Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Railsysteem schilderijen etc..

Mijn moeder gaat binnenkort verhuizen naar een verzoringstehuis. Daar mogen geen schilderijen etc aan de muur gehangen worden, maar deze moeten door middel van een railsysteem (aan het plafond ) opgehangen worden.

Wie heeft er ervaringen met dergelijke systeem? Wat is een goed merk, wat is een goedkoop merk, wat is een af of juist aanrader?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

03-09-2012 om 16:07

Hier

gewone rails van een bouwmarkt genomen in offwhite, op maat gezaagd en bevestigd. Touwtjes zijn doorzichtig dus vallen niet op. Rails loopt precies tegen plafond aan.
schilderijen zijn van links naar rechts op de rails te bewegen en dmv de touwtjes van boven naar beneden bij te stellen.
Bij een groter aantal die op rij (op dezelfde of verschillende hoogte) neem je gewoon de rails zonder deze af te zagen. Anders zit je voor elk schilderijtje met een nieuw stukje rails en dat is veel meer werk en staat onrustiger.
Hier hangen grote zware schilderijen al 12 jaar op deze manier zou er dus niet perse kapitalen aan uitgeven

Domme vraag van mij

Domme vraag misschien, maar hangt er niet al wat? De vorige bewoner heeft misschien ook al schilderijen aan de muur gehad met zo'n rail...

Groeten,

Temet

kwala

kwala

03-09-2012 om 22:17 Topicstarter

Temet

Geen domme vraag (die bestaan niet, alleen domme antwoorden) maar ze is de 1e bewoner. De appartementen worden nl net nieuw opgeleverd.

KWala

Aatje77

Aatje77

04-09-2012 om 14:35

Kwala

weet je zeker dat je dit railsysteem zelf moet gaan aanschaffen?

In het verpleeghuis waar ik werk moet ook alles met zo'n systeem opgehangen worden maar dit is wel door het hele huis al aangebracht door de instelling zelf. ook de "draadjes" die je er in schuift om de dingen aan op te hangen worden door het verpleeghuis verstrekt aan de clienten.

als je zeker weet dat je het wel zelf moet kopen kan ik je helaas niet verder helpen met merken e.d.

Jonneke

Jonneke

04-09-2012 om 16:39

Hema

Wij hebben al jaren plezier van het hema systeem. Was niet het duurste systeem. Weet eigenlijk niet meer wat het kostte. Hebben het pas van de muur geklikt ivm nieuw behang, en er gewoon weer op teruggeklikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.