er veel nasi/bami, pasta/lasagna, een ovenschotel of hartige taart gemaakt. Ik wil dus graag iets anders maken (aardappels - vlees of vis of vegetarisch - groente), voor de afwisseling.

Iemand een idee?
Ze lusten alles.
Ik zoek iets wat ik warm kan afleveren of evt nog even in de magnetron verwarmd moet worden.

amk

amk

13-10-2014 om 13:54

pompoenstamppot met frutsels

Aardappels en pompoen koken en dan met een kluts melk en boter door elkaar stampen.
Frutsels: een mengsel van gebakken paprika, ui en spekjes met italiaanse kruiden.

mijk

mijk

13-10-2014 om 14:07

Pan stampot?

Lijkt me dan het handigst en ovenschotels met aardappelpuree. Echt aardappels groente vlees krijg je nu eenmaal niet zo makkelijk vervoert... Maar er zijn natuurlijk zat aardappel groente vlees of vis aardappelovenschotels te vinden. Moussaka is ook een goed idee......

Groet, Mijk

guera

guera

13-10-2014 om 15:30

groentestoof

Aubergine, winterpeen, knoflook, uitje, alles fruiten. Kikkererwten erbij en 2 blikken tomatenblokjes. Beetje komijnpoeder en chilipoeder. Lekker half uurtje laten pruttelen. Eventueel brood erbij en je kan er eventueel ook nog vlees bijgeven, maar ik vond het als maaltijd ook lekker.

Vogel

Vogel

13-10-2014 om 15:37

Quesedillas!

Bijvoorbeeld zo:
http://www.leukerecepten.nl/recepten/1024-mexicaanse-quesadillas

Wij smeren er ook altijd een blikje gepureerde chilibonen op. Je kunt ze warm , lauw of koud eten. Eventueel nog ijsbergsla, guacomole, tomatensalade of tortillachips bij serveren.
Als je een hele berg bakt, heb je gelijk voor je eigen gezin.
Succes! (Wat goed dat je anderen zo helpt.)

Mijntje

Mijntje

13-10-2014 om 15:44

chili con carne, of linzenschotel. Of Paëlla, of kip tandoori met rijst.

Wat lief dat jullie dit doen!

Hanne.

Hanne.

13-10-2014 om 15:55

AVG

Aardappels vlees en groenten zijn toch prima geschikt om in de magnetron op te warmen?

Gehaktbal, aardappel(puree) en boontjes oid?

Of ipv de gekookte groenten een groenten stoofpot of een salade?

Hoe lang duurt het brengen? Als het een half uurtje oid is zou ik investeren in een thermotas (ik heb er bv eentje die in een klapkrat past). Aantal warme producten samen in zo'n tas blijft wel 30-45 minute warm (evt losse ruimte opvullen met kranten).

Rode sperziebonen

Lekker en beetje minder saai is rode sperziebonen. Sperziebonen beetje koken, ondertussen uitje en knoflook fruiten, tomaten erbij. Kan met bliktomaten, ik vind zelf verse tomaten lekkerder. Dan gooi je de niet helemaal gare sperziebonen bij dat prutje en laat je ze gaar worden. Beetje bouillon(blokje) erbij voor wat piten naar smaak chilipeper, chilvlokken of wat smabal. Hoe heet je het wil.
Dit kan heel makkelijk opgewarmd. Daarbij lekkere gekookte aardappels of puree en een gehaktbal. Dat is makkelijk op te warmen of warm te houden.

Of een overschotel van prei, gehalt en aardappels. Ik maak dan rul gehakt met allerlei kruiden, lekker pittigwant de prei en aardappels halen de smaak wat naar beneden. Dan gekookte aardappels en prei erdoor en dan in de oven. Als jij de prei een klein beetje kookt, eigenlijk alleen even in kokend water dompelen, dan met de puree/aardappels en gehakt in een schaal, kunnen zij het even een kwartiertje opwarmen.

Currys zijn ook altijd lekker.

Paprika

Paprika

13-10-2014 om 17:21

bedankt!

Wat veel ideeen, leuk!
Ik vind Quesedillas ook wel een leuk idee, het brengen is 15 min rijden of zo, goed te doen.

En dat helpen, ja dat is gewoon fijn om te doen.
En met elkaar kun je ze echt ontlasten met koken.

Bedankt!

Hachee

Hachee!

Is makkelijk in grotere hoeveelheden te maken en in te vriezen en warmt makkelijk op, gewoon in de pan.

Ik maak mijn hachee altijd met een paar zakjes kant en klare jus met uitjes. Belangrijkste is dat je het echt lang laat stoven, maar je kunt ook een snellere hachee maken door ander vlees te gebruiken, bv varkensvlees of gehakt (gewoon rullen en verder laten garen in de jus). Aardappelen erbij en een pot appelmoes, klaar.....

bietjes met vis

Visfile in olie bakken met klein gesneden ui, peper, zout, laurier. Bietjes, vers of uit glas. Lekkere kruimige aardappel. Stukjes gesneden citroen. Takje peterselie.
Thuis bak ik de geraspte bietjes mee in de grote juspan waar de vis in ligt, schuif de vis en uitjes gewoon op als die gebakken zijn, maar je kunt ook bietjes in glas los meegeven. Is zo warm.

Je kunt trouwens alles opwarmen in de magnetron, behalve pannekoeken of vegavervanging of zoiets is het eten daarna nog steeds prima.

vervoer

Je kunt alles in een grote stenen ovenschotel doen met folie

Lucerna

Lucerna

15-10-2014 om 15:35

Römertopf

Er zijn legio recepten te vinden met de Römertopf. Als het klaar is, wikkel je hem in een dikke handdoek en dan is hij nog wel warm als hij bij de ontvangers komt. (maar nooit in de magnetron zetten)
Fijn van jou en je medekoks dat jullie dit doen!

Nien

Nien

15-10-2014 om 16:52

boeuf bourguignon

Goed initiatief.

Boeuf bourguignon. Kost wel even tijd. Maar je kan een hele grote pan maken en het ook met je eigen gezin eten.
Of linzensoep.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-10-2014 om 18:49

Een salade met couscous. Ook prima om koud te eten. Allerhande stoofschotels zijn ook inderdaad lekker, en passen goed bij de tijd van het jaar. En zelf maakte ik in een vergelijkbare situatie ook vaak stamppot. Bv andijviestampot met stukjes kaas, rozijnen en spekjes erdoor.

Paprika

Paprika

15-10-2014 om 23:28

haha

Haha mensen ik heb even een bult ideeen!!
Dank dank!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.