Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

29-11-2010 om 09:14

Raar beest op zolder

Vanmorgen zat er op zolder (waar mijn dochter slaapt) een heel vreemd beest. Het was ongeveer 4 centimeter lang, 3 mm breed en met twee kleine sprietjes aan de kop. We konden niet zien of het beest pootjes had, ik zie 's morgens nooit zo scherp, maar ik vermoed van wel. Ik heb al gegoogled op miljoenpoot, maar dat is hem niet. Volgens mij bestond het lichaam niet uit segmenten.
Wat zou het kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zilvervisje

Een zilvervisje?

Maxime.M

Maxime.M

29-11-2010 om 09:26

4 cm?

Een zilvervisje is geen 4cm lang, die wordt hooguit iets van 1,5 cm.

Vic

Vic

29-11-2010 om 11:37

Och nee

Ik heb het beest niet bewaard, maar snel naar buiten gegooid. Het had in ieder geval het meest weg van een soort rups, en deed me denken aan een bloedzuiger. Lang, smal en glimmend. Hij bewoog niet, maar zag er uit als een snelle kruiper/glijder.

Hanny61

Hanny61

29-11-2010 om 12:03

Naaktslak?

Zie titel

Vic

Vic

29-11-2010 om 12:20

Gevonden

Ik had het beest vanmorgen in een stukje keukenrol uit het badkamerraam gegooid. Dat heeft hij niet overleefd, dus ik heb hem net nog even goed bekeken. Bij nader inzien is hij toch een soort van bruin/roodachtig, en wel met kleine segmentjes. Hij is ook een centimeter gekrompen Zou het gewoon een duizendpoot zijn? Het lukte helaas niet om hem scherp op de foto te krijgen (en nu ligt hij in de groenbak).

koentje

koentje

29-11-2010 om 13:14

Je zit

gewoon ons in de maling te nemen met je ordinaire duizendpoot!!!

Eén beest is geen beest

Ach Vic, wat het ook is, zolang ze niet tien- of honderdtallen tegelijk rondkruipen valt het toch best mee?

Chris

Vic

Vic

29-11-2010 om 14:59

Koentje

Sorry voor de overlast.

fladder

fladder

29-11-2010 om 19:59

Vic

"Sorry voor de overlast."

Dat had dat beest tegen jou moeten zeggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.