Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marie

Marie

30-12-2014 om 14:16

Recept Hachee

Wij hebben een hele grote zak uien gekregen en nu opperde mijn man dat we wel eens Hachee (sipeltsjefleis) kunnen gaan eten. Nu kan ik natuurlijk mijn moeder om een recept vragen, maar wellicht hebben jullie nog tips?

Met bokbier

Ik heb wel eens een recept van Sylvia Witteman gebruikt met bokbier. Was lekker. De verhouding vlees: uien is 1 op 1, en ik geloof dat er een flesje bokbier bij een kilo vlees ging. En er ging ook nog een snee verkruimeld brood dan wel een plak ontbijtkoek door. En verder natuurlijk laurier, kruidnagel etc, als ik me wel herinner.

Ander donker bier kan ook trouwens (Leffe Bruin ofzo).

Groeten,

Temet

bieb63

bieb63

30-12-2014 om 14:30

Goulash.... nog lekkerder:

Rundvlees in blokjes snijden en insmeren met paprikapoeder, 10 minuutjes laten staan. Uien in halve ringen snijden (lekker veel) en glazig laten worden in (bak)boter. Rundvlees toevoegen en om en om bruinbakken. 2 flinke eetlepels paprikapoeder toevoegen en al roerend even meebakken. Blik tomaten blokjes (of 2 blikjes, dan 1 uitgelekt) toevoegen, blikje tomatenpuree, scheut (rode wijn)azijn of scheut rode wijn (in dat geval nog een heel klein beetje azijn), laurier, komijn, evt, marjoraan/marjolein, peper en wat zout. Aan de kook brengen en ca. 3 uur op zacht vuurtje of vlamverdeler laten pruttelen. Op het laatst nog 2 lepels creme fraich (light) toevoegen en even meewarmen. Klaar.

Marie

Marie

30-12-2014 om 14:52

o, ja Goulash

Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

ah.nl

Op de site van Albert Heijn staat tussen de recepten een hele lekkere: 'Hachee van Annemarie'. Al jaren één van m'n favorieten. Ik ben niet de enige die dat vindt, aan de beoordelingen te zien!

Lucerna

Lucerna

30-12-2014 om 17:37

Hachee

Aan het eind van de suddertijd een eetlepel applestroop erdoor roeren. Lekkerrrrrrrrrr!

paar goudreinetten

Hier doen we het simpel. Uien, rundvlees, peper, zout, laurier, kruidnagel en dan het laatste half uur sudderen een paar in blokjes gesneden goudreinetten erbij. Of net wat voor andere appels je over hebt. Met een kruimige aardappel of zelfgemaakte puree. Kan ook met (zelfgemaakte) appelmoes met suiker, kaneel, citroen. En spruitjes. Met nootmuskaat.

Zo (budget, want van Emine)

Half zoveel vlees als dat je uien hebt. Kan rundvlees zijn, maar je hebt ook varkensstoofvlees. Goedkoper. Gehakt kan ook, nog goedkoper. Per 1,5 kilo een bakje champignons. Peper, zout, knoflookpoeder. Paar zakjes jus met uitjes.

Vlees op blokjes knippen en flink kruiden. In geval van gehakt, dit flink kruiden en balletjes (formaat soepballetje) van draaien. Uien snipperen. Champignons op schijfjes. Een grote pan klaarzetten. In een koekepan (of meerdere tegelijk) de uien, champignons en vlees/balletjes goed aanbraden. Mocht het in meerdere etappes moeten, steeds wat klaar is in de grote pan. Als alles goed aangebraden is, de juszakjes mengen met 1,5 zoveel water als op de verpakking staat. Vervolgens het zaakje goed aan de kook brengen en dan uuuuuuren laten sudderen op een laag pitje. Bij mij staat het zeker vijf uur op. Je vlees kan nl wel gaar zijn, maar die echte hacheestructuur van het hele potje krijg je pas na een uur of vier/vijf.

Tussendoor proeven en evt. nog op smaak brengen met extra peper, zout, knoflook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.