Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rambler roos wil maar geen knoppen maken

Zoals de titel het al zegt; ik heb een rozenprobleem!
Ik heb 2 1/2 jaar geleden een rambler roos gekocht bij een goed bekend staande kweker. Nu groeit t ding als een gek, maar geen knoppen en dus ook nog geen roos te zien geweest!
Weet iemand hoe dat kan? De kweker stond ook al voor een raadsel en gaat t uitzoeken.

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-05-2012 om 22:50

Vorst?

Heel veel planten hebben geleden onder de strenge vorstperiode, mijn roos doet ook raar...

Fiorucci

Fiorucci

13-05-2012 om 09:41

Te vroeg

Mijn rozen kwamen laat op gang en hebben ook nog geen knoppen.

Dorry1

Dorry1

14-05-2012 om 10:11 Topicstarter

Nog nooit rozen

Ik heb de rambler roos al 2 1/2 jaar. En in al die jaren is er nog nooit één roos aangekomen. De takken daarentegen groeien nu al zo'n 3 meter hoog en breed. Met fris groen blad. In mijn tuin staan ook andere rozen en daar komen wel knoppen aan op dit moment.
Ik ga het de kweker eens vragen....

Dorry

Vic

Vic

14-05-2012 om 12:33

Mest?

Misschien krijgen ze teveel mest? Ik weet dat mijn rhododendron (heel ander struikje, maar goed) er fantastisch bij staat, vol met bloemen, omdat ik hem vreselijk verwaarloos. Hoe armer de grond, des te meer noodzaak voor de struik om knoppen te vormen en zich te verspreiden.

Dorry

Ramblers bloeien op het oude hout. Heb je misschien de bloeitakken weggesnoeid? Verder duurt het een paar jaar voordat ze gaan bloeien, misschien moet je nog war meer geduld hebben? Navragen bij de kweker lijkt me een goed idee.

Chris

Dorry1

Dorry1

14-05-2012 om 16:00 Topicstarter

Antwoord van kweker

Vandaag even teruggebeld naar de kweker en ramblers schijnen pas n 2 jaar te gaan bloeien. Ik mag ze dus ABSOLUUT niet snoeien. Doe ik ook niet, maar mijn overactieve schoonvader scheen dat dus wel gedaan te hebben
Zoveelste ding in mijn tuin wat om zeep geholpen wordt......

Vic

Vic

14-05-2012 om 16:20

Volgend jaar dus

En dan vanaf nu je schoonvader verbieden om met een snoeischaar in je tuin te komen...

Mijn roos

Ook een rambler groeit en bloeit vanaf de aanschaf, geplant met rozenmest aan t voetje en ik mag alles wegsnoeien wat me niet bevalt, dat was nou juist ideaal aan die roos..misschien toch een andere?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.